Tänane kuupäev Pühapäev 28 Apr, 2024 9:26

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Reede 17 Juun, 2011 22:01 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
"Uus" on muidugi selles alateemas tinglik, lihtsalt sai valitud auto mis oleks võimalikult uus oma mudelivahemiku suhtes.
Esimene mure on seoses vanade küünalde ja katalüsaatoriga. Et kõik ausalt ära rääkida, siis olid autol peal alles originaalküünlad, et masin lisaks ka seisnud 2008 aastast siis oli üks juba lausa roheliseks oksüdeerunud (silinder nr 1), nr 3 oli nii tahmane et seegi vaevalt töötas jne ning need üllatused ilmnesid alles kodus uurima asudes. Enne koju saamist aga oli vaja veel ca 250km sellega koju sõita, selle käigus aga sai katalüsaator selliselt kuuma (tingituna valest kütuse kasutamisest) et hakkas lausa paukuma viimased paarkümmend km.
Ok, sai siis uued küünald peale, valitud takistustega küünlajuhtmed samuti ning kõik nagu töötab... kuid auto annab hoiatuseks "Check Engine" märgutule umbes 10km läbimise järel. Õlid on samuti vahetatud, nii et millegi üle mootoril kurta ei peaks olema väga.
Oletan et see märgutuli on seotud nimelt eelnevalt ilmnenud häirega kati töös ning hetkel ta ei lähe veel kompu mälust ära kuna veast alates pole mootorit piisavalt mitmeid kordi käivitatud.

Kas oli see kordade arv 60 kandis? Autoks Voyager 3,3 95. On see üldse võimalik et selline veateade läheb ise ära?

Teine mure on selles et mõningasel sõitmisel süveneb kütusepaagis vaakum. Selge, tuulutus ei toimi, võtsin eelmiselt paagikorgi ja vahetasin ära aga vaakum tekib ikka edasi.

Pole võimatu et "Check Engine" märgutuli võib hoopis sellega seoses välja tulla, on kellelgil mingit kogemust sellises plaanis?

Kas Voyal on mingi muu tuulutuse süsteem?

Tegin võtmetriki - kui õieti lugesin siis P1255, elik aku on olnud maas enne 50 võtmekeeramise täitumist, mis vastab ka tõele.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Pühapäev 19 Juun, 2011 21:03 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Nüüdseks on teada et mingi teate kustumine mälust võtab aega 51 võtmekeeramist. Mul pole see arv ilmselt veel täis...

Täna kruvisin kardaani alla tagasi ja "jalutasin" tunnikese metsateedel - Check Engine ei ilmutanud end selle jooksul. Küll aga ilmus ta välja siis kui olin lõpuks trassil mõned kilomeetrit läbinud. Järelikult ei sõltu asi koormusest vaid on kuidagi kiiruse või pööretega seotud. "Jalutades" polnud vajadust eriti üle 2000 RPMi kasutada, kuigi sai ka paarist 30 kraadisest tõusust mindud.

Kardaan sinder vist ulub natuke. Huvitav on see et kardaan on Made In France, on õhukese seinaga torust, kõliseb heledalt kui koputada. Huvitav kas kõigil Graz'is toodetutel on selliseid kokkuhoiuratse korraldatud? Kanadas tehtud kardaan aga on hoopis tugevam tükk, hoolimata vanusest pole ta vibreerinud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Pühapäev 19 Juun, 2011 21:32 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 29 Juul, 2008 21:10
Postitusi: 606
Asukoht: Ida-Virumaa
Veateade kustub ära, kui võtad aku juhtme maha (10- 15 min.). Kui katalüsaator juba paukus, siis võib mõni lamda pehmet panna, aga see peaks kajastuma veateadetes. Selle masina koodid on kahekohalised (võtmetrikiga). Seega andis masin kaks koodi 12 ja 55.

_________________
Polegi nii rumal kui pealt paistab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Pühapäev 19 Juun, 2011 21:54 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Aku oli terve ööpäeva maas, kuniks uusi küünlaid ja õlisid polnud. Tegelikult lähen võtan ta veel ööseks lahti, äkki muutub midagi...

Võtmetriki kood on tõesti kahekohaline, kus 12 näitab aku lahtiolekut ja 55 lihtsalt teate lõppu.

Edit: läksin akut maha võtma ja mõtesin enne veelkord võtmetrikki teha - andis ühe veakoodi juurde: 32 ehk siis EGR klapp ei tööta/on kinni/on lahti.
Olen kuulnud et mõned teevad EGR klapi pimedaks. Võtaks teiselt mootorilt aga va kanadalane(@92) on ilma EGR klapita. :think:

Kuna katt paukus, siis selle aja jooksul puhtamaks põlemist vist ei ole loota (bensukas ju), sellisel juhul terendab vist kati vahetus. Kas mõni universaal ka kõlbab kasutada? On keegi pannud 3,3 mootorile universaali? Mida soovitate?

Ahaa, FWD ja AWD omavad erinevaid katalüsaatoreid, mul siis AWD millel katt sirgelt põranda all.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Esmaspäev 20 Juun, 2011 11:53 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Võtsin maha EGR süsteemi. Vaakuumklapp oli küll tahmane aga tundus korras olema, klapi hoob oli mõneti korrodeerunud seismisega kuid liikus, membraan imedes ja puhudes pidas täielikult, vedru toimis.
Solenoid aga tundus imelik - puhudes vajus nagu kinni kuidagi suvaliselt , st et võid rahulikult puhuda ka minuti kuid võib ka sekundiga sulgeda. Selles olev memraan omab kahte imepisikest praokest lisaks tehtud piludele.
EGR solenoid peab olema pingestatud kui mootor EGR süsteemi ei taha rakendada, see pinge külma käivitunud mootoriga oli täitsa olemas, samuti leidis tester ca 30 oomise solenoidi mähise üles.
Roadtest on tegemata kuid saab varsti tehtud, näis kas midagi muutus (niisutasin klapi hooba natuke kergemini liikuma).


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Teisipäev 21 Juun, 2011 11:06 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Roadtest tehtud - sisuliselt ei muutunud midagi EGR klapi seisukohalt.

Ilmselt tasub katsetada pimedaks tegemist. Selge on et "Check Engine" tuluke ja vastav veakood ei kao siis kuhugi, muus osas aga on kaks võimalust kuidas takistada väljalaskegaaside pääsu sisselaskesse. Esiteks saab panna tõkke otse vaakuumklapi ja toru vahele, selliselt aga jääb vist mingi rõhutoruke veel ühendusse EGR VAC solenoidi membraaniga. Teiseks on võimalus panna tõke otse alt üles suunduvale torule, siis on takistatud kõik täielikult.
Keegi ikka on "pimedaks" teinud, kuidas tegite?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Laupäev 25 Juun, 2011 20:17 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Minul kadus EGR klapi probleem iseenesest ära peale umbes aasta või kaks sõitmist. Ma harjusin sellega juba ära, et kui maantee peal püsikiirushoidja peale panin siis varsti check engine ka süttis.
See probleem võib olla tingitud seismisest, sest minu auto ilmselt ka seisis pool aastat või nii enne kui ma ta ostsin. Aga nüüd pole ma seda enam aastaid näinud.

Ma olen aru saanud, et Check engine põlema mineku põhjus on see, et puudub ootuspärane keskmise kütusekulu langemine peale EGR avamist (ühtlase kiirusega sõites). "Pimedaks" tegemine mõjub kütusekulule täpselt samamoodi nagu rikkis EGR (e. mõju pole), seega check engine tulukese vastu pimedaks tegemisest abi pole. Nagu ma aru saan, siis jääb ta rikke korral pidevalt kinnisesse asendisse? See on sama hea, kui "pime".


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Juun, 2011 0:41 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Huvitav palju kütusekulu siis erines? Ma ei saa veel ise statistikat kokku vôtta, pole nii palju sõitnud. Mul hakkas silma et tühikäigu stabiilsus oli halb kui EGR puutumata oli. Korra suri isegi välja lausa.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Juun, 2011 23:47 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Mina küll mingeid anomaaliaid mootori töös ei täheldanud. Ilmselt see egr klapp võib jääda rikke puhul nii kinnisesse kui avatud asendisse ja just pidev avatud olek on tühikäigule halb variant.

Kui palju egr täpselt kütusesäästu annab, ma pole uurinud. Kahtlustan, et see on pigem marginaalne.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Uus auto, uued mured...
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Juun, 2011 12:57 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Ma arvan ka et tegelik kütusesääst võib EGR puhul olla küsitav.

Süsteemi eesmärk on ju esmalt vähendada teatud tingimustes silindris tekkiva töögaasi temperatuuri, et selle kaudu vähendada NOx ehk nitrogeeni hulka väljuvas gaasis. Selleks siis vähendatakse sisenevas õhuvoolus hapniku osakaalu - ja väljalaskest saab juba põlenud (= hapnikuta) gaasi vabalt võtta, et vähendada kütuse põlemise efektiivsust . Mõistagi pole see tegevus siis mitte just ökonoomsuse huvides (konnakaitse küll rõõmustab ), kuigi PCM üritab samaaegselt ka küttesegu lahjendada - siin hakkab siis mäng sellega kuidas mootor käitub konkreetsetes oludes. Selles tulenevalt on ka töösooja mootoriga tühikäigul lahtiläinud EGR klapi tunnuseks ebaütlane tühikäik või lausa väljasuremine - segu jääb liiga lahjaks.

Minu masinal on ilmselt probleem selles "back pressure" klapis mis on koos solenidiga, tolle membraanis oli tõesti kaks imeväikest pragu. Mingi nipiga tekib siis olukord kus "back pressure" avab X tingimusel EGR klapi ka tühikäigu ajal. Ja väga tõenäoliselt ei ava siis kui PCM seda soovib.

Üks lugu tekib selle masinaga veel. Nimelt ei kustu ära klaasipesuvedeliku vähesuse hoiatus. Täitsin anuma nagu ette nähtud kuid ei midagi. Võtsin juhtme lahti - ei midagi. Ühendasin silla vahele - ei midagi. Jääb võimalus et tagaluugi paak sokib, täitsin ka selle kuid lugu ikka sama. Katete alla pole roninud, ka manual ei räägi kojameeste ja washeri peatükis nendest anduritest, on seal taga üldse selline? 92 aasta omal ei ole taga igatahes, ees on andur teistmoodi klemmistikuga nõnda et vahetada ei ole lihtne.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia