Väike vahekokkuvõte...
Eelmise postitusega asi siiski ei piirdunud
auto ei käivitunud endiselt nii nagu võiks-peaks. Viisin auto tagasi... jahutati, kontrolliti uuesti pihusteid, mõõdeti surveid jne... seni kuni auto neil enam käima ei läinud. Nüüd oli tekkinud olukord, kus viga reaalselt olemas oli
Selgus, et töölepingu oli lõpetanud kütuse etteandepump. Telliti ja vahetati ära. Süsteemis surve jälle olemas ja auto läks jälle käima. Peale seda pesti uuesti läbi kogu küttesüsteem, sest kulunud pump oli tootnud peent metallipuru.
Tuju hea... et no lõpuks ometi leiti viga üles. Läksin autole järgi ja leppisin poistega kokku nii, et katsetan mõned päevad ja kui hommikuti käivitamisel probleeme ei esine, maksan pumba ja töö kinni. Paraku juba teisel päeval esines sama kala nagu varemgi...esimese korraga käima ei lähe. Teise korraga veab kenasti käima, aga siis puterdab 3-5 sekundit hirmsat moodi. Temperatuur sel hetkel oli vast 0 või -1 kraadi. Puterdab oma 3-5 sekundit ära ja siis nurrub nagu poleks midagi juhtunudki. Mind see tulemus ei rahuldanud...suur hunnik raha juba poistele makstud ja iga kord leiti uus viga
Ei vaidle vastu, kui on viga tuleb ära remontida... aga probleem millega nende poole pöördusin oli endiselt alles. Kordan siis üle mis asjad kõik vahetatud said: pihustid stenditud ja remonditud kõik neli tükki, eelsüüteküünlad vahetatud kõik nei tükki, kütusepumbas mingi solnoidklapp vahetatud, eelsüüteküünalde relee pistik vahetatud, küttesüsteem korduvalt läbi pestud, nüüd siis etteandepump ka vahetatud. Ja olukord ikka endine, ei ole see hommikune käivitus OK. Kõik järgnevad käivitused on eeskujulikud, aga hommikul see esimene täitsa jama.
Nüüd leiti veel üks viga... vanemad diisli mehed oskasid mainida, et tuleks kontrollida silindri surveid täitsa külma mootoriga (noh, öö otsa õues olnud ja hommikul kohe esimese käivitusega surved ära mõõta). Nii tehtigi ja tulemused sellised: 1 ja 3 silinder 19; 2 ja 4 silinder 22 Pool tundi hiljem mõõdeti uuesti (mootor oli käinud vahepeal vast 3 min) 1 ja 3 silinder 22; 2 ja 4 silinder 25
Normaalne pidavat olema kõik silindrid veidi üle 25 !? Nüüd siis väidetakse, et kõik eelnev mis vahetatud sai pidi ka vahetatud saama
aga tõenäoliselt on vea põhjustaja siiski madal rõhk paaris silindris. Kust rõhk ära kaob kas ülevalt klappide kaudu, või alt kolvid-rõngad... seda oleks vaja nüüd uurida.
Minu küsimus kõigile... kes oskab soovitada tõesti HEAD ja ASJALIKKU meest, kes diiselmootoreid väga hästi tunneb ja need surved mul veelkord üle mõõdab, ühtlasi tuvastab ka lekke kohad (kas siis klapid või rõngad-kolvid) ??? Tänan !