Imelikud võtted tõesti..
Endal 21 a staazi ja mitte ainult sõiduautoga sõites ja sellist stiili on raske mõista. Ristmikul punase tule korral hoian ikka jalga piduripedaalil ja lükkan käigu sisse alles kollase tule süttimisel ning läbin ristmiku ikka käik sees, mitte aga lahutatud siduriga. Usun, ma ei ole ainuke, kes sedasi käitub.
Kui nüüd tegemist on tõusul asuva ristmikuga, siis on arusaadav, et peale kollase tule süttimist tuleb autot vahest siduriga paigal hoida. Teisiti justkui ei saagi.
Kuna mu poeg käib autokoolis, siis oli ka plaanis soetada see juhendaja tunnistus aga seda teemat lugedes jäin täitsa mõttesse, et mis siis saab, kui kool õpetab ühte, mina aga teist..?
Teen asja ainutl keerulisemaks. Kas sõidueksamil ka seda jälgitakse, kuidas sa seda ristmiku läbid, lahutatud siduriga või mitte?
kriimsilm kirjutas:
Pööramisel vedavate ratastega ongi see eelis, et gaasiga saan pidamist või vedamist palju efektiivsemalt reguleerida. Nüüd tuleb veel välja, et koolis õpetatakse ka tõusult kohalt minemisel ennast siduriga paigal hoidma, et vastutulijaid mööda lasta.
Asi on selles, et kooli läbinud inimene peab oskama manuaal kastiga toime tulema ja omandama õiged sõiduvõtted!
Kas siis vahepeal seda siduriga paigalhoidmist ei õpetatudki?
1990 a. kui mina autokoolis käisin, siis nii B kui ka C kat. puhul õpetati sama. Mäletan, et sõiduõpetajatele meeldis üks väga järsu tõusuga tänav, kus vaade peateele mõlemas suunas oli majanurkadega piiratud. Sellel tänaval sai pidevalt seda sidurimängu mängitud. Ja sõidueksamil pidime nii sõidu- kui ka veoautoga estakaadile ronima, käsipiduri peale panema, selle uuesti vabastama ja liikuma edasi kasutades ainult sidurit ja gaasi. Eksam oli sooritatud, kui peale käsipiduri vabastamist pidurit ei kasutanud ja auto tagasi ei vajunud.