Tänane kuupäev Kolmapäev 26 Juun, 2024 2:07

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev 21 Juul, 2011 8:58 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Paljudel mudelitel on kasutusel plastmassist radiaatori tühjenduskraan, mille kood on 4644269.
Manus:
rad_drain_plug.jpg
rad_drain_plug.jpg [ 137.06 KB | Vaadatud 4701 korda ]

Kraani külge on mõnedel mudelitel ühendatud ka jupp voolikut, mõnedel on kraanist allpool ainult ava, kust vedelik võiks maha voolata.
Manus:
radiaatori_tyhjenduskraan1.jpg
radiaatori_tyhjenduskraan1.jpg [ 88.23 KB | Vaadatud 4701 korda ]


Segadust tekitab kraani avamise kohta käiv info. Kraan on suletud horisontaalses asendis (kell 3), nagu pildil näha. LH remondijuhendis on öeldud, et kraan on kahekäiguline - keerates 90 kraadi vastupäeva (kell 12) peaks kraan avanema osaliselt ja keerates veel 90 kraadi (kell 9) täielikult.

Minu auto (300C) kraanist kella 12 asendis ei tulnud igatahes tilkagi. Rohkem ei julgenud keerata, kuna mingi takistus tuli nagu vastu. Mõned soovitavad kraani väljapoole sikutada. Kas keeramise ajal ja millises asendis? Vaadates kraani kuju võiks arvata, et koos vastupäeva keeramisega peaks kraan ise nagu väljapoole nihkuma. Kas see nihkumine algab alles kella 12 positsioonist edasi keerates või kohe algusest? Mis põhimõttel see kraan üldse avab ja sulgeb väljundtoru? Ilma kraani pesa nägemata on seda raske ette kujutada.

Kraani südamikku saavat täielikult välja tõmmata, kui täielikult avatud asendist keerata südamikku 1/8 pööret kellaosuti liikumise suunas. Kas keegi võib seda kinnitada?

Sageli saavat kraani keeramisega või südamiku väljavõtmisega viga O-rõngas, mille tagajärjel hakkab kraan tilkuma. Kas keegi teab selle rõnga mõõte?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 21 Juul, 2011 22:49 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 29 Juul, 2008 21:10
Postitusi: 606
Asukoht: Ida-Virumaa
Keera kraani veerand ringi ja siis sikuta väljapoole nii kaua, kuni saad kraani edasi keerata. Vanad kraanid ei taha hästi liikuda. Enda masinal võtsin kraani otsast näpitsatega kinni ja keerasin seda natuke vasakule, natuke paremale ja samal ajal tõmbasin ka väljapoole. Natuke loksutamist ja saingi edasi keerata. Pärast keerasin kinni ja peab küll. Hea oleks see tihend silikoon määrdega kokku teha, liiguks ehk edaspisi paremini, aga keerata on teda ju vaja paari aasta tagant. Rõnga mõõtu kahjuks ei tea.

_________________
Polegi nii rumal kui pealt paistab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 26 Juul, 2011 11:31 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2003 Chrysler Neon

Liitunud: Teisipäev 16 Okt, 2007 10:17
Postitusi: 453
Asukoht: Rohuneeme - Tallinn(Sikupilli) - Liigvalla
Mobiil: 56806824
Selle kraaniga on natuke jah jama. Vähemalt minu mälu järgi. Kui ma eelmine aasta kevadel tosooli vahetasin siis sai seda kraani samuti näpitsatega kangutatud. Kuna seda asja pold minu arust kunagi krutitud murdus seal vist pisike plastist naga mis seda poolpööret teha lubab ja lukustab kraani ning lagunes ka kummi rõngas. Lagunes se tihvt just selle pärast et sealt edasi on vaja teda väljapoole tõmmata aga mina õritain keerata. Teoreetiliselt peaks olema se asi nii, et keerad poolpööret ja selle keeramise ajal peaks se kraanike ise ennast tihvti abiga välja poole suruma. Reaalselt vanadel autodel se teooria enamjaolt ei toimi. Ja nüüd oligi nii, et se kraan seisab seal radikal ainult kummirõngaste najal sest se naga mudus mis teda kinni peaks hoidma. Rõnga ma sain omale tööjuurest ja kuskil peaks veel tagavarakski neid olema. Pean vähe tuulama. Pildil on jah se sama kraani jublakas kuid puudub välimine tihend. Ainult ühega ta pidama ei jäänud.

_________________
Vahel lihtsalt jookseb kuul kokku...
Kõik metallitööd meilt! Obadus OÜ


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 26 Juul, 2011 17:22 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Kas see teine välimine tihend on seal ka algselt olemas, vastav soon paistab nagu seal olevat? Paistab, et vedelik hakkabki alles siis välja tulema, kui südamik on niipalju väljapoole nihkunud, et pildil olev tihend möödub korpuses olevast väljalaskeavast.

Sain ma õigesti aru, et esimese veerandpöörde ajal südamik väljapoole ei nihku, küll aga sealt edasi teise veerandpöörde ajal. Selline mulje oli mulle tekkinud ka muudest asjakohastest foorumitest saadud kirjelduste põhjal.

Igal pool on hoiatatud, et kraani tohib ainult käega keerata, aga sellises ebamugavas kohas on seda käega võimatu keerata, kuna kraan käib päris raskelt. Mõned on soovitanud seda enne keeramist natuke WD40-ga või muu sarnase õliga natuke määrida. Igaks juhuks peaks vastavad tagavaratihendid enne asja käsile võtmist käepärast olema. Radiaatori alumise lõdviku kallale ma ka ei pääse, selle kinnitus on mootori ja radiaatori vahel, mis nõuab auto ülestõstmist ja kõigi alumiste katete eemaldamist, seega kodustes tingimustes võimatu ettevõtmine.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 26 Juul, 2011 22:35 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Teisipäev 29 Juul, 2008 21:10
Postitusi: 606
Asukoht: Ida-Virumaa
Ei juhtu selle kraaniga midagi, kui just toore jõuga kallale ei lähe. Asi ongi just meelitamises. Väljapoole hakkab ta liikuma jah teise veerandpöörde ajal. Kiirustada pole mõtet. Enda masinal meelitasin punni 15- 20 minutit. Õlidega, nagu wd- 40 ei soovitaks kallale minna. Sellised õlid ei mõju kummist vidinatele hästi. Leotada võid jahutusvedelikuga.

_________________
Polegi nii rumal kui pealt paistab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 27 Juul, 2011 20:38 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2003 Chrysler Neon

Liitunud: Teisipäev 16 Okt, 2007 10:17
Postitusi: 453
Asukoht: Rohuneeme - Tallinn(Sikupilli) - Liigvalla
Mobiil: 56806824
Ega minagi teda toore jõuga liigutand ja ma vast polekski kunagi liigutand kui sinna alla poleks pisike loiguke tekkind. Aga selle ürituse käigus sai ka tosool vahetatud. Sellegi poolest miski paar tundi mälu järgi madistasin ja tihend ei lagunend kohe vaid tagasi pannes vist. Igaljuhul järgmine hommik tööle minnes oli sorina rida taga ja õhtuks sain asja vahetatud. Ainult ta kuram jäigi keerlema. Ja minust see nii jäigi.
Kõige parem asja juures oli see, et järgmiseks mädanes soojatoru mis taha radikasse voyal sooja annab ning siis kaks korda lõi vahetatud torude otsad voolikust lahti. Seega vahetasin tosooli lõpuks 5 korda.

_________________
Vahel lihtsalt jookseb kuul kokku...
Kõik metallitööd meilt! Obadus OÜ


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia