Tänane kuupäev Reede 19 Apr, 2024 21:47

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Milline mootor valida?
PostitusPostitatud: Reede 26 Okt, 2012 9:13 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 26 Okt, 2012 8:58
Postitusi: 8
Hääd klubilised,
mõtisklen Voyager T&C al 2008 soetamise peale, eelnev sama margi kogemus puudu. Kas keegi kasutaja võiks jagada praktilist kogemust bensiin+gaas kombinatsiooniga mootori kohta? Millise võimsusega mootorit tasuks eelistada gaasiga kombineerimisel ja palju see keskmist kütusekulu alla tõmbab? Tahaks kuskilt alustada kuna masin on sümpaatne. Tänud soovituse eest algajale.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Reede 26 Okt, 2012 21:39 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Gaasiseade ei vähenda keskmist kulu vaid suurendab. Gaasi kulub bensiinist üldiselt kuni 30% rohkem, kõik sõltub paigaldusest ja seadistusest. Vahe tuleb sellest, et gaasiliiter on pea 2x odavam, kui bensiin. Sama maa läbimiseks kulutad gaasiga sõites vähem raha, kuigi gaasi ennast kulub rohkem, kui bensiini.
Sõidan ise gaasikaga ja väga rahul.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Pühapäev 28 Okt, 2012 17:14 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 26 Okt, 2012 8:58
Postitusi: 8
Rivo, aitäh reageerimast. Sellest olen lugenud, et paagi gaasiga sõidab 200-300 km ja paak on mõistlik lasta tagavara ratta asemele panna?! Kaua gaasikaga sõidad juba? Oskad mingid tähelepanekud välja tuua, mida minusugune algaja võiks teada?
Ette tänud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Pühapäev 28 Okt, 2012 20:40 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Mina olen sõitnud kevadest saati gaasiga. Töö tõttu olen hooldanud ja remontinud gaasimootoritega tõstukeid pea 5 aastat juba. Paagi lasin paigaldada varuratta asemele.
Paigaldada lase kindlasti korralikus kohas ja garantii peab samuti olema võimalikult pikk.
Pikk jutt on lähemalt siin teemas: http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=12653
Loe see teema läbi ja pane tähele ka postituste kuupäevasi, esimesed postid on juba väa vanad.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Kolmapäev 31 Okt, 2012 18:34 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 26 Okt, 2012 8:58
Postitusi: 8
tänud, pilt selgem.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Reede 02 Nov, 2012 11:45 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 18 Dets, 2006 17:04
Postitusi: 67
Hei,

minul 0,8 T&C 4,0 limited.
Eks see palju gaasiga sõita saad sõltub suuresti paagi suurusest. Minu omal (eeldatavasti siis kõigil viimase kerega GV/TC) paaki varuratta asemele paigaldada ei saa. Vähemalt nii väitis mulle Gaznet. Põhjus selles et paak jääb esisilla talast madalamale ning see pole lubatud. Nad ütlesid ka et pandud neid on kuid ülevaatus võib osutuda probleemseks. Seega ei jäänud mul muud üle kui panna 2 paaki kesmiste istmete ette sinna aukudesse kuhu need istmed kokku lapata saab. Mõtlesin pikalt ja põdesin et kaotan head panipaigad ning võimaluse toole kokku lapata...samas...mul oli ka eelmine auto GV aastast 04 ning istmeid väja tassisin sellest võibolla 1 x aastas...
Nüüd saan viimase ismte ikkagi põrandasse klappida ja kui vaja miskit pikemat vedada saab keskmiste istmete seljatoed ikkagi maha keerata ning pika asja selle peale panna. Proovitud ja saan hakkama.
Ehk need 2 paaki andsid mulle kogusuuruseks ~90 liitrit...reaalselt olen sisse saanud sinna 84 l.
Kulu on veidi suurem jah...täpset kulu ei oska ma veel öelda kuna gaasipaigaldajatel läks minu autoga päris pikk aeg enne kui see rahudavalt gaasi pealt toimima saadi.
Algul jäi auto jõnksutama...eriti jube oli maanteel...paned cruisi peale ja nii kui väike tõus vms on kus oleks vaja natuke gaasi anda pani mootor korraliku jõnksu...nagu ei saaks kütet kätte vms.
Reguleeriti, pandi suuremad pihustid...reguleeriti uuesti...läks küll paremaks kuid mitte heaks.
Lõpuks toodi gaas "kõrtega" (paigaldajate termin) sisselaskekollektorile lähemale ning nüüd on kõik nii nagu peab. Nüüd aga pole olnud võimalust täis paagiga algusest lõpuni sõita...tegelen sellega hetkel. Senini oli alati mingi häda..kas pidi gaasi ennem juurde võtma kui paak tyhjaks sai või ei olnud paak ennem täiesti täis kui tyhjaks sai jne. Nüüd siis testin..siis oskan ehk kulu ka öelda:)

Igapäevaliikluses pole vahet. Mina saan distantsilt enda oma hommikuti käima panna, kui autosse istun on salong soe ja mootor juba gaasi peal. Üldiselt läheb see aga kiiresti soojaks. 1-2 km sõitu ja siis lükkab juba gaasi peale. Eks kui ilmad külmemaks lähevad saab näha kaua siis aega võtab.

dep@gaas


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Esmaspäev 12 Nov, 2012 0:54 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 20 Mär, 2010 15:04
Postitusi: 42
Mina lasin enda Dodge GC-le Gaznetis juba üle aasta tagasi hoopis maagaasiseadme (CNG) paigaldada. Oli küll 2x kallim kui vedelgaasiseade (LPG), aga tasus juba 10 kuuga ära (aastane ls mul ca 25kkm). Linnakulu 7,7kg/100km. Rahaliselt siis ca 6 euri 100km-le. Maanteekulu rahaliselt ca 4,5 euri/100km. Ainus asi, et 100l paak mahutab ainult 17kg gaasi ja sõita saan sellega ca 220 km linnas. Paagi tühikaal on 106kg. Tanklaid hetkel Tallinnas Suur-Sõjamäel ja Tartus Tähe tn lõpus. Võrreldes bensiiniga on minul sääst pea 4kordne. Toimib kenasti ka -25 kraadiga. Siiani olen rahul. :-)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Laupäev 24 Nov, 2012 11:23 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 26 Okt, 2012 8:58
Postitusi: 8
Crist, kuhu sinu Dodgel gaasi paak paigaldati? Jaga pisut muljeid, mis aasta masin, mootor?
Tänud ette.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Teisipäev 27 Nov, 2012 0:41 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 20 Mär, 2010 15:04
Postitusi: 42
Paak paigaldati pagasiruumi - mahtus sinna täpselt pikku- ja laiupidi ära. Saab tagaistme kõige tagumisse asendissegi lükata. Masin 2002 aastast, 3,3l motoga, ca 290kkm reaalne läbisõit. Minu käes läbisõit 63kkm km ja CNG-kütusel ca 29kkm. Siiani toimib kõik nagu kellavärk.

Varuratas paikneb nüüd pagasiruumis või kuuris, kuna selle auto alt vabastamise kang jäi paagi alla.

Huvitavatest featuuridest, mida tavaautol ei ole:
1. Spets klapimäärde õlipudel ja dosaator kapoti all, mida siis süsteemi aju doseerib iga 8000 takti vms järgselt ühe tilga sisselaskekollektorisse. Õlipudel ca 500ml ja kestab veidi alla 10kkm. Kuna CNG oktaanarv 120 ja põlemistemp kõrgem kui bensiinil, siis vajalik vidin.

2. Süüteregulaator - kuna gaas süttib kergemini kui bensiin, siis peab süüde kuidagimoodi hilisemaks saama, vastasel juhul toimub järgmise takti plahvatus enne kui eelmine töötakt veel lõppenud pole. Reaalsuses on toimiva süüteregulaatoriga masinal parem minek ja veidi väiksem kütusekulu.

3. Sõbra 3,8 Voyale sai sama asi paigaldatud - kuna maanteekiirusel moto pöörded väiksemad kui 3,3l, siis suurema mootoriga masinal maanteel on reaalselt väiksem kütusekulu.

4. Õli vahetan 12kkm järgselt nii nagu manual ette näeb - õli värvus täiesti kuldne - näeb välja nagu uus õli, ainult vedelama konsistentsiga (määrdeomadused siis ehk ka kehvemad).

5. Seadme paigaldaja ütles, et küünlaid tuleb iga 50kkm tagant vahetada, kuna küpsevad kiiremini ära kui bensiiniga töötades.

6. Mootor töötab millegipärast vaiksemalt kui bensiini peal sõites - kiirendades näiteks ei ole salongi niipalju motomüra kosta kui sama liigutust bensiiniga tehes. Tuleb muidugi tunnistada, et isegi süüteregulaatori olemasolul on minek veidi lahjem kui bensiiniga... Eks see on tehasemasinate ja "do-it-yourself" kittide vahe... Opel Zafira 1,6 bensiinimoto annab 85kw, CNG peal töötav sama kubatuuriga moto aga 110kw (võibolla on tegemist ka turboga)...

7. Viimati korralisel ülevaatusel käies ütles tehnik, et uutel autodel ei ole ka nii head CO, HC, jne näitajad kui minu ca 300kkm mootoril ülevaatuspunktis bensiini peal töötades. Loomulikult ei näita need ülevaatuse testid reaalset mootori kulumise astet, aga hetketöö CNG-ga toimub ilmselt suht puhtalt :-)

No ma ei oska miskit rohkem kirjutada - kel huvi, küsige, kui soovite, siis võin üritada ka mõned pildid üles panna.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Neljapäev 06 Dets, 2012 19:28 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 26 Okt, 2012 8:58
Postitusi: 8
Crist, tänud abistavate mõtete eest, igal juhul sain jäälle kord vastuse mõnelegi küsimusele. Aga veel - miks gaasi paagi jaoks just pakiruumi valisid? miks mitte tagavararatta koht?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Reede 07 Dets, 2012 1:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 20 Mär, 2010 15:04
Postitusi: 42
Siia midagi muud ei saanudki valida, kuna CNG paak peab kannatama ca 250atm survet, siis ainult silindrikujulised paagid (läbimõõt väiksem kui pikkus) kannatavad sellist survejõudu välja. Tagavararatta asemele pannakse LPG paagid, nende töörõhk on ca 4atm ja maht ca 65l. Gaznetis olid valikus 100l - ca 1m pikad, 70l ca 60cm pikad ja suured bussipaagid - ca 2-2,5m pikad CNG paagid.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Neljapäev 07 Mär, 2013 19:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 26 Okt, 2012 8:58
Postitusi: 8
depeche, kuidas sõit kulgeb? palju kilomeetreid sa oma gaasivarudega läbida suutsid ühe tankimisega?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Neljapäev 07 Mär, 2013 20:13 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 18 Dets, 2006 17:04
Postitusi: 67
eh..kui ma ausalt nüüd ütlen siis ei ole ma ikka selle mõõtmisega väga tegelenud:)
4 liitrine ikka võtab kütust...on see siis gaas või bensiin...kulu on gaasiga kuskile 20 liitri kanti...olenevalt kuidas vajutad..võib ka oluliselt rohkem olla. Samas maanteel on kulu mõistlik jääb 9 ja 10 liitri vahele. Linnavahel kus pidev kiirendamine on ikka tunda ka et kütust rohkem läheb..aga samas on mõnus tunne igasuguseid kiusata kes arvavad, et selline kuut edasi ei liigu... Mr Green


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Mär, 2013 13:49 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 26 Okt, 2012 8:58
Postitusi: 8
depeche kirjutas:
eh..kui ma ausalt nüüd ütlen siis ei ole ma ikka selle mõõtmisega väga tegelenud:)
4 liitrine ikka võtab kütust...on see siis gaas või bensiin...kulu on gaasiga kuskile 20 liitri kanti...olenevalt kuidas vajutad..võib ka oluliselt rohkem olla. Samas maanteel on kulu mõistlik jääb 9 ja 10 liitri vahele. Linnavahel kus pidev kiirendamine on ikka tunda ka et kütust rohkem läheb..aga samas on mõnus tunne igasuguseid kiusata kes arvavad, et selline kuut edasi ei liigu... Mr Green


kas Tallinnast Tartu sõidad ikka paagitäiega ära?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: mida valida?
PostitusPostitatud: Kolmapäev 13 Mär, 2013 23:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 18 Dets, 2006 17:04
Postitusi: 67
Vabalt:) Tartu peal tiirutan ka ringi...aga enne tagasitulekut läksin igaks juhuks tankima...:)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 68 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia