Jagan siis kogemust.
Enne Voyageri ostmist uurisin auto kohta üht-teist. Jai kõrva, et õlilekked on suht tihe nähtus Voya juures. Uurisin siis ka oma vankrit altpoolt. Käigukasti tihendid ajasid peris kovasti õli välja (sealt, kust poolteljed välja tulevad). Ostsin uued tihendid, Tartu Silberis 170,- eek tk.
Vahetada on tihendeid kerge. Lased kastist õli valja, ratas alt, zarniir lahti ning tõmbad kogu kupatust kerge nõksatusega väljapoole niipalju, et pooltelg käigukastist välja tuleb. Amort, pidurisupport, piduriketas ja rooliots jääb ühte tükki. Tihendi taga on veel plekist rõngas, mis on mõeldud tihendi fikseerimiseks, et ta käigukasti sisse ei vajuks. Mina tegin selle kogemata kõveraks, sest ajasin kruvikeeraja liiga tihendi taha. Siis vötad tihendi välja, asendad uuega ning surud pooltelje kerge nõksatusega sisse tagasi. Poolteljel taga on väike stopperrõngas, mis selle jonksatuse teeb. Seda kõike siis juhi poolt.
Kõrvalistuja poolt pidin ka rooliotsa lahti tegema, et kogu kupatust saaks välja tõmmata. Kõrvalistuja poolel ei ole ka seda plekist tihendi fiksaatorit, sest seal pisab teismoodi ehitus olevat. NB! Kõrvalistuja poolt enne pooltelje väljatombamist peab ära võtma ka käigukasti küljes oleva spidomeetri tiguhammasratta, sest see saab oma ajami pooltelje pealt. Minu omal on korra sidurit vahetatud ja paistab, et seeläbi ka hammaks ära lõhutud. Uus tiguhammakas maksab 65,- eek Tartu Silberis.
Imelik...
Käigukasti tahab poolsünteetilist mootoriõli!
Mul kogu garaaz paksult kõiksugu remonditehnikat täis, aga vot nr 18 võtit seal ei olnud - läheb vaja! Tõmmitsat laheb vaja rooliotsa kergemaks lahtisaamiseks. Kogu jamaga saab 2,5 tunniga hakkama.
Masin: Voyager 2,5 TD, manuaal, 2000a versioon.
Joudu iseremontijatele!
51 30 363
_________________ Sharan on taburet ja Galaxy on ford!
|