Jutt käib siis sellest, et hübriidmasinad (fosiilne + elektriline mootor) peaksid olema väga keskkonnasõbralikud nt Toyota prius...
aga vaadatakse mööda sellest, palju on kulutatud energiat nende autode peale kokku alates väljatöötamisest kuni auto mahakandmiseni välja:
"Uuringu tulemused võeti kokku üsna lihtsalt: sõidukid seati pingeritta selle järgi, kui mitu dollarit on iga auto eluea jooksul läbitud kilomeeter keskmiselt maksma läinud. Mida rohkem autoga selle eluea jooksul sõidetakse, seda suurema hulga kilomeetrite peale tootmis- ja ülalpidamiskulud jagunevad.
Näiteks Toyota Priuse eluea jooksul kujuneb miili maksumuseks 2,87 dollarit ehk kilomeetri hinnaks umbes 21,70 krooni.
Kõikide uuritud autode keskmine oli aga 2,95 dollarit ehk 22,25 krooni, nii et Prius esines üsna hästi. Näiteks Honda Civic Hybridi ja Accord Hybridi kilomeetri hinnaks kujuneb 25,70 krooni."
"Säästlikud maasturid
Aga selgus, et paljukirutud maasturid on veel säästlikumad. Näiteks kulub Range Rover Sporti kilomeetri peale 19,66, Porsche Cayenne’i kilomeetri peale 19,20, Nissan Pathfinderi kilomeetri peale 16,80 ja Jeep Grand Cherokee kilomeetri peale kõigest 13,70 krooni.
Ent siiski kuulub kõige keskkonnasõbralikuma auto loomise au CNW andmeil Toyotale. Nimelt osutus värskes uuringus kõige odavamaks ehk keskkonnasäästlikumaks autoks Toyota Ameerika tütarfirma Scioni mudel xB, mille iga läbitud kilomeetri peale kulub keskmiselt 3,80 krooni. Teisele kohale kerkis Dodge Neon, mille kilomeeter maksab 4,85 krooni."
allikas:
Postimees online:
http://www.postimees.ee/050207/esileht/ ... 243070.php
_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma