Paak paigaldati pagasiruumi - mahtus sinna täpselt pikku- ja laiupidi ära. Saab tagaistme kõige tagumisse asendissegi lükata. Masin 2002 aastast, 3,3l motoga, ca 290kkm reaalne läbisõit. Minu käes läbisõit 63kkm km ja CNG-kütusel ca 29kkm. Siiani toimib kõik nagu kellavärk.
Varuratas paikneb nüüd pagasiruumis või kuuris, kuna selle auto alt vabastamise kang jäi paagi alla.
Huvitavatest featuuridest, mida tavaautol ei ole: 1. Spets klapimäärde õlipudel ja dosaator kapoti all, mida siis süsteemi aju doseerib iga 8000 takti vms järgselt ühe tilga sisselaskekollektorisse. Õlipudel ca 500ml ja kestab veidi alla 10kkm. Kuna CNG oktaanarv 120 ja põlemistemp kõrgem kui bensiinil, siis vajalik vidin.
2. Süüteregulaator - kuna gaas süttib kergemini kui bensiin, siis peab süüde kuidagimoodi hilisemaks saama, vastasel juhul toimub järgmise takti plahvatus enne kui eelmine töötakt veel lõppenud pole. Reaalsuses on toimiva süüteregulaatoriga masinal parem minek ja veidi väiksem kütusekulu.
3. Sõbra 3,8 Voyale sai sama asi paigaldatud - kuna maanteekiirusel moto pöörded väiksemad kui 3,3l, siis suurema mootoriga masinal maanteel on reaalselt väiksem kütusekulu.
4. Õli vahetan 12kkm järgselt nii nagu manual ette näeb - õli värvus täiesti kuldne - näeb välja nagu uus õli, ainult vedelama konsistentsiga (määrdeomadused siis ehk ka kehvemad).
5. Seadme paigaldaja ütles, et küünlaid tuleb iga 50kkm tagant vahetada, kuna küpsevad kiiremini ära kui bensiiniga töötades.
6. Mootor töötab millegipärast vaiksemalt kui bensiini peal sõites - kiirendades näiteks ei ole salongi niipalju motomüra kosta kui sama liigutust bensiiniga tehes. Tuleb muidugi tunnistada, et isegi süüteregulaatori olemasolul on minek veidi lahjem kui bensiiniga... Eks see on tehasemasinate ja "do-it-yourself" kittide vahe... Opel Zafira 1,6 bensiinimoto annab 85kw, CNG peal töötav sama kubatuuriga moto aga 110kw (võibolla on tegemist ka turboga)...
7. Viimati korralisel ülevaatusel käies ütles tehnik, et uutel autodel ei ole ka nii head CO, HC, jne näitajad kui minu ca 300kkm mootoril ülevaatuspunktis bensiini peal töötades. Loomulikult ei näita need ülevaatuse testid reaalset mootori kulumise astet, aga hetketöö CNG-ga toimub ilmselt suht puhtalt :-)
No ma ei oska miskit rohkem kirjutada - kel huvi, küsige, kui soovite, siis võin üritada ka mõned pildid üles panna.
|