Käisin lähikonna romulates ning ega seal see pilt nii roosiline polegi.
Suuremjaolt masinatel on see süsteem klapikambrikaane sisse ehitatud või pole üldse paigaldatudki.
Leidsin Kehala romulast Scorpio/Voyager 2,5TD mootori karterituulutuse süsteemis oleva topsi. Millest ka siin foorumis kunagi ammu juttu oli (nimelt kipub jäätuma peale õhulugejat olev ühendus, mis on allpool õhulõdvikut, aga see selleks)
Selle topsiku ehitus on tiba teine aga põhimõte sama. Topsiku sisse on ehitatud ka n.ö. PCV klapi sarnane asi, vedru ja kummimembraan (pildil roheline ning reaalselt üleskeeratud), mis reguleerib õhuvoolu ja vajadusel ei lase õhul tagurpidi liikuda.
Küljelt vaadates:
Pealt vaadates
Arvan, et peaksin eemaldama vedru süsteemi sellest topsikust ja asendama vedru ja membraani vahelise ala sõelaga, mul ju PCV klapp olemas, mis õhuliikumist reguleerib ja samas võib topelt reguleerimine jama kokku keerata.
Küsimus on selles, et kas sõel paigaldada ülemisse kambrisse või alumisse? Kas sellel on üldse vahet?
Teine küsimus on veel, nimelt kuidas see alumine osa lahti käib?
Kas keerates või tõmmates... asi selles, et ei taha kangutada ja katki teha,
ehk on keegi seda kopsikut lammutanud ja teab öelda. Hetkel ei liigu alumine osa mitte kuidagi, ei keerates ei tõmmates.
Nüüd vaja veel mõned üleminekud läbipaistvatest voolikutest, et oleks ülevaade separaatori efektiivusest.
_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma