Sai siis suve lõpul soetatud Chrysler Grand Voyager. Kuna vaja oli diiselmasinat, siis ega eriti suurt valikut ei olnudki. Kriteeriumid olid lihtsad - ruumi maksimaalselt , pikka maad peab olema mugav sõita , lihtsama ehitusega, kiirelt muudetav kaubikuks ja kütuseks peab olema diisel .Ahjaaa..ja laeval peab mahtuma sõiduautode klassi
Sai uuritud tegelikult küll 2,8 mootoriga masinaid, kuid erinevate juhuslike jadade tulemusena sai soetatud hoopis 2,5 TD 99 aasta novembrikuu masin. Masin ise jänkistanist firma töötajate vedamise bussiks Euroopasse tulnud ja siis mõõtnud Saksamaa teid , siis sama firma esinduses Sveitsi teid ja siis läbi abivalmis türklaste minuni jõudnud;).Täiesti EU legaalne ja euroopa tuledega...
Kellal kopkas üle 200 kilo..kuid kes seda usub ...Hooldusraamat küll on aga see vastab arvatavasti tõele ainult selle aja suhtes , mil ta firma buss oli...
Osalenud Saksamaal ühes plekimõlkimises, mille tagajärjel vahetatud üks lükanduks, mingid liistud ja juhtmed(????)
Kuna ise erinevat masti jänkibussikestega pool elu sõitnud siis esialgsel vaatlusel midagi häirivat silma-kõrva ei hakanud. Kenasti sile, paar kriipsu-kraapsu siin-seal , mootor käis mõnusalt ja diisli kohta vaikselt. Lekked puudusid. Konditsioneer väljastas jääkülma õhku ja elektriasjad töötasid perfektselt.Cruise korras ja töötas. Paar vanusest tingitud pisipuudust ja ebapiisavast hoolest tingitud asja (tagaluugi avamise mehhanism "kange" , lükanduste kõik siinid liivased ja rullikud kinni)
Sisu oli küll kohati väheke nadis seisus , kuid kuna sellisele vanale autole on isegi Eestis hetkega vähemalt paar erinevat sisu võtta ei olnd vaja muret tunda. Seega tööautoks enam kui küll.
Kuna tööasjad tahtsid tegemist siis sai masin ruttu-ruttu Eestisse arvele võetud. ARK-s sai autot ametnike seltsis uuritud- puuritud ..selgus, et olemas isegi tüübikinnitus kuid vaidlus tekkis auto pikkuse ja kõrguse osas...Saksa ülevaatuse paberid näitasid üht ja tehaseandmed muud;) Pooletunnise mõõtmistöö tulemusel sai siis auto Eestis 7 cm pikemaks ja paar senti madalamaks
(Oleks pidanud rohkem kola autosse viskama...)
Esmasel ülevaatusel mingeid anomaaliaid ei täheldatud - veermik superkorras, pidurid samuti,tuled-klaasid terved, mootoriga kõik ok...selliste näitajatega pidi vanu autosid harva nägema.. .vaid tulede valgusvihk oli veidike paigast, kuid ka need krutiti paika.
Niih..järgmine ülevaatus siis 2013 märts.
Peale arvelesaamist vahetatud tosool ja mootoriõli...õliks tavapärane Castrol nagu juba aastaid on olnud... samal ajal vahetusse küttefilter , õlifilter ja õhufilter.
Masin sõitis 2 kuuga 10000...kalla ainult kütet ja keera rooli..ei mingeid muresid.Ahjaa..masin pole veel tilkagi Eestis müüdavat kütet saanud...ainul põhjanaabrite Teboili kraami.
Kuna olen harjunud iga 10000 pealt õli vahetama, siis taas sisse uus õli. Õlivahetuse käigus avastatud, et veepumba juurest tosool lekib. Uurides ja puurides selgus, et veepumba laager läbi ja vaja uut veepumpa. Pump sai vahetatud ja samas ka kogu seda võllindust käitav rihm, Arvatavasti laagri kulumisest tingituna jooksis rihmaratas vist viltu ja näris veidi ühte serva. Ei midagi hullu , kuid vana rihma mina tagasi ei pane.Samas sisse ka uus kogus miinus 40 jahutusvedelikku.
Pumpa vahetades oli õhk igasugu sõnadest suht paks aga vahetatud ta sai
Õnneks olen harjunud jänkide ebatavaliste asjadega tavaliste asjade juures
Samal ajal veermik kontrollitud..kõik endiselt OK.
Kuna vahepeal sai kõvasti maanteid mõõdetud, siis hakkas häirima liigne välismüra . Kuna oli natuke enam vaba aega siis sai bussi seinad-uksed katetest vabastatud ja pigimatiga üle kleebitud. Suurematesse tühimikesse sai veel lisaks helisummutamiseks viltmatti topitud-kleebitud.
Kuna salongi põrandakate oli paarist kohast kulunud ja ei näinud hea välja siis sai ka uus vaip peale rullitud. Tulemus sai päris talutav.
Peale seda pigitamist ja vaibatamist sai masin seest päris vaikne
Pluss lisaks auto sisemusest leitud visiitkaardid, pastakas,mõned väljamaa rahad, kirjaklambrid ja kommipaberid said nüüd sealt minema;)
Kuna masinal klaasipinda liiga palju ja tunne nagu akvaariumis siis kiletatud kõik juhist tahapoole jäävad klaasid.Tagantjärgi mõeldes oleks pidanud ikka dark black kile panema aga see selleks..võib ju teise kihi peale vedada
Aga ilmad läksid järjest pimedamaks ja vihmasemaks...avastasin öösel sõites , et jänkide tuled ei kõlba järjekordselt kusagile. Tavalise pirni asendamine mingisuguse night breakeriga ei muutnud suurt midagi. Vahetus 90/100 no name pirniga andis pisikese tulemuse, kuid juhtmed ja latern ise kuumenes kiiresti ja liiha ohtlikult kuumaks. Mõeldud - tehtud. Järgmisel päeval masin garaazi ja hakkasin siis tulesid "tjuunima". Kokkuvõttes sai masinale peale erinevate variantide proovimist ette aretatud H4 bi-xenon 6000K. Paigaldatud lisaks "Siriuse" lisatuled , millese ehitatud tavapirni asemele H3 xenon 6000K. Valik langes "Siriuse" kasuks nende soodsa hinna tõttu (32 eurorubla tk.)..samasugused "Hellad" ja "Bosch" laternate hinnad olid kordades(!!!!) ägedamad. Ja sisulist vahet nagu polnudki...pluss pandud esimestesse parktuledesse pirnid 6SMD lediga.Sobib kenasti 6000K värviga.Lisaks vahetatud ledide vastu ka luugil olevad numbrituled, sest peale 4-5 luugi kinnipanekut oli pirnil jälle hõõgniit katki.
Esimene proovisõit ja tulede paikakruttimine toimus tühjal sirgel külateel...VAAAAAUUUU.Tundsin end vedurijuhina, sest tee oli kogu valguspargi sisselülitamisel valge nagu päeval. Koguvõimsuse valgusvihus maanteel lahedalt näha GPSi järgi 800m. kaugusel olev liiklusmärk..Super... ja kui aus olla siis mind ei huvita, mida
sellest arvavad . Pooltuled reguleeritud veits madalamaks ja kontrollitud, et vastusõitjaid ei pimesta. Aga noh seaduse ees olen patune.
.Samas sai vahetatud ka kojamehed...nii pikad kui sinna mahtusid;)..oli vist 26"...kasulik tööpiirkond suurenes küll. Sama sai tehtud ka tagaluugi kojamehega.
Teiseks häiris jubedalt asjaolu, et sõites vihmas ja akent avades hakkas vesi kohe esiklaasilt tuppa pressima. Selle vastu sai paigaldatud nn. päikesesirmid ja kuna samast paigast leidsin ka plastliistu kapotile siis sai ka see ligi võetud.
http://www.mangust.ee/aks/index.htmlHäirima hakkas originaalmaki heli seadistamise piiratus.Kõlarid on väga OK(Infinity) Seega sai välja roogitud originaal ja asendatud 1 Din stereoga
http://www.onlinecaraudio.co.nz/Panasonic_CQ_DX200_Discontinued_2009_2010_Model_Valik langes sellisele asjale seetõttu, et sisaldab mulle tarvilikke vidinaid-sisendeid ja muidugi DVD võimalus...no ja loomulikult hind. Adapter to 1 din sai kusagilt poest vaadatud ja pistikumajanduse leidsin oma garaazist asjade hulgast ,mida on aastatega kogunenud;).Samas korrastasin kogu seda juhtmemajandust seal armatuuri all ja varustasin siltidega, et teinekord lihtsam oleks;) Lisaks sai paar juhet ja pandud paar lülitit edaspidiseks
Toodud eraldi välja tulevase monitori toide ja lisa sigaretisüütaja vasakule Gps-i jaoks
Tegevusplaan koostatud järgmiste asjade jaoks...udutuled muuta xenonideks , mingisugune autonoomne eelsoojendussüsteem, autosse istutada ekraan, võtta ette midagi istmetega(kuna puudu istmesoojendus siis istmekatetena kasutan hetkel 12 cm pikkuse karvaga lambanahku
) ,stanged-liistud kerevärvi , astmelauad, sisevalgus ledide peale ,puldist avanev tagaluuk ja suveks suuremad veljed...irwww..kokkuvõttes läheb ostuhinna jagu raha veel kindlalt sisse...
Ja siis ongi jälle tööautost saanud pere eurotripi masin
...ja taas pole mul tööautot