Tänane kuupäev Reede 17 Mai, 2024 7:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Koonusfilter
PostitusPostitatud: Pühapäev 10 Veebr, 2008 14:14 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 28 Jaan, 2006 12:44
Postitusi: 373
Asukoht: harjumaa
Küsimus siis suurele ringile, kas on keegi kokku puutunud selle teemaga. Huvitab absoluutselt kõik arvamused.Erinevates foorumites on arvamusi seinast seina.

_________________
nii mõnigi tunneb ennast kuningana, aga käitub narrina.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev 10 Veebr, 2008 16:02 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Teisipäev 11 Apr, 2006 19:14
Postitusi: 1875
Asukoht: Lõuna kandis enamjaolt
Kunagi kasutasin 5-seeria BMW peal. Peale tumeda jorina kapoti alt ei saanud mina midagist aru, et muutunud oleks. Mulle tundub see filter kuidagi hõre olevat. Aga hr Oberst kasutab meil seda asjandust juba pikemat aega, küsi temalt.

_________________
Sharan on taburet ja Galaxy on ford!


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev 10 Veebr, 2008 19:00 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Kah kunagi kasutasin, honda civic vti peal. Ma ei usu, et see midagi juurde andis. Pigem vastupidi, ma ei viitsinud teda hooldada õigesti.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev 10 Veebr, 2008 21:59 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Reede 17 Nov, 2006 8:32
Postitusi: 704
Asukoht: Saue
Mobiil: 5162495
Kogemus on olemas kül mitte koonusega ,vaid pestava filter elemendiga.(ostetud kunagi top-partsist ja kasutasin 99 a.peugeot 406 2,0 diislil).Kütusekulu vähenes märgatavalt ja minek oli ka parem. :)

_________________
Life is a bitch and then you die.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Veebr, 2008 2:02 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev 16 Okt, 2007 1:42
Postitusi: 41
Asukoht: Viimsi
1.8t leoni peal sai ka seda katsetatud, jaaa minekus ei märgand miskit a kena turbsihääle tõi küll välja :P


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Veebr, 2008 8:42 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 28 Jaan, 2006 12:44
Postitusi: 373
Asukoht: harjumaa
Täna hakkan katsetama, esialgu küll kopeika peal, Mr Green , aga vaatame, mis saama hakkab. Kui, siis tuleb siksile suur nukk ka peale panna.

_________________
nii mõnigi tunneb ennast kuningana, aga käitub narrina.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Veebr, 2008 23:55 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Kui karmimaid hääli tahad, siis summutaja asenda resonaatori ja sirge toruga.

PS. Kuidas sikslile jms karbussiga masinatele üldse koonust paigaldatakse?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 12 Veebr, 2008 9:58 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 28 Jaan, 2006 12:44
Postitusi: 373
Asukoht: harjumaa
Paigaldada suht lihtne.Siksi karpal olemas plekist nn. tihend, sellele keevitasin 20 mm. laia roostevaba riba juurde.Edasi tuleks ta viia plasttoruga sobivasse kohta.Ainuke asi, ei tea, kumb on õige, kas ta peab saama külma või sooja õhku, arvamusi on seinast seina.

_________________
nii mõnigi tunneb ennast kuningana, aga käitub narrina.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 12 Veebr, 2008 10:13 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2003 Chrysler Neon

Liitunud: Teisipäev 16 Okt, 2007 10:17
Postitusi: 453
Asukoht: Rohuneeme - Tallinn(Sikupilli) - Liigvalla
Mobiil: 56806824
aare33 kirjutas:
Ainuke asi, ei tea, kumb on õige, kas ta peab saama külma või sooja õhku, arvamusi on seinast seina.


Huvitav... :think: Kuidas saab olla arvamusi seinast seina. Milleks topitakse siis neid vahejahuteid vahele ? :tige:
Sai kah kunagi suvel katsetusi tehtud Galandi karpa mootoriga ja katsetus näitas, et auto mootorisse sisenev õhk peab olema alla 25 kraadi. Sõitsin katsetuse ajal mõõdikuga mööda Tallinnat ringi. Kõige hullem koht on Ülemiste rist. Seal sain siseneva õhu temperatuuriks 78 kraadi ja mootor ei käinud korralikult.

_________________
Vahel lihtsalt jookseb kuul kokku...
Kõik metallitööd meilt! Obadus OÜ


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 12 Veebr, 2008 11:59 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev 28 Jaan, 2006 12:44
Postitusi: 373
Asukoht: harjumaa
Arvamusi seinast seina sellepärast, et üks ütleb ühtemoodi ja teine vastupidi. Kuigi loogiliselt jah peaks saama külma õhku.

_________________
nii mõnigi tunneb ennast kuningana, aga käitub narrina.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev 14 Veebr, 2008 0:00 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Ma ei loe ennast mingiks kõvaks autode tuunijaks, aga teooriat olen küll kuulnu-lugenu-näinu.

Külma õhku peab see võtma. Koonusfiltriga sisselase on tuntud ka nime all CAI e. "Cold Air Intake". Arvamusi ei saa olla seinast seina, sest 1 liitris külmas õhus on hapnikku rohkem kui soojas, kuna külma õhu tihedus on suurem! Ja see on just põhjus miks turbodele vahejahutid pannakse, sest õhu kokku pressimine turbos tõstab ka temperatuuri (Mendelejev-Clapeyroni ideaalse gaasi olekuvõrrandit mäletate?). Populaarteaduslikku juttu veel siit: http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_air_intake

Sisselaske õhu temp. alandamiseks on sul järgmised võimalused:
1) vii see sisselase mootorist nii kaugele kui võimalik,
2) pane filtri ja mootori vahele mingi sooja peegeldav ekraan,
3) aseta ta kuskile kus sõidutuul talle võimalikult palju peale puhuks (uuri ka teemasid võtmesõnaga: "ram air"),
4) paigalda kapotile "tagurpidi" ribid, et mootorist õhkav kuumus saaks võimalikult kiirelt kapoti alt lahkuda.

Aga ainult CAI-ga üksi ei tasu piirduda, sisselaske portimine ja ägedam nukkvõll kuuluvad ka kindlasti sinna komplekti marjaks ära. Sel juhul tuleb mängu ka nende muudatuste omavaheline sünergia, mis lõppkokkuvõttes aitab sul ühe töötsükliga rohkem kilogramme küttesegu mootorist läbi lasta kui sama mootori standard ette näeb ja see omakorda tähendab hobujõudusid.

Ma sinu asemel võtaks nüüd kätte ja ostaks omale amazon.com-ist mõne inseneri poolt sel teemal kirjutatud raamatu , mitte ei piirduks netis vahutajate arvamustega (ma ise endale ühe kunagi ostsin, need mehed kes vormelitele mootoreid ehitavad kirjutavad raamatuid ka). Nelisada eeki raamatut tasub kindlasti kümnekordselt ära.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: TOTAALNE OFFTOPIC, AGA
PostitusPostitatud: Neljapäev 14 Veebr, 2008 0:28 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Muidugi on küsimus, mis on su püha ürituse eesmärk. Milleks üldse kulutada raha lada sport-nukkvõlli? Kui kilovatte tahta, siis on minu meelest mõtekam alustada sealt, kus lada jms odavate autode tuunijad lõpetavad, näiteks:

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

1kw hinnad ei ole just meeletud.

Kahjuks pole hetkel müüa ühtki sama ajastu päritolu honda civic vti-d ega nissan sunny gti-d (säänseid nissaneid on üldse jube vähe liikvel, aga omaaegsetest "hot hatchidest" on just sunny gti kõige etema 0-100 ajaga).

Kui eesmärk on hunt lambanahas, siis eelpoolnimetatutest 3/4 on ka seda.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev 19 Veebr, 2008 3:07 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
aare33 kirjutas:
kumb on õige, kas ta peab saama külma või sooja õhku, arvamusi on seinast seina.
Karburaatorimootor peab võtma soendatud õhku kui välisõhu temperatuur on alla +5C. Üle selle võib võtta külma õhku. Karburaator külmub muidu lihtsalt kinni. Ja-jaa, ka mõne plusskraadiga, olen ise näinud härmas karbussi. Külma õhu võtt on kriitilisem kuuma kliiimaga maades (30+ kraadi).
Ja vahejahuteid kasutatakse ikka turbo või kompressoriga mootorite puhul, mitte vabalthingavatel. Lihtsalt õhu kokkusurumisel turbo või kompressori abil võib see õhk ligi 100 kraadini minna ja siis on ta juba tõesti nii hõre, et vajaliku koguse kütuse põletamiseks hapnikumolekule piisavalt silindrisse ei õnnestu ajada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev 20 Veebr, 2008 21:04 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
Mnjaaa. Koonusfilter ladale. Tekib küsimus kas tõesti enam midagi teha pole :hi: :hi:

Mina kasutan seda vabalt hingavat filtrit et ei peaks ostma filtrit vaid pesen lihtsalt puhtaks ja uus õli peale ja tagasi. KW ta suurt juurde ei anna minu autole.
Ladale see annab ikka sellise efekti nagu ilma filtrita sõitmine. Rohkem imesi ei tule

Diislitele annab vabalt hingav filter tuntavalt juurde


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev 25 Veebr, 2008 20:24 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Ladal originaalis tuleb enne talvist perioodi jäätumise OHU vähendamiseks keerata õhupuhasti kaant 1/3 pööret talveasendisse. Sellega hakkatakse õhku võtma kollektori juurest. Suveasendis võetakse lihtsalt kapoti alt. Kui sa originaal õhuvõtu nüüd CAI-ga asendad, tahaksid sa ilmselt koonust sundida just sealt kollektori juurest sooja õhku võtma? Sellega kaotad osa koonuse mõttest.

Teine asi mis itaalia insenerid ette nägid jäätumise vältimiseks, on karburaatorisse tehtud jahutusvedeliku kanalid kus tsirkuleerib kuum vesi. See on kah üsna oluline jäätumise vastane abinõu. Jäätunud karbuss mida sa nägid, mis masinale see kuulus ja kas võis olla, et seal äkki oli õhupuhasti üldse maha võetud ja kulibinid jahutusvedeliku torud pimedaga asendanud?


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia