rivo kirjutas:
1. Kõige esimene oli sõbraga kahepeale Mosse 408, roheline/hall. Käigukang oli rooli juures. Aastat ei mäleta. Sai mingi aeg sõbrale maha müüdud ja see keeras enn kojujõudmist üle katuse.
2. Minu enda esimene auto oli ZAZ 968, punane. Aastat samuti ei mäleta. Autol dokumente polnud ja oli päris roostes. Mingi aja pärast läks vanarauaks.
3. Sain load ja siis ostsin ZAZ 968M-i, valge, 1985a 1.2L, 30kW. Sellega sõitsin pea kolm aastat. Selle aja jooksul sai korra üle katuse keeratud ja kere vahetus tehtud. Sisse sai panna sportrool ja klaasid toonida. Esiistmed sai välja vahetatud mingiste Opeli omade vastu. Palju naljakaid mälestusi ja seiklusi on selle masinaga meeles. Auto siiani alles.
4. Opel Omega 2.0 AUT, tumesinine, 1987, 85kW. Kere oli koledasti roostes ja ei tahtnud kuidagi koos püsida. Suur ja mugav auto. Peale mõningast remonti läks müüki.
5. Audi 100 2.2i, valge, 1985, 101kW. Masin oli seisnud kaua. Pesu ja pisiremont tegid tast elulooma ja teenis mind laitmatult. Pidurite hüdrovõimendiga oli jama ja peale seda läks vahetusse järgmise auto vastu.
6. Audi 200 2.1 Turbo Quattro, tumesinine, 1984, 134kW. Masinal olid peal kõikmõeldavad lisad. Automaatne kliimaseade, lukustatavad difrid, poolnahksisu jne. Mingi aeg sõitis täitsa korralikult ja siis hakkasid probleemid. Võtsin ette tõsisema remondi. Mootor lahti ja kõik uued jupid sisse, rõngad-saaled-tihendid jne. Paralleelselt sai ka kõik pidurikettad-klotsid-trossid vahetatud ja remonditud. Panin kokku ja sain vähe aega sõita. Siis hakkas mingi elektrisüsteemi kala. Niiapalju kui sain tegin seda korda. Turborõhku ja kütusekogust suurendasin. Elektrijamad jätkusid. Juhtmestik vaja vahetada, juhtmed vanad ja pragulised. Ei hakanud seda enam tegema. Olin juba piisavalt halle ajurakke tekitanud omale sellega. Närvid olid läbi ja müüsin auto maha, odavalt. Hävisin meeletult. Järgmine omanik viitsis elektrisüsteemi korda teha ja sai masina sõitma. Liikud roppu moodi edasi, kuni käigukast ja sidur enam vastu ei pidanud. Müüs omakorda edasi ja järgmine omanik lappis kasti ja siduri ringi ja 2 nädalat sõitu ja katus ees puusse:(. Nii ta siis maha kanti. Väga kahju sellest autost tegelikult, omamoodi armas projekt oli mulle.
7. Ford Escort 1.3, punane, 1989, u.45kW. Sain soome tööle ja siis oli vaja ökomasinat. Uimane ja lärmakas. Töölkäimise auto, ei hoolitsenud tema eest praktiliselt üldse. Saab otsa, siis saab, ostan järgmise odava panni. Aasta aega teenis mind truult. Siis läks vanarauaks.
8. Volkswagen Jetta 1.6, punane, 1987, 55kW. Sain ilma eest soomest töökaaslase käest. Kere oli värvitud mitut erinevat punast tooni. Värvisi ise (esimest korda elus) töökojas kiirelt üle. Tööstusliku värvi ja tööstusliku värvipüstoliga. Poolmatt värv jättis auto omamoodi efektsena. Tõin ta Eestisse ja võtsin arvele. Sõitsin samamoodi soome vahet temaga. Mingi aeg hakkas karburaator jukerdama. Vend susis ja pusis seal midagi teha. Sai siis millegi suvalise sobiva vastu vahetatud. Ise olin selleks ajaks juba Soomest Norra tööle läinud. Merele. Sii polnud autot vaja ja vend sõitis ja remontis.
9. Chevrolet Camaro 5.7 V8, punane, 1997, 210kW. Selle masina ost oli lihtsalt hetkeemotsiooni ajel tehtud. Tegelikult otsisin omale Dodge RAMi kastikat. Olin juba leidnud ka ühe ja müüjaga kokku saanud. Müüja ei olnud nõus hinnast alla andma, aga lubas korda teha kõik vead, mis mulle silma jäid. Aeg venis. Paar korda helistasin, siis sain vastuseks, et ei ole olnud aega ja siis pole juppe jõudnud jne. Ootasin veel. Mingi hetk hakkasin uuesti ringi vaatama, et kaua võib. Leidsin puht juhuslikult mööda autoplatse käies Camaro. Huvi pärast küsisin müüjalt võtmed ja tegin proovisõitu. Ja nüüd ta minu käes ongi:D. Sõidan ainult suviti ja talvel seisab garaazis. Eriliselt armsaks saanud. Pean teda hobiautona siiani.
10. Audi 90 2.3 Quattro, must, 1990, 100kW. Merel tööl käies viskas jukerdav Jetta kopa ette. Hakkasin ringi vaatama ja tahtsin omale BMW-d. See mis hinna poolest sobis, oli lahja mootoriga ja ilus. Suurema mootoriga ilusad maksid liiga palju. Ja raibet ka ei tahtnud. Käisin ringi ja otsisin. Ja jällegi juhuslikult koperdasin Tartus otsa sellele Audile. Vaatasin, et kena välimusega, hele sisu, üpalju lisasi ja nelivedune ka veel (talv oli). Kiire proovisõit ja natuke kauplemist. Vahetasin Jetta ja pakikese sularaha Audi vastu. Audi teenis hästi. soojaks läks hästi, lumes sõitis hästi ja ei virisenud üldse selle auto üle. Pidasin teda üle kahe talve. Tulin merelt ära ja sain eestisse töö. Siis tuli ka ametiauto, VW Transporter. Polnud enam otsest vajadust isikliku auto järgi. Nii ta mul vedeles mingi aeg, kuni vend ostis ta ära. Vahetas mingi aeg plokikaane tihendi ja tegi veel pisiremonti. Ja müüs ta Soome.
11. Hyundai Coupe 1.6, hõbe, 2003, 77kW. Võtsin naise ja temaga kaasa see auto tuligi. Liisingut pean maksma. Hea ja väga öko. Efektne ja stiilne linnaauto naisele. Minu jaoks on vedrustus natuke liiga jäik. Remonti pole vajanud, ainult õli olen vahetanud ja korralist hooldust teinud. Minu arvamus muutus Hyundaist seoses selle autoga paremuse suunas väga palju.
Praegusel hetkel on tööautoks MB Sprinter. Saan ka kõik asjad ära aetud.
Hyundai oleks vaja maha müüa või suurema auto vastu vahetada. Pisipere on suvel lisandumas.
Camarost ei tahaks loobuda, aga tema müük vähendaks oluliselt maja laenumaksete suurust osalise laenu tagasi maksmisega.
Niisiis, müügis on Hyundai Coupe ja Chevrolet Camaro. Täpsem info 529 3697. Rivo
Vahepeal hulga vett merre voolanud.
Hyundai sai müüdud ja asemele BMW 525 TDSA Touring e39. Auto oli heas korras ja väga mugav ja mõnus sõita. Palju mugavaid lisasi oli peal. Pere suurenes veebruaris ja tuli kange tahtmine midagi veel suuremat omale hankida. BMW sai ostetud 2011 veebruaris, sõita saime täpselt aasta ja 2 kuud, müügikuulutuse peale tuli üks mees õue peale ja ei olnud nõus ilma autota ära minema. Pani rahapaki lauanurgale ja lahkus koos BMW-ga. Müügist sain sendipealt sama raha, mis ostes maksin. Seega nullis
Peale BMW müüki oli valikus kas Chevrlolet TransSport Või Grand Voyager. Sai proovitud mitmeid masinaid ja praeguseks on õue peal Grand Voyager 3.8 AWD. Masin kõigi sellele kerele pakutavete lisadega ja ülimugav. Nahast elektritoolid mäludega, Infiniti Acoustic, astmelauad, tagaluugil tiib jne. Sõita on mõnus, ülimugav ja ootan talve, et näha, milleks AWD võimeline on
Siiani autoga rahul.
Tegelikult vist peaks eraldi teema tegema Chrysleri kohta...