Ma ei loe ennast mingiks kõvaks autode tuunijaks, aga teooriat olen küll kuulnu-lugenu-näinu.
Külma õhku peab see võtma. Koonusfiltriga sisselase on tuntud ka nime all CAI e. "Cold Air Intake". Arvamusi ei saa olla seinast seina, sest 1 liitris külmas õhus on hapnikku rohkem kui soojas, kuna külma õhu tihedus on suurem! Ja see on just põhjus miks turbodele vahejahutid pannakse, sest õhu kokku pressimine turbos tõstab ka temperatuuri (Mendelejev-Clapeyroni ideaalse gaasi olekuvõrrandit mäletate?). Populaarteaduslikku juttu veel siit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_air_intake
Sisselaske õhu temp. alandamiseks on sul järgmised võimalused:
1) vii see sisselase mootorist nii kaugele kui võimalik,
2) pane filtri ja mootori vahele mingi sooja peegeldav ekraan,
3) aseta ta kuskile kus sõidutuul talle võimalikult palju peale puhuks (uuri ka teemasid võtmesõnaga: "ram air"),
4) paigalda kapotile "tagurpidi" ribid, et mootorist õhkav kuumus saaks võimalikult kiirelt kapoti alt lahkuda.
Aga ainult CAI-ga üksi ei tasu piirduda, sisselaske portimine ja ägedam nukkvõll kuuluvad ka kindlasti sinna komplekti marjaks ära. Sel juhul tuleb mängu ka nende muudatuste omavaheline sünergia, mis lõppkokkuvõttes aitab sul ühe töötsükliga rohkem kilogramme küttesegu mootorist läbi lasta kui sama mootori standard ette näeb ja see omakorda tähendab hobujõudusid.
Ma sinu asemel võtaks nüüd kätte ja ostaks omale amazon.com-ist mõne inseneri poolt sel teemal kirjutatud raamatu , mitte ei piirduks netis vahutajate arvamustega (ma ise endale ühe kunagi ostsin, need mehed kes vormelitele mootoreid ehitavad kirjutavad raamatuid ka). Nelisada eeki raamatut tasub kindlasti kümnekordselt ära.