Lugesin mingi aeg tagasi Mustamäe Rehvikeskuse pakkumist rehvide täitmiseks lämmastikuga ja meeltesegaduses proovisin asja ära. Kuna see juhtus alles eile, siis kommentaare hetkel veel väga jagada ei oska. Seniks lugemist Äripäevast 09. aprillist 2009.
Lämmastikuga täidetud autorehvid kuluvad vähem - kuna õhu põhikomponentideks on hapnik (21%) ja lämmastik (78%). Õhuga täidetud autorehvides langeb külmade ilmade saabudes rõhk märkimisväärselt ning need näivad pooltühjad. Suvel on vastupidine mure - palava ilmaga punduvad õhku täis rehvid suure rõhu tõttu.
Rehvidele on ideaalne 95%-line lämmastikusisaldus, kuna lämmastik lekib vastupidiselt õhule aeglasemalt ja seetõttu püsib õige rõhk rehvides kauem. Pealegi pole lämmastikuga täidetud rehvid nii ilmastikutundlikud kui suruõhusüsteemist õhuga täidetud rehvid, sest balloonis olev gaas on puhas ja kuiv.
Liiga madala või kõrge rehvirõhu tõttu muutub teekattega haakumise pind väiksemaks, auto hakkab rohkem rappuma ja muutub halvemini juhitavaks. Rehvitemperatuur tõuseb ning rehvid kuluvad rohkem. Uuringute põhjal võib lämmastikuga täidetud rehvide eluiga pikeneda kuni neljandiku võrra. Lisaks sellele on väiksem liiklusõnnetusse sattumise risk.
Õige rõhk tähendab väiksemat kütusekulu. Normist kolmandiku võrra väiksem rõhk sõiduki rehvides põhjustab 5 protsenti suurema kütusekulu.
Lämmastikuga täidetakse lennukite rehve, Tallinna trollide rehvides kasutatakse lämmastikku, autosportlased eelistavad samuti lämmastikku. Oluline kasutegur tuleb ilmsiks lämmastiku kasutamisel kaugsõidu veoautode rehvides.
Infot lämmastikuga täitmise kasulikkusest:
http://www.ap3.ee/?PublicationId=31503E ... /rubr_autohttp://www.tarbija24.ee/210407/esileht/ ... 256458.phphttp://www.aga.ee/International/Web/LG/ ... as/news_ntLämmastikuga täitmise hinnad:
Sõiduauto 25 krooni ratas;
Kaubik/maastur 35krooni ratas.