Tänane kuupäev Teisipäev 04 Juun, 2024 10:18

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 25 Apr, 2008 1:58 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Eile juhtusin Ameerika Auto juures aega parajaks tegema kui nägin et poistel üks tõstuk rõõmsalt vabana seisis...
Egas midagi, suu käib nina all lahti niipalju küll et enne oodatavad Thunderbirdi korraks sain lae alla autuga. Kurtsin et miski koliseb esisillas...poisid vaatasid kenasti kangiga üle - tulemuseks et sarniirid mõlemad sisuliselt läbi, rooliotsad kah, stabika puksid suht piiri peal, tagumised õõtsa puksid samuti sellised et võiks vahetada kui olemas on... Samas pole aga minu varasemale arvamusele kinnitust et õõts kuskilt otseselt sillatala vastu lõikab - jälgi sellest pole. Seega saab olla et kolksu põhjus on mitmetahuline - õõtsapuks on juba pehme, sarniir on kulunud ning tekib kahes punktis juba ebakindel positsioon, mida siis teetakistused rõõmsalt segama, "nihutama" hakkavad. Ning et sellise järsu kolksuva heli tekitab just sarniir, loksudes oma pesas. Ilmselt sügisel paigaldatud sarniir on määrdenipliga ja jaanuaris ka määritud...
Kas sarniir saaks teha säärast tugevat, murdva häälega kolksu? Õõtsapuksist sedalaadi heli vist ei saa kätte...


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 25 Apr, 2008 12:16 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
Mäda puks peaks tegema müdinat, zarniir konkreetset kolksu/kolinat, vahest ka kohapealt minnes, rattad välja pööratult.

Muidugi võib ka teha õõtsa puks rõvedat kolinat. Näiteks on uuel Voyal kummi puksi sees rauast puks, kuhu omakorda läheb sisse rauast õõtsa ots. Endale panin vanema Voja puksid alla, mis enam-vähem samasugused ja kus seda raudpuksi sees ei ole - täielik vaikus.

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 25 Apr, 2008 20:18 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Jah tundub et nii ongi, Ferdi.
Just siledal asfaldil ja välja keeratuna tekitabki sellise järsu tugeva kolksu, mis oli mulle mõneti mõistatuseks - sugereeriti igalt poolt et just õõtsapuksid mädad.
Ok, hankisin peotäie Tengtoolsi võtmeid ja kiskusin esmalt maha juhipoolse õõtsa... tulemus et kuhugi vastu rauda ei ole õõts peksnud. Kummipuksi kulutatud jälg ca 12mm seesmisest poldist võetuna.
Stabikavarda otsapuksid on veel originaalid, paakunud, tunduvad nagu rohkem plastikust olema.
Et mul juhtus olema prooviks komplekt Ramcoa kummist õõtsapukse siis proovisin mõõte sobitada - aga nagu kord varem juba nähtud, olid need suuremad tagumised puksid 5mm väiksema läbimõõduga kui vaja. Esimesed saaks vahetada, mõõdud sobivad. Samas nägin et esimesed on autol huvitavalt ratsitud - algsele metallhülsile on teina peale keeratud (et jämedam oleks) ja ka otstest kolme keevispunktiga kinnitatud...
Kuna pukside vahetusest suurt jälle midagi ei saanud siis otsustasin proovida kuidas mõjub stabikavarda mittepaigaldamine. Selles mõttes mõjus hästi et aitas selgitada kolksumise saladuse - kui on vähesed konarused (tüüpiline kruusatee) siis on teatav müdin, mitte tapvalt häiriv kuid selgelt olemas. Kui aga väljapööratud ratastega teha järsem kiirendus asfaldil siis asendub müdin koheselt järsu laksuga - just nagu Ferdi eespool kirjeldas.
Seega vajavad vahetust sarniirid. Vanal on need pressitud õõtsale (lootsin et oleks poltidega kuid tutkit). Huvitav kuidas nende saadavus ja hinnatase oleks?
Tuttav lohutas et teab üht vana kes olla Audidele teinud taastamist 200.- tk kuid tarvitas abi kolm aastat tagasi, seega ...kes teab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 02 Mai, 2008 0:55 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
chrV92 kirjutas:
Huvitav kuidas nende saadavus ja hinnatase oleks?

Kui mõtled zarniire, siis hinnad on väga erinevad. Vennal õnnestus Tartu Autoringist telllida Voyale (96-01) 180,- tk. Ei tea, mis ka kvaliteet on, ei ole veel alla pannud. TOPARTSIS on a-varuosa mäletamist mööda 750,- eek, võin ka eksida.

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede 02 Mai, 2008 1:00 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
Ãœks huvitav seik tuli meelde seoses esisilla kolinaga...

Midagi ees kolises, aru ei saanud mis. Rõõba kolksatas poolkogemata rusikakaga kapoti esinurga vastu ja hääl, mis kostis, oli kolin. Salongist tundus asi eriti hirmus. Viga oli selles, et kapoti hingedel oli kõva lõtk sees. Sai siis nati moditud, ja vaikus majas.

Ükspäev leidis Rõõba oma esisilla vahelt kivi, mis tegi ka ebamääraseid hääli. See hääl meenutas mulle minu bussi surnud turbot!

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 07 Mai, 2009 22:21 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Nii, rõõm on näha et aasta jooksul pole kellegi Voyageri esisild enam kolisenud Mr Green , kuid mina ei saa nii rahul olla. Nimelt, detsembris2008 sain lõpuks vahetatud õõtsapuksid esisillal, tootjaks Ramcoa, puksid mustast plastikust. Täna olen seisus et kiiremas korras tuleb need uuesti vahetada.
Võtsin ühe õõtsa alt lahti et vaadata mis olukord on - tulemuseks et pukside sisemine avamõõt on suurenenud ca 1mm diameetris, lisaks sellele on metallhülss kahanenud oma välismõõdus ca 0,6mm ...
Algasid tõsisemad klobinad kuu tagasi (sai käidud Soomaal uputust vaatamas, seal peaasjalikult vaid kruusateed). Ilmselt uhus mõne veetakistuse läbimine pisikesi kruusakivikesi pukside vahele ning need alustasid intensiivset kulutamist. Neid lihvitud kivikesi leidub lausa mosaiigina pukside pindadel. Ainsana ei ole neid välisel diameetril ja kahe puksi vahekohas.

Küsimus siis selline - kas üldse on olemas varuosana eraldi KUMMIST õõtsapukse? Näha on ju et plastikust pukside kasutamine tähendab ilmselt 3x aastas komplekti vahetust, ma sõidan mujal ka kui asfaldil (kui ainult asfaldil siis pääseks ehk poole vähemaga?)
Soovitati et treiks uue jämedama hülsi, kuid see kestaks siis vast südasuveni, siis treiks veel ühed, veel jämedamad... :think:
Praegu tundub et targem on vanad originaalid tagasi panna, võibolla klobisevad ehk natuke aga ülevaatuselt saaks läbi ...
KIndlasti mõtlete et miks üldse vahetasin - seepärast et oli korraga nii sarniiride kui rooliotse vahetus, mõtlesin et kuna olid olemas ka puksid siis teeks kõik korraga.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 07 Mai, 2009 23:41 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2003 Chrysler Neon

Liitunud: Teisipäev 16 Okt, 2007 10:17
Postitusi: 453
Asukoht: Rohuneeme - Tallinn(Sikupilli) - Liigvalla
Mobiil: 56806824
Kas sa Taketist oled küsinud ? Ma stabika puksid ja ka kondid saanud kõik sealt, õõtsa puksi veel vaja pole läinud aga kaugel see aeg .... Ja miks ma arvan, et plastik puks EI ole Voyagerile...

_________________
Vahel lihtsalt jookseb kuul kokku...
Kõik metallitööd meilt! Obadus OÜ


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 08 Mai, 2009 0:48 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
L2M kirjutas:
.... Ja miks ma arvan, et plastik puks EI ole Voyagerile...


Jap, nii arvan nüüd minagi. Asja muudab keerulisemaks tõik et tegu on neliveolise autoga - selle tagumine ehk suurem puks on esiveolise omast erinev, suurem. Asjaolu piirab oluliselt valikuvõimalusi. Võin eksida kuid minu meelest oli just Taket mis pakkus DYS komplekti = õõts+puksid @2000.- tk
Et õõts on suurepärases korras siis ei suuda põhjendada terve õõtsa vahetamist terve vastu.
Originaalpuksid on ühest tükist kummikehaga, seepärast on säärase paigaldus märksa tülikam kahes osas olevate puksidega võrreldes. Manuaal käsitleb kenasti puksi vahetuse tehnoloogiat "by Mopar" ning see on täiesti korratav kodustes tingimustes - kuid näib et töökoda hakkama ei saa...neile vaja tuua terve valmis õõts!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 08 Mai, 2009 20:47 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 29 Juul, 2008 21:10
Postitusi: 606
Asukoht: Ida-Virumaa
Nii palju kui mina olen vahetanud stabika pukse, on kõik olnud plastikust. Viimasest vahetusest on vist oma kaks aastat. Pukside ülesanne on varrast lihtsalt ilma lõtkuta kinni hoida. Seega kasutan ma tehnilist vaseliini pukside pindadel, et vähendada kulumist. Stabika ülesanne on ju see, et hoida autot liigsest kreenist kurvides. Puhas metalli väänamine. Seoses sellega ei saagi ma aru, miks kõik üritavad neid pukse tihedaks ajada. Mida tihedam, seda suurem hõõrdumine ja rutem kulumine (peaasi, et loksu pole).

_________________
Polegi nii rumal kui pealt paistab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 08 Mai, 2009 21:00 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Stabika puhul võibolla kestavadki, õõtshoovaga ei läinud õnneks... :(
Võibolla siis plastikule ajada sisse jämedam hüls ja see enne katta tehnilise vaseliiniga? Väldiks ehk hülsi ja puksi vahele sodi pääsemist.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Mai, 2009 11:13 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 08 Nov, 2008 10:38
Postitusi: 145
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5013106
Parandaksin natuke stabika pukside kohapealt, et puksid ise ikka kummist aga plastik osa on puksi seespool mis läheb ümber stabikavarda, need on ka nö. uuema tüübi puksid. Kuna kestavad paremini siis müüakse enamjaolt neid aga originaalis tuli auto välja ilma plastikosata puksil. Aga õõtshooval pole mingit plastik osa.

_________________
elukutseline puidumees


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Mai, 2009 11:25 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
waldos kirjutas:
Parandaksin natuke stabika pukside kohapealt, et puksid ise ikka kummist aga plastik osa on puksi seespool mis läheb ümber stabikavarda, need on ka nö. uuema tüübi puksid. Kuna kestavad paremini siis müüakse enamjaolt neid aga originaalis tuli auto välja ilma plastikosata puksil. Aga õõtshooval pole mingit plastik osa.

Kulub sinna plastikpuksi ja õõtsa otsa vahele lõtk sisse ja hakkab rämedat häält tegema, endale panin 96-01a Voya täiskummist puksid sinna, vaikus.

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Mai, 2009 17:33 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 08 Nov, 2008 10:38
Postitusi: 145
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5013106
arvata võib et kui ära on kulunud siis plastik hakkab hullemini kolistama kummist.

_________________
elukutseline puidumees


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Mai, 2009 21:07 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Täpselt nii on nagu Ferdi kirjeldas. Koliseb ikka nii et päris häbi oli täna Pärnus paraadil Kuursaali juurde sõita...
Kui keegi saaks ära mõõta 96-01 kummist pukside mõõtmed - saaks võrrelda kas ka AWD jaoks sobiksid.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia