Chrysler Club Foorum
https://chryslerclub.ee/foorum/

Eksperiment temp. anduriga
https://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=43&t=1775
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  Alo [ Kolmapäev 23 Mai, 2007 18:05 ]
Teema pealkiri:  Eksperiment temp. anduriga

Kuna ajule tempi saatva anduri saan nädala pärast aga vaja paar pikka sõitu teha, siis...
1. Vana andur läbi - takistus 0.7-14 kilooomi asemel lõpmatu e. ei olnud võimalik mõõta.
2. Andur küljes, hakkab tühikäik sooja mootori puhul puterdama (uued küünlad ja juhtmed, jagaja kaas veel vahetamata). Benakulu ka suur. Tundub, et käib mingis avariireziimis
3. Anduril saba tagant ära võtta, läheb tühikäik päris metsa külmast peast, soojaga väga suurt vahet pole nagu.

Lugesin targast kapsast, et sooja mootoriga peaks anduri takistus olema 0.7-1.4 kilooomi. Mõõtsin veel ära voolu (5V), millel andur toimetab ja sai arvatud, et vast seal mingi kuni 5w max. tarvitatakse. Sõitsin linna ja ostsin 1.2 kilooomise takisti ära. Juures sattus veel olema tuttava-tuttav, kes hoiatas, et temp. anduri sees on märksa rohkem elektroonikat, kui lihtne takistuse muutumine.
Panin siis takisti anduri asemele ja alul oli tühikäik täiesti siidne - ei mingeid vahelejätte. Peale poolt tundi sõitu aga kimas temp anduri seier tavapärase poole pealt viimasesse veerandisse, kui sihtkohas seisma jäin, siis kees mootor täiega - paisupaagist pani ülevooluava kaudu ligi 1.5 liitrit jahutusvedelikku jehhat...
Esmane pilk asjale näitas, et radika vent, mis enne eksperimenti toimetas, keemise hetkel seisis ja varasem teadmine, et radika vendil on oma andur, seega kahtluse all. Samas tekitab küsitavusi ka see, et pees olevat termoandurit sai mõõtmise ajal ka kuumaks aetud ja tulemus oli ikka 0...
Sumpast hetkel valget ei tule ja paisupaagist mulle ka mitte, loodan seega, et plokikaaned/tihendid jäid vast terveks. Õli tundus ka normaalne.
Eile oli muidugi kõige kuumem päev, kui selle masinaga nii pikalt sõitnud olen, äkki on vale keemispunktiga jahutusvedelik sees? Armatuuris ju ka pärsi "punasesse" näitur ei jooksnud?
Vaatab, uurib

Autor:  ZR1 [ Kolmapäev 23 Mai, 2007 20:44 ]
Teema pealkiri: 

Ilmselt , sa opereerisid kompuutri temperatuuri anduriga . See , jah , paneb tööle jahutusventilaatorit :) Ja , muidugi , see tööle ei hakkanud , kuna sinu takisti näitas normaalset temperatuuri .

Salongi temperatuuri andur on korras , näitas sulle ilusti : KEEB :) Ja aitas mootorit säästa . Paljudel autodel on aga ainult üks andur olemas . Kõigil uuematel Chrysleritel , näiteks .

P.S. Ise tegin korra ka samasugust protseduuri Sunbirdiga . Läks õnneks , midagi keema ei hakkanud :)
P.P.S. Järgmine kord uuri varuosa hinda ja saadavust ka Silberis ja US-Partsis - mõlemas kohas kaup tuleb kahe päevaga kohale !

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/