Tänane kuupäev Esmaspäev 13 Mai, 2024 9:19

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Teisipäev 21 Juun, 2011 10:11 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 21 Juun, 2011 10:07
Postitusi: 5
Olen aru saanud, et 300M käigukastiga tihti muresid, selle kohta siin foorumiski mitu sissekannet, artikkel ka Wikipedias:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultradrive#42LE

Aga - kas olen õigesti aru saanud, et 300M-l käike vaid 4?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 21 Juun, 2011 10:53 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 05 Veebr, 2006 16:58
Postitusi: 619
Asukoht: Tallinn
4 käiku jah.
Kas oleks rohkem vaja?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 21 Juun, 2011 13:13 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 27 Veebr, 2006 13:54
Postitusi: 631
kmo kirjutas:
Olen aru saanud, et 300M käigukastiga tihti muresid, selle kohta siin foorumiski mitu sissekannet, artikkel ka Wikipedias:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultradrive#42LE

Aga - kas olen õigesti aru saanud, et 300M-l käike vaid 4?


Ei ole, ei TopParts kui ka American Beauty öelnud et nendega tihti muresid oleks, mured algavad ikka siis kui ei hoolda kasti.Soovitav õlivahetusvälp kuskil 40 tuhat km ning ära rapsi talvel lumehanges jne.... ning pikalt rõõmu sellest kastis.

_________________
Raseerijad ja terad soodsate hindadega
www.raz-war.ee
wecare@raz-war.ee


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 21 Juun, 2011 23:15 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 21 Juun, 2011 10:07
Postitusi: 5
elwood kirjutas:
4 käiku jah.
Kas oleks rohkem vaja?

Võimalik, et ma saan millestki väga valesti aru, kuid kas see tähendab seda, et linnas (=50 km/h) sõidab see auto tavaliselt 2. käiguga? Ning kui näiteks 110-ga sõita, siis on mootori pöörete arv juba 4000 lähedal?

Lihtsalt mõtlesin üksvahe, et kasutatud 300 M oleks väga lahe auto, kindlasti mugav pikki otsi kruiisida. Ning kui selline auto osta, siis kütusekulu ei ole kindlasti esimene asi, mida vaadata. Kui olla inimene, kellele läheb VÄGA korda, kas kütusekulu on 5,8 või 6,2 sajale, siis sellel pole mõtet 300 M poole vaadata : ) Aga ikkagi hakkasin mõtlema, et miks kütusekulu nii suur. Ja siis avastasin, et autol vaid 4 käiku. Ilmselt pole neid rohkem vaja, kuid tekib küsimus, et kas tõesti on nii, et kui 110 sõita, siis on pöörded 4000 juures. Kui see on nii, siis võiks jah 5. käik ka olla. Hakkasin mõtlema, et mugav oleks sellisega suvel mööda Euroopat kruiisida. Kuid kui mõelda, et seda tuleb 4. käiguga teha, siis tõusevad kulmud väga kõrgele. Eriti, kui enamus teisi autosid autobahnil 6. käiguga sõidavad...

Aga siis taas veidi guugeldamist ja http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_tra ... el_economy (vt. alalõiku Performance and control) päris hästi seletab lahti, miks automaatkastid olidki pikka aega 4-käigulised ja miks nendega kütusekulu suurem.

Aga veel kord - kütusekulu pole kindlasti oluline argument, kui 300 M ostu kaaluda.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 22 Juun, 2011 0:08 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 05 Veebr, 2006 16:58
Postitusi: 619
Asukoht: Tallinn
Minu 2,7 liitrisel Sebringul on ka 4 käiku. 90km/h sõites on pöörded napilt üle 2000. Ca 110km/h sõites on pöörded u 2500 (võin eksida, aga oluliselt kõrgemal nad pole). Ilmselt on 3,5 liitrisel mootoril need tiba madalamal.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 22 Juun, 2011 0:35 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
vt seda teemat ka:
viewtopic.php?f=32&t=8338

Ütleksin nii, et 50 km/h ühtlasel kiirusel lülitab kast 4 käigu peale ja pöörded on 1100.
See, et 300m võtab ikkagi kütet mõnusalt on tingitud pigem massi kiirendamisest ja loomulikult ka käigukastist (mitte pöörete arvust). Kui mass liigub ühtlaselt siis kulu on suht OK, seega pole siin probleem 4 käigus.... samas mootori pöörded seotud otseselt käikude arvuga vaid ülekannete suhetest.
Sinu viidatud tekstil on ju ka öeldud, et mida rohkem käike seda optimaalsemalt saab kasutada mootori võimsusust vastavalt vajadusele.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 22 Juun, 2011 8:44 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 27 Veebr, 2006 13:54
Postitusi: 631
50km tunnis minul on 3 käik, 60 peal lööb sisse 4 käigu ja sellega ongi linnas hea kruiisida, sest käiku alla ei vaheta ennem kui kiirus langeb alla 40km tunnis. Kütusekulu puhas tallinna linn on minul 14 sajale, maanteel 8-9 sõltub kuidas peab möödasõite tegema. 100km \h mul pöörded 2000 ja 110 mingi 2200 kuskil, seega lase oma autot kontrollida, järelikult on käigukast avariireziimil ja üle 2 käigu ei vaheta (olen ise sellega kokku puutunud) siis ongi Sul 110 sõites pöörded 4000 kuna sees on ainult teine käik. Vaata kui sõidad siis pane vahepeal autosticki peale siis näitab mis käiku kasutab.Ja see palju käike on ei mõju tõesti vaid pigem ikka kui effektiivselt sa saad mootorit kasutada, eks ikka ülekanded on tehtud vastavalt mootori võimsusele.Ahjaa mul on 3,5 300M Mr Green

_________________
Raseerijad ja terad soodsate hindadega
www.raz-war.ee
wecare@raz-war.ee


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 24 Juul, 2011 3:01 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2002 Chrysler 300M

Liitunud: Esmaspäev 27 Juul, 2009 22:19
Postitusi: 43
Asukoht: Tallinn
Nõustun siinkohal Kapsu postitusega. 100km ja 2000 pööret :)
P.S Kruiisida on sellega hea ;)

_________________
Päikest Chrysleritele ;)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia