Olen aastaid sama küna ees olnud. Nüüd sõidan sõsarmudeliga Dodge Magnum.
1. Tee endale selgeks, mille jaoks ostad - oma rahakoti pealt või firma kulul.
2. Kas enamik on linnasõite või maanteed.
3. Kas tahad ideaalses korras masinat või oled ise tegija ja ei häiri mõni tehniline aps.
Ma võtan korra oma mätta otsast:
Enamik linnasõitu, seega diisel kindlasti ei, sest see mersu V6 on tegelikult täispask ja kui nädalas korra ikka torusid korralikult kuumaks ei sõida, siis on pihusti mured, DPF kinni jne. Lisaks tuleks õlivahetus teha tihemini kui ette nähtud ja see ei ole diisli puhul eriti odav. Pikka otsa sõita on diisel mugav ja ökonoomne, kuid sõidurõõm ei kaalu seda kahjuks üles. Lisaks need piesopihustid ei kannata kehva kütust. Oma sugulasel just läks pihustiring, sest tuli lõuna-eestist ja oli vaja hädaga kuskil tankida. Oma vits ja kooliraha, et enam ei roni igale poole.
Enamik muresid pigem ongi diiselmootoriga seotud.
Bensukatest on sul 2 V6 ja V8. V8 ülalpidamine on kulukam, sest kütust juba kulub rohkem. Küünlaid on 16 ning neid tuleb vahetada korraga. Õli on ettenähtud 5w-20, mis on gramm kallim, kui tavaline.
2.7 on vändapoolitaja, kui õli vähegi pikale jäänud, siis tsau. Manuaal näeb ette linnaautol 7500km või 10 000 normaaloludes. Ise hoiaks sellegi lühemana. 2.7 on ketiga, kuid sellega mured ei lõpe.
Ise valisin 3.5, sest kuigi on hammasrihm, on seda vahetada lihtne, odav. Ise sõidan Shelli 5w-30ga, pole hüdrotiksu ja mootori käitumine hoopis parem, kui 10W30ga. Kütusekulu on optimaalne - linn 14, maanteel olen saanud ka alla 8. Minu jaoks täiesti okei, eriti auto kohta, mis kaalub koos minuga 2100kg. Viimane õlivahetus koos filtritega oli alla 50 euri. 3.5 puhul on samuti õlivälp soovituslik 7500 või 10 000km. Ise vahetan 7500 järel.
Käigukaste on 2 - 4käiguline 42RLE või 5käiguline NAG1, mida toodab ZF ja mida kasutatakse ka mersudel. Kui vähegi hooldust saab, sis kestavad mõlemad, maanteeautole tuleb 5käiguline kasuks. Kuidas vahet teed - kui on käiguvalitsal pikk kuliss PRND321, siis on 4 käiguline, kui on PRND+-, siis on 5käiguline.
Elektrit on autol palju, ise otsisin nimme väikese varustusega, et poleks tulevasi probleeme. Mul pole rehvirõhuandureid, pole adaptiivvedrustust, aga tänu sellele on tutikas amort Silberis 25 euri tk.
Veermik on S-klassi mersu, mitte midagi erilist. Jupid on odavad, ülemine õõts on kõige kallim, aga USAst tuleb tellida kas SRT silla komplekt või Moog Problem Solver ja tükiks ajaks rahu majas. See on kogutud info usa foorumitest. Nahksisust puudust ei tunne, kuna ma ise ei salli nahksisu.
Ühesõnaga, tee oma valik ja vali võimalikult korras auto. Ise soovitaks linnainimesena bensukas valida. Muidu auto on äge tank, mõnus sõita, ise tulin turbomasina pealt, siis minek on vb vähe uimasem, aga mul tuli ruumist puudu ja päris minivani veel ei tahtnud, siis see oli mõnus vaheldus eurotaburettidele.
Ise remontida on üldjuhul päris lihtne, enamik infot on netis ja kõik on tehtav, sest paigutus on üpriski loogiline. Tagasillas 2 õõtsa jaoks on vaja aind tagasild alla lasta, sest poldid tulevad kere poole. Muu on nohu.
Avariilised masinad roostetavad, sest tsink on tal päris paks ja kui see on juba kahju saanud, siis kauaks rõõmu ei ole.
Müüki pannakse üldjuhul mingi veaga masinad, mida enam ise remontida ei taheta, jupid on sitaks odavad, aga no mingi kartus on inimestel võõramaa auto pärast. Minu arust odavam seda autot pidada, kui mingit VW Golfi.
Kindlasti vaatama minnes- kõik lisad ja vidinad PEAVAD töötama. Kui mootoritest ise palju ei taipa, võta keegi appi. Koliseva ketiga mootori tunneb igaüks ära.
Kui miski veel huvi pakub, küsi julgesti.