mardikas kirjutas:
albert huvitab selline asi et kas sa panid selle tulede ploki ise peale kui ja siis kas on raketiteadus või saab ise hakkama või kasutasid töökoda ja kui ise siis kas on võimalik nõu saada selle paigutamiseks,ettetänades
Plokk oli juba autol ostes peal. See pannakse esinduses peale kõigile uutele autodele, aga suvaline elektrik peaks ka sellega hakkama saama. Vajalik on auto elektriskeem, et vajalikud juhtmed üles leida.
Iseasi, kas sul seda üldse vaja on. Ploki ülesandeks on lülitada lähituled sisse igal võimalikul juhul
ja hoolitseda vajaliku viivituse eest, nii et tuled süttivad natuke pärast mootori käivitamist. Chrysleri puhul lülitab plokk tuled sisse ka siis, kui tulede lüliti järgi peaksid tuled olema hoopis välja lülitatud (seest tühi ringikujuline O tähis). Ainuke asend, kus lähituled ei põle, on lüliti parkimistulede asend P.
Päevatulede jaoks ei ole see plokk üldse oluline, ka oskavad tänapäeva autod tulede lültuse viivitust juba ise teha. Kuna mul oli ta juba peal, siis uurisin, mismoodi ta töötab ja kuidas sellest mööda hiilida. Oli ju vaja, et lähituled mingis asendis ei põleks. Uuematel autodel on tulede lülitil veel A asend, mis originaalis peaks pimedas lähituled sisse lülitama ja valges jälle välja lülitama. See VihterPAL-i plokk rikub selle funktsiooni ära, kuna lähituled on kogu aeg peal.
Ühendasin siis ploki lähitulede väljundi juhtme (jäme sinine) lahti ja mõõtsin eraldi pinged lähitulede relee toitel originaaljuhtmel ja sellest lahtiühendatud plokist tuleval juhtmel.
Tulede lülitil on neli asendit, nendest A-l kaks režiimi pimeda ja valge jaoks, seega siis kokku viis eri varianti. Iga variandi jaoks on kirjas originaaljuhtme pinge, ploki väljundpinge ja soovitud tulemus päevatulede juhtimiseks (akupinge olemasolu on tähistatud 1-ga, selle puudumine 0-ga)
Kood:
Av 0 1 1
Ap 1 1 0
O 0 1 0
P 0 0 0
T 1 0 0
Nagu siit näha oli sobiv variant esimene, kui originaaljuhtmes oinge puudus, aga ploki juhtmes oli see olema. Sama kombinatsioon on ka kolmandas reas, kui tuled peaksid olema välja lülitatud, aga ploki tõttu põlevad gabariittuled (neid ma lahti ei ühendanud). Mis siis ikka, päevatuled võivad ka siis põleda.
Lihtne loogika näitab, et sellist juhtimist saab teha ühe NC (normaalselt suletud) kontakti omava releega. Selleks tuleb relee toitemähis ühendada maa ja originaaljuhtme vahele ning plokist tulev juhe kommuteeritava kontaktiga. Päevatulede toitepinge tuleb siis välja NC kontaktilt. Relee on mugavuse mõttes monteeritud väikesele maketiplaadi tükile, lisaks on seal mõned takistid relee toitevoolu ja väljundpinge piiramiseks.
Kuna udutulesid saab sisse lülitada ainult tulede lüliti P ja T asendites, kus päevatuled on välja lülitatud, siis on välistatud ka võimalus nende koos kasutamiseks.