Tänane kuupäev Reede 07 Juun, 2024 8:41

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev 20 Juul, 2011 11:37 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Vaatan mis ma vaatan aga norm hinnaga enda jaoks sobivat asja ei leia.

Hädasti oleks vaja sellina asi paigaldada, kuna õli kaob ikka läbi PCV süsteemi meeletult palju, ei aidanud ka kogu süsteemi puhastamine ja korrastamine Omari poolt.

Oil separator on originaalis olemas nt Voyager 2,5TD mootoril... aga sellist kopsikut ei taha, kuna:
1. on teda raske avada ja puhastada
2. kopsikul puudub sisemine sõel
3. on disainitud nii, et eraldatud õli liigub otse karterisse tagasi ja selles ahelas ei ole klappi ega sulgurkraani.

Poe hinnad antud osale hakkavad 50€ (hüdraulika omad eriti ei hakka, kuna ehitus on neil tiba teine...
Samas ei tohiks olla seda raske ise teha... kuid ega see väga lihtsalt ei tule ka.

Ma sooviks teie kaasabi:
1. Oleks vaja metallist (mitte terasest) purki, suurus 1L õllepurk (muidu kasutaks õllepurki, kuid selle seinad on liiga õhukesed) - ehk oskate soovitada, sarnast objekti. Vaatasin ka veefiltri korpust, seda kõige pisemat. Klaasi osa on OK, kuid ülemine sinine kinnitussüsteem on liiga kobakas ja sinna alla ehitada filtreerimissüsteemi on oluliselt raksem.

2. Kui teil on hea hinnaga pakkuda terviklahendust (~ <30€ andke teada)


Manused:
REV_C_SECTION_publish.jpg
REV_C_SECTION_publish.jpg [ 227.92 KB | Vaadatud 4817 korda ]
Catch-Can-Insides.jpg
Catch-Can-Insides.jpg [ 11.67 KB | Vaadatud 4817 korda ]

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)
Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 20 Juul, 2011 23:02 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 29 Juul, 2008 21:10
Postitusi: 606
Asukoht: Ida-Virumaa
See asi meenutab vene tehnikal kasutatud jämepuhastusfiltrit. Teise nimega settepott. Kasutati veoautodel ja traktoritel. Lihtsa konstruktsiooniga, all punn, sisend ja väljund on vist küljel, sees on koonusekujuline ekraan. Tehtud on see metallist ja võimalus võtta pooleks. Sisendi ja väljundi torud tuleks natuke suuremaks teha ja ongi kõik. Suuruse poolest oli neid erinevaid. Traktorite omad olid vist sinna poole liitri kanti. Rakveres võiks leida sellist asja Rägavere teel olev talutehnika, raudtee ääres on vene tehnika pood ja uljal asuv komisjoni pood. Soovitan muidugi enne üle vaadata. Samas võiks vaadata ka SMD mootoritel kasutatavaid peenpuhastusfiltri kopsikuid. Neid liikus kahe ja ühe elemendiga. Ühe elemendiga kopsiku maht võis olla üle liitri. Kopsik ise plekist, ülemine osa malmist. Vaja oleks jällegi teha väljund ja sisend ümber ja sisse lisada sõel. Mõlemaid vidinaid kasutati küttesüsteemis, seege originaal väljund ja sisend on suhteliselt peene mõõduga. Alustuseks ehk on midagi.

_________________
Polegi nii rumal kui pealt paistab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 22 Juul, 2011 22:00 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Kahjuks pole veel siiani leidnud sellist purki...
vt ka seda teemat, miks ma tahan seda teha:
viewtopic.php?f=1&t=2454&p=68771#p68771

Lõpptulem võiks olla selline:
Pilt

Kuigi peaks filtri panema ka värskeõhu sissetuleva toru vahele, sest hooti liigub ka sealt õhk välja, samuti on vaja see eraldada sellest vaakumi torust, et seal mingit sundventi poleks.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 26 Juul, 2011 22:53 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 29 Juul, 2008 21:10
Postitusi: 606
Asukoht: Ida-Virumaa
Teema on arusaadav. Sellisel juhul võiks ju käia kusagil romulas tuuril. Neid vidinaid kasutatakse väga paljudel masinatel. Esimesena tuleb pähe volvo. Ei ole küll pööranud tähelepanu nende konstruktsioonile (kas all on punn, või voolik karterisse ), aga midagi sellist saaks ehk valmis kujul.

_________________
Polegi nii rumal kui pealt paistab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 29 Juul, 2011 16:59 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Käisin lähikonna romulates ning ega seal see pilt nii roosiline polegi.
Suuremjaolt masinatel on see süsteem klapikambrikaane sisse ehitatud või pole üldse paigaldatudki.
Leidsin Kehala romulast Scorpio/Voyager 2,5TD mootori karterituulutuse süsteemis oleva topsi. Millest ka siin foorumis kunagi ammu juttu oli (nimelt kipub jäätuma peale õhulugejat olev ühendus, mis on allpool õhulõdvikut, aga see selleks)
Selle topsiku ehitus on tiba teine aga põhimõte sama. Topsiku sisse on ehitatud ka n.ö. PCV klapi sarnane asi, vedru ja kummimembraan (pildil roheline ning reaalselt üleskeeratud), mis reguleerib õhuvoolu ja vajadusel ei lase õhul tagurpidi liikuda.
Küljelt vaadates:
Pilt

Pealt vaadates
Pilt

Arvan, et peaksin eemaldama vedru süsteemi sellest topsikust ja asendama vedru ja membraani vahelise ala sõelaga, mul ju PCV klapp olemas, mis õhuliikumist reguleerib ja samas võib topelt reguleerimine jama kokku keerata.
Küsimus on selles, et kas sõel paigaldada ülemisse kambrisse või alumisse? Kas sellel on üldse vahet?

Teine küsimus on veel, nimelt kuidas see alumine osa lahti käib?
Kas keerates või tõmmates... asi selles, et ei taha kangutada ja katki teha, ehk on keegi seda kopsikut lammutanud ja teab öelda. Hetkel ei liigu alumine osa mitte kuidagi, ei keerates ei tõmmates.
Nüüd vaja veel mõned üleminekud läbipaistvatest voolikutest, et oleks ülevaade separaatori efektiivusest.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 30 Juul, 2011 17:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 29 Juul, 2008 21:10
Postitusi: 606
Asukoht: Ida-Virumaa
Lahtikäimise kohta ei oska öelda, aga sõel peaks olema üleval. Sisenev õhk ei läbi sõela. Väljuv läheb aga läbi sõela ja kui väljuv õhk peaks sisaldama õli, siis see koguneb sõela külge ja tilgub sealt alla kogujasse.

_________________
Polegi nii rumal kui pealt paistab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 08 Aug, 2011 10:38 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Sai siis see junn sinna vahele pandud, ning värskeõhu juurdevool eraldatud õhufiltrist ja viidud eraldi.
Pilt
300 km peale sai topsik mingi väikese koguse õli juba kätte, seega kopsik töötab edukalt.
Pilt

Pilt

Mis muutus...
1. ilma õlita õhk liigub PCV klapist läbi ja see on nüüd kuiv.
2. õlipahmakas tuleb ikkagi tagant välja, kui iga 30 min tagant pedal põhja vajutada... see võib olla õli kogusest, mis on jäänud õhuvõtu kollektorisse, sest see on ikka seest päris õline aga samas võivad olla vead ka mujal.
3. paistis, et suhteliselt palju tossu tuleb karterituulutusest, kuid selle peab keegi asjalikum tegelane veel üle vaatama, kas on normaalne või mitte. Lähimal ajal käin ja kontrollin silindrite surveid.

Seega karterituulutuse topsik enne PCV-d parandab oluliselt läbi silindrite mineva õhu puhtust. Ning 10€ eest on see suhteliselt mõistlik asi seal vahel.

Nüüd oma teemasse tagasi ja järele jäänud asju lahendama.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 40 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia