Jah seda ma tean -"kus, kuidas, miks ja millal" GPS töötab. Nimelt on mul mõlemas autos VDO Dayton navi ja samuti piisavalt suur kogemus liikumisel komplektiga laptop+Euroroute 2007+GPS - seega GPS-iga olen "kodus".
Lihtsalt kuna lapakaga igale poole "ei saa/ei ole praktiline liikuda", siis otsin edaspidisteks reisideks ja ka muidu igapäevaseks mobiilseks kontoriks endale kõiki vajalikke omadusi/lahendusi pakkuvat pihuarvutit.
Nende erinevate liikumisvõimaluste (Autoga, rattaga või jalgsi ) arvestamisel pidasin silmas sellist asja : et kas GPS-iga on võimalik planeerida oma teekonda lähtudes võimalikest erinevatest liikumisvõimalustest, eeskätt asendada autoga liikumismarsruudi arvestamine jalgsi liikumist arvestades.
Kuid nüüd olen aru saanud, et paraku ega sellist võimalust ikka olla VEEL ei saa. Siis peaks kaardid ikka ülitäpsed ja ülivõimsad olema (kõnniteed, jalakäiate tunnelid ja - sillad jms kõik peal).
Nimelt näiteks suurlinnas liikudes on ju jalgsi liikumisel punktist A punkti B reaalselt ju ikkagi teine marsruut, kui autoga samasse sihtkohta jõudmiseks jne jne. Ja seoses sellega kardan, et toome näiteks Münchenis (või kus iganes) jääksin lagsi liikudes teatud mõttes "hätta", kuid jah mitte abita - et suund ju ikkagi teada
ja sihtpunkti jõuan anyway.
Kui aku on sama hõlpsalt vahetatav, kui mobiilil, siis sellest oleks jah ehk "laadimisel" abi olukorras, kus puudub võrgust laadimise võimalus. Lihtsalt ostan ühe aku või koguni paar tükki lisaks sellisteks olukordadeks. Ja kui ka mingid seaded ja hetkel kasutusesoleva teekonna mälu ka sellest (akuvahetusest) häirida end ei lase, siis on kõik OK.
Missugune see erinev vaate reziim siis on autoga liikudes või jalgi liikudes.