Tundub, et mitte ainult meie ei aruta sellist teemat. juhtusin Äripäevas nägema teemat, tõsi küll..see puudutas kütusekokkuhoidu sõites, aga noh..kommid puudutavad ka just meie teemat. Vahelduseks lisan siis mõned siia:
JungaTroll 23.10.07 12:32
Ja miks ma ei imesta. Alates 50-nendatest räägitakse, et foori alt tasa ja targu, nii et jõuaks järgmise foori alla rohelisega. Kuid Tallinna foore ei saa panna rohelisse lainesse arvestatult kiirusega 50km/h, vaid peab panema 60-65 km/h liikuva auto jaoks. Sest foorilaine arvestamine 50km/h peale eeldab, et terve rida juhte paneb foori rohelise tule süttides korraga käigu sisse ja kõik hakkavad korraga sama kiirendusega liikuma. Kuid tegelikkus - roheline tuli süttib, foori all olija hakkab käigukangi otsima. Esimene seisja hakkab liikuma - käigukangi hakkab otsima teine seisja. Kolmas hakkab liikumisele mõtlema peale seda, kui teine on temast 10m kaugusel. Ja nii ongi Tallinna ristmike läbilaskevõime ka peasoone kohta vaid 8-10 autot, sest esimene "säästab kütust" ja püüab veereda järgmise foorini.
noo 23.10.07 15:34
Puhas jama! Nüüd ma saan aru miks mul foori tagant startides 200 m tühja teed taga on! Tuleb võtta kohe õige kiirus üles ja vajutada gaasipedaali ja siis sõita normaalselt ühtlase kiirusega. Aga kuni te üle ristmiku venite 20 km tunnis, siis jääb 5 autot ristmiku taha bensiini kulutama! Seega on ummikutes süüdi just need naha(loe: bensiini) hoidjad, kus ühe fooritakti ajal ületab ristmiku heal juhul 2 autot!
Frei 23.10.07 21:59
Junga Trollil täiesti õigus!
Arenenud riikides hakkab foori tagant autoderivi liikuma nagu üks mees, st peaaegu üheaegselt!
Krooniline on ka liigpikkade pikivahede hoidmine - aeglases linnaliikluses on 50m liig.
Seal kokkuhoiu nippides nimetati ka seda, et lülitage foori taga mootor välja..Vot sulle F 1 starti Ka selle kohta üks komm:
Anti 01.11.07 17:01
Mõtetu on kütuse pealt kokku hoida, kui see tegevus toob kaasa mõne muu veel suurema kulu. Nt. see mootori sisse-välja lülitamine iga ristmiku taga toob kaasa selle, et starteri ja süüteosade ning võibolla ka valgustuspirnide, sissepritse ja kütusepumba ning mõnede elektroonikaosade eluiga jääb palju lühemaks kui oli mõeldud. Ja see pole juba odav lõbu. Pigem eelistan planeeritud kulusi(kütus) kui ettenägematuid kulusid (remont). Tavalised sõiduautod pole ehitatud selle teadmisega, et neil tihedalt mootorit sisse-välja keeratakse.
Teiseks mäletan kusagilt õpetust, et kütuse kokkuhoidmiseks tuleb hoo ülessaamiseks tuleb gaas põhja vajutada, sest täielikult avatud klappidega pidavat mootoris kütuse põletamine kõige efektiivsem olema. Täiesti vastukäivad õpetused, kes siis valetab?
Pigem tasuks kasutada kütuselisandiga kütuseid, sest vähemalt suure mootoriga on kütusekulu võit suurem kui hinnaerinevus (sõltub muidugi autost).