Tänane kuupäev Pühapäev 16 Juun, 2024 13:52

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Reede 11 Dets, 2009 11:53 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2006 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 17 Aug, 2006 13:57
Postitusi: 322
Asukoht: Tallinn-Haapsalu
Lugesin mingi aeg tagasi Mustamäe Rehvikeskuse pakkumist rehvide täitmiseks lämmastikuga ja meeltesegaduses proovisin asja ära. Kuna see juhtus alles eile, siis kommentaare hetkel veel väga jagada ei oska. Seniks lugemist Äripäevast 09. aprillist 2009. :roll:
Lämmastikuga täidetud autorehvid kuluvad vähem - kuna õhu põhikomponentideks on hapnik (21%) ja lämmastik (78%). Õhuga täidetud autorehvides langeb külmade ilmade saabudes rõhk märkimisväärselt ning need näivad pooltühjad. Suvel on vastupidine mure - palava ilmaga punduvad õhku täis rehvid suure rõhu tõttu.
Rehvidele on ideaalne 95%-line lämmastikusisaldus, kuna lämmastik lekib vastupidiselt õhule aeglasemalt ja seetõttu püsib õige rõhk rehvides kauem. Pealegi pole lämmastikuga täidetud rehvid nii ilmastikutundlikud kui suruõhusüsteemist õhuga täidetud rehvid, sest balloonis olev gaas on puhas ja kuiv.
Liiga madala või kõrge rehvirõhu tõttu muutub teekattega haakumise pind väiksemaks, auto hakkab rohkem rappuma ja muutub halvemini juhitavaks. Rehvitemperatuur tõuseb ning rehvid kuluvad rohkem. Uuringute põhjal võib lämmastikuga täidetud rehvide eluiga pikeneda kuni neljandiku võrra. Lisaks sellele on väiksem liiklusõnnetusse sattumise risk.
Õige rõhk tähendab väiksemat kütusekulu. Normist kolmandiku võrra väiksem rõhk sõiduki rehvides põhjustab 5 protsenti suurema kütusekulu.
Lämmastikuga täidetakse lennukite rehve, Tallinna trollide rehvides kasutatakse lämmastikku, autosportlased eelistavad samuti lämmastikku. Oluline kasutegur tuleb ilmsiks lämmastiku kasutamisel kaugsõidu veoautode rehvides.
Infot lämmastikuga täitmise kasulikkusest:
http://www.ap3.ee/?PublicationId=31503E ... /rubr_auto
http://www.tarbija24.ee/210407/esileht/ ... 256458.php
http://www.aga.ee/International/Web/LG/ ... as/news_nt
Lämmastikuga täitmise hinnad:
Sõiduauto 25 krooni ratas;
Kaubik/maastur 35krooni ratas.

_________________
FORTES FORTUNA ADIUVAT


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 11 Dets, 2009 17:05 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Teisipäev 09 Mär, 1971 8:00
Postitusi: 2510
Kas ta püsib sees ka paremini kui tavaline õhk?
Palju lisatäitmine maksab, kui seda vaja peaks minema?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 11 Dets, 2009 18:02 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2006 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 17 Aug, 2006 13:57
Postitusi: 322
Asukoht: Tallinn-Haapsalu
Lämmastik peaks tavatingimustes olema värvitu ja lõhnatu gaas, mis peaks veidi raskem olema ja vähem lendlevam, seega peaks ta ka vist paremini rehvis püsima. Mis lisatäitmisesse puutub, siis mulle vähemalt öeldi, et kevadel näeme ja vahepeal ei tohiks muret olla, juhul kui ise kuhugile rehviga vastu ei sõida. Vajadusel veidi lämmastiku juurde lasta, ei tohiks teab mis kallis olla...
Täiendavalt veel üks teema arendus:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... ast_page=1
BMW klubilised pakuvad üldse heeliumit välja... :roll:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=3&p=659189B

_________________
FORTES FORTUNA ADIUVAT


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 14 Dets, 2009 17:32 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Ei usu mina, et sellest mingit vahet on. Liiatigi, et õhk on niigi 78% lämmastik. Oleks siis, et tegu oleks mingi imegaasiga. Mingil määral usuks jutu ivasse veel F1 või muu säärase rehvidele ekstreemseid koormusi pakkuva spordi korral. Aga tavaliikluses... :ei:
Kogu see säästujutt käib ikka selle kohta, et rehvides peab lihtsalt õige rõhk olema.
Enamasti kipub ikka nii olema, et paari kuu tagant ikka üks või teine ratas tahab grammike rõhku juurde saada. Ja kui selleks tuleb teise linna otsa sõita või veel aega kinni panema hakata selle asemel, et bensujaamast läbi põigata või ise paar matsu pumba või minikompressoriga juurde lüüa siis pole siin mingist säästust küll enam juttu.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 44 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia