95 lõpeta kohe ära.
tangi 98 või paremat. juba klapid tänavad sind. See etanool mis bensiini sisse segatud, mõjub klappidele ja pesadele hävitavalt, sest tegu ei ole piiritusega nagu meie seda teame.
-14 fuel trim tähendab seda, et auto aju jaoks sõitsid sa õhu pealt. stöhhiomeetriline kütusesegu on 14.7:1, ehk siis 1 kilo kütuse kohta on 14.7kg õhku.
Gaasiseade ei sobi sellele mootorile. See mootor on treenitud E85 pealt sõitma ja pigem tangi puhast alkoholi. LPG on selle mootori surm, tal on plokikaantega niigi probleem ja gaasi tekitatud lahja segu ei mõju just tervislikult. Kui sa LPG küünlaid ka ei kasutanud, siis on häda veel suurem, see põlemata saast ladestub ka katalüsaatorisse. Just veetsin mõned päevad katselaboris, tegelesime bensiini solkimise ja selle mõjudega. Parima tulemuse saamiseks jagasime omavahel tanklad ära, igaüks tankis mingi sümboolse 5L ja sellest jagus maa ja ilm, et aru saada, et kütusel ja kütusel on ka vahe. Juba ainuüksi kanistrikorgi mahakeeramisega.
Ühe tankla 95E10 haises samamoodi nagu aastaid tagasi tankisin Soomes arktilist diislit, värv oli aind vale, lõhn oli täpselt sama lahuseline.
Mu oma Tots ei kannata ka 95't, klapiklõbin külmalt ja saad aru, et mootoriaju võitleb detonatsiooni ärahoidmisega. 98 ei mõju kuidagi ja kütusekulu on kindlasti väiksem, sest E10 energeetiline väärtus on täpselt selline, et kuigi biolisandit on küll väidetavalt "ainult" 10%, siis energeetilises mõttes on vahe u 40% ning sama võimsuse saavutamiseks kulub 95't rohkem. Võrdlus kütusekuludega - ühe liitri 98 põlemine võrdub 1.4L 95ga. Rahaliselt on teoreetiline võit ka solkimata kütuse poolel aga vaid teatud piirini...
minu kasutada oli nädalakese jagu 2015a Voya. 3.6. ma käisin tartust tallinna, linnavahel u 40km ning tartu tagasi tuli konkreetse reisi keskmine 7.2. Maanteel tiksus püsikas 98 peal ja kompu näitas 6.2 liitrit stabiilselt. Pärast paaki täites läks peale vaid 29 liitrit. Minu arust täiesti normaalne. Praegu kavatsen osta 6.2L v8 bensukat ja ei mõtlegi gaasiseadmele. Kui pole tehasest, ei maksa ise mootori elu vabatahtlikult lühendada. Olen teadlikult valinud suurema kütusekulu töökindluse nimel.
Sorry, kõvasti läks teemast mööda, aga point oli selles, et need 3.6 on tehasest tuunitud flexifueliks ja säästu ja puhta looduse nimel tangi E85't ja sõidad küll liiter suurema kütusekuluga, kuid rahaliselt võidab ikka. LPG tekitab vaid probleeme ja mitte ainult Chrysleril. Olen ühes margiesinduses tööl ja näen lisaks oma maja CNG autodele ka neid LPG rimakaid ja olenemata gaasiseadme põlvkonnast on hädad ikka samad - mootor sureb enneaegselt õlitusprobleemidesse ka klapiajam viska minema, ühtegi klappi ega klapipesa ei päästa enam.