Kuradi huvitav teema, sest olen just hiljutistel aegadel autoroolis olles mõtisklenud, et mitme erineva autoga (selliste mida nagu enda omaks või vähemalt minu käsutuses olevaks võinud pidada)ma sõitnud olen.
Kutsusin naise ka kõrvale ja peale poole tunnist meenutamist ja vaidlemist sai siis nimekiri kokku :-D
1.Minu auto ajalugu algas siis 1988 sügisel Vaz 21011`ga, 1,3L, ee... vist 1977a väljalase. Hind on siiani meeles 7500rbl! See auto kestis aastani 1992 vist, kui Valga linnas ühe JAWA mehega kokku sain. Lansekad kõverad, volt katuses ja sai ta lõpuks mingitele kuldsete kätega meestele aasta pärast 1500 krooni eest maha müüdud, kes omakorda selle kasahstani meestele sirgeks klopituna maha müüsid.
2. 1989 ameti masinaks IZ-412 apelsini kollane, meeltult hea mootoriga auto oli - 2. käiguga jooksis 100 välja ja tippkiirus oli üle 160km/h (rohkem ei julgenud sest kippus lendu minema). Ja siis läks ta 60km/h kiiruse pealt lihtsa näpuka tõttu katusele. Sai korda tehtud ja nitrovärviga ilusti ära värvitud
.
3. Järgmisel töökohal oli mul ametimassinaks "piruka" mosse 1,5L aastast 1990. Vot see masin on siiani minu aastase läbisõidu rekordi hoidja: sõitsin temaga täpselt aasta. Kui mulle ta anti siis oli spidoka peal 14 000km ja kui ma ta ära andsin oli 114 000km!!
4.Pirukas otsa saanud oli järgmine ameti massin Moskvtitsh 2141, see oli juba revolutsioon Nõukogude autoehituses - esisillavedu, 5 käiku!!!!!!!!. kuigi viienda käiguga ta liikuda ei jõudnud kohe mitte kuidagi.
5.Vahetasin töökohta ja anti IZ412, muidu kobe masin aga väntvõlli pikilõtk oli nii suur, et kippus sidurit lahutades välja surema.
6. Moskvitshidest isu täis ja elujärje paranedes sai soetatud päris enda isiklik välismaa auto. Sierra Ghia 2,0 luukpäraga, shampanja värvi, aasta oli siis 1994 ja auto aastast 1983. Vat see oli alles auto!!!
7.Edasi tuli aastal 1996 Audi 100 2,0 85a punast värvi sedaan.
8.1996 vahetasin punase välja 83a Audi 100 2,2 avant vastu. See oli mu esimene automaatkastiga (3 käiku) auto.
9.1998 ostsin esimese diisel auto - BMW 2,4 TD, sedakorda käsikastiga, keskmine kütusekulu oli ca 7,5L!!
10. Sel ajal (aastast 96) sai oldud juba oma väikese firma omanik ja firmas oli veel ka VW Transporter T4 2,4 D, millega tuli üsna palju ka ise sõita.
11. 1998 vahetasin oma BMW välja Audi 100 2,3 AUT 89 a.vastu. See oli hästi ilus hõbedane sedaan ja kuradi vaikne ning mugav auto.
12. Siis sai nagu villand vanadest autudest ja mõtlesin, et peaks ikka sõitma uue ja garantii all oleva masinaga, ning soetasin tuliuue Peugeot Partneri 1,9D 1999a Spacewagon(oli vist midagi sarnast nimeks tal).
13. Aastal 2001 tegin siis selle traagilise otsuse, et ostsin endale Peugeot 307 1,6L. Kannatasin seda romu välja täpselt 7 kuud (millest kokku 2 kuud seisis ta remondis Kommest Autos) ja siis õnnestus teha vahetuskaup Vilojetis universaalkerega Mazda 626 2,0 1999a vastu!!!!! See oli siis nr 14. Muideks kordades parem auto oli kui peugeott.
15.Umbes samal ajal sai perre muretstud ka teine auto, milleks oli siis 1988a Mazda 626 kupee 2,0L. Naine sõitis sellega kuni 2004 aastani.
16. Aastal 2002 õnnestus ühel soomlasel mind ära palgata ühte projekti vedama ja ametimasinaks sai siis ostetud VW Passat 1,8 AUT sedaan 99a. See kujunes jälle omamoodi rekordautoks sest sõitsin sellega 3,5 aastat, kauem kui ühegi teise autoga!
17. 2004 alguses vahetasime välja Pireti armsa 626 kupee VW Passati vastu. See oli 2,3L V5 mootori ja automaatkastiga ning universaalkerega.
18. 2005 a lõpupoole soetasime naisele sõitmiseks FORD FOCUS 1,8 TD aastast 2001, sest 2,3L volks oli ikka liiga janune Piretil tööl käimiseks Talvel läks kohati 18L/100km kohta linnas. Ega midagi imestada ka ei ole sest sõit põhiliselt külma mootoriga, keskmiselt 3- 4 km korraga.
19.2006 a jaanuari lõpp oli siis see ajalooline päev kui jõudsin oma otsingutega Chrysler Voyager´ini!! Valiku kriteeriumid olid siis: automaat käigukast, diisel ja mahtuniversaal. Ja muidugi auto suurus ning mugavus. Lihtsalt ei ole olemas sobivamat ja paremat autot :-D
Ja siin ma siis olen koos teiega!!