elwood kirjutas:
4 käiku jah.
Kas oleks rohkem vaja?
Võimalik, et ma saan millestki väga valesti aru, kuid kas see tähendab seda, et linnas (=50 km/h) sõidab see auto tavaliselt 2. käiguga? Ning kui näiteks 110-ga sõita, siis on mootori pöörete arv juba 4000 lähedal?
Lihtsalt mõtlesin üksvahe, et kasutatud 300 M oleks väga lahe auto, kindlasti mugav pikki otsi kruiisida. Ning kui selline auto osta, siis kütusekulu ei ole kindlasti esimene asi, mida vaadata. Kui olla inimene, kellele läheb VÄGA korda, kas kütusekulu on 5,8 või 6,2 sajale, siis sellel pole mõtet 300 M poole vaadata : ) Aga ikkagi hakkasin mõtlema, et miks kütusekulu nii suur. Ja siis avastasin, et autol vaid 4 käiku. Ilmselt pole neid rohkem vaja, kuid tekib küsimus, et kas tõesti on nii, et kui 110 sõita, siis on pöörded 4000 juures. Kui see on nii, siis võiks jah 5. käik ka olla. Hakkasin mõtlema, et mugav oleks sellisega suvel mööda Euroopat kruiisida. Kuid kui mõelda, et seda tuleb 4. käiguga teha, siis tõusevad kulmud väga kõrgele. Eriti, kui enamus teisi autosid autobahnil 6. käiguga sõidavad...
Aga siis taas veidi guugeldamist ja
http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_tra ... el_economy (vt. alalõiku Performance and control) päris hästi seletab lahti, miks automaatkastid olidki pikka aega 4-käigulised ja miks nendega kütusekulu suurem.
Aga veel kord - kütusekulu pole kindlasti oluline argument, kui 300 M ostu kaaluda.