rannamees kirjutas:
Reegel on enamasti selline, et sinine suits- õli, must suits- kütus.
Tegelikult on nii, et must suits- põlemata kütus, sinine suits- väheke õli või palju põlemata kütust(lõhn ütleb kumb täpselt), valge suits- palju õli ja väga palju põlemata kütust.
Põhjuseid võib olla miljoon.
Alusta kõige lihtsamast- õhu- ja kütusefilter.
Kuna viimase 110kw 2,8crd Voyageri väljaveeremisest tehasest on möödas juba ca 9aastat(uuematel 120-131kw) ja sarnaselt teistele diislitele valdav enamus Lääne-Euroopas oma eluteed alustanud isenditest seal sõitnud sünnist saadik ca 50000km aastas, oleks mõistlik:
*vahetada hammasrihm
*kontrollida silindrisurved ja pihustid
*ühendada arvuti ja kontrollida, kas kõik andurid ja side nendega on ikka korras
Kui nimetetutest tõele lähemale ei viinud, tuleks:
*võtta kütuserelsi otsa küljest ära peenike voolik, käivitada auto ja veenduda, et tühikäigul relsi ots oleks kuiv
*võtta maha ja kontrollida stendis kõrgsurvepumba jõudlust
Kui on turbokahtlus, siis soovitan esialgu võtta lahti turbot ja coolerit ühendav lõdvik, veendumaks, et see on seest kuiv. Kui torus on õli, on esiteks turbo varsti laiali, teiseks tuleks siis kontrollida ka seda kas cooler ummistunud ei ole. Kui turbo üldse ei tööta või selles esineb häireid, on see oluliselt tuntav auto jõudluses, kuna turbo annab mõningatel mootoritel efekti kuni 30%.
Kui sellel mootoril on toimiv(ehk mitte kinni pandud) EGR(heitgaaside tagastussüsteem), võiks kontrollida ka sisselaskekollektori seisukorda. Ma ei oma küll isiklikku kogemust aga olen kuulnud isenditest(tõsi, mitte VM Motori 2,8crd), kus EGR-i tõttu on tahm sisselaskekollektori ummistanud. Seda sõidukitel, mis on töötanud väga suure osa tühikäigul, sõitnud enamasti külma mootoriga ja väikestel kiirustel/koormustel.
_________________
2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW
2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW
Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus!