Chrysler Club Foorum
https://chryslerclub.ee/foorum/

Udutuled
https://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=17&t=1469
Leht 1 koguhulgast 3

Autor:  Neonimees [ Neljapäev 15 Mär, 2007 18:37 ]
Teema pealkiri:  Udutuled

Täna peeti kolleeg kinni pollarite poolt ja uuriti eesmiste udutulede asja.Ehk siis miks põlevad päevasel/valgel ajal? Leidsin siis netist sellise kirja:


Millal millised tuled
VILLU VANE
liikluspolitsei büroo juhtivinspektor
Liikluspolitsei büroo juhtivinspektor Villu Vane kirjutab autotulede kasutamisest, kasutades väljavõtteid liikluseeskirjast ja sõidukitele esitatavatest tehnonõuetest.

Päevatuled

Autole võib ette paigutada kaks valget päevatuld. Nende kaugus kere välisgabariidist peab olema 400 mm ja seejuures päevatulede laternate vahekaugus 600 mm. Kui sõiduki ehitus seda ei võimalda, võib laternate vahekaugust vähendada kuni 400 mm, seda juhul, kui sõiduki gabariitlaius ei ületa 1300 mm.

Päevatuled võivad olla ühitatud teiste tuledega, kuid peab olema välistatud võimalus nende kasutamiseks koos lähi-, kaug- ja udutuledega. Päevatule tähis on RL. Päevatuled peavad lülituma koos tagatuledega.

Udutuled

Eesmisi udutulesid on kaks, nende värvus on valge või kollane. Lubatud on kasutada ainult neid udulaternaid, mille hajutiklaasil on tähis B. Udutuledega koos peavad lülituma ees- ja tagaääretuled ning numbrituli. Udulaterna valgusava ülaserv ei tohi olla kõrgemal lähitule valgusava ülemisest servast ning alumine serv ei tohi olla madalamal kui 250 mm teepinnast. Udulaterna valgusava suurim kaugus kere välisgabariidist on 400 mm.

Alates 1994. valmistamisaastast peab sõidukil olema taga üks või kaks tagumist udutuld, mille hajutiklaasil on täht B. Tagumise udutule kaugus lähimast piduritulest peab olema vähemalt 100 mm. Kui on üks udutuli, siis peab see asuma tagant vaadates vasakul. Tagumise udutule värvus on punane. Tagumised udutuled võivad põleda ainult sõidu ajal, kui nähtavus on halb.

Lähituled

Lähitulesid on kaks ja tulede värvus on valge. Paarislaternate puhul on lähituli välimistes laternates.

Lähituled võivad jääda põlema üheaegselt kaugtuledega.

Kaugtuled

Kaugtulesid on kaks või neli (sh lisakaugtuled) ja nende värvus on valge. Kui autol on neli kaugtuld peitpõhilaternas, siis tohib lisaks paigaldada kaks kaugtulelaternat, mis on ette nähtud lühiaegse valgussignaali edastamiseks (vilgutamiseks).

Kõigi kaugtulede ümberlülitamine lähituledeks peab toimuma üheaegselt ja need peavad lülituma ja kustuma korraga.

Tulede kasutamine

Pimedal ajal või halva nähtavuse korral peavad sõidukil sõltumata tee valgustusest põlema lähi- ja/või kaugtuled ning gabariidi- ja numbrituled, haagisel gabariidi- ja numbrituled.

Pimedal ajal peavad põlema ainult lähituled koos gabariidi ning numbrituledega kui * tee valgustus tagab nähtavuse vähemalt 300 meetri ulatuses; * vastutulevale sõidukile ollakse lähemal kui 300 meetrit; * kaugtuled hakkavad valgustama eessõitvat sõidukit; * kaugtuled võivad pimestada teist juhti, kaasa arvatud tee kõrval liikuvat vee- või raudteesõiduki juhti.

Eesmised udutuled võivad põleda ainult sõidu ajal, kui nähtavus on halb, ja pimedal ajal valgustama teel koos lähi- või kaugtuledega. Eesmised udutuled võivad põleda lähitulede asemel.

Halva nähtavuse korral või pimedal ajal valgustamata teel peatunud või parkival mootorsõidukil ja haagisel peavad põlema ainult gabariidi- ja numbrituled.


Minu arust liigub palju selliseid autosid ringi ,millistel põlevad päeval udutuled päevatulede asemel.Kas hakatakse siis trahvima?

Autor:  AWD95 [ Neljapäev 15 Mär, 2007 20:54 ]
Teema pealkiri: 

Trahvida tegelikult sellise koosluse eest saaks, kuivõrd tegemist on ikkagi LE rikkumisega. Kauge sugulane kes Liikluspolitseis tööl ütles et see tegelikult nii väike rikkumine et näiteks Tallinna omad küll ei viitsi ligi tikkuda, seda enam et igal teisl autol need ka päevasel ajal lisaks lähituledele põlevad. Niie et su sõpsil lihtsalt ei vedanud, sattus PAHA POLITSEI otsa.

Autor:  Siller [ Neljapäev 15 Mär, 2007 20:59 ]
Teema pealkiri: 

Endalgi oli sügisel seline juhus. Sõidan koju, puhumine ja niisama kontrollimine, ka udutuled töötasid. Küsiti miks? Siis vastati et ega nalja pole, selle eest võib 3 tonni trahvi saada. Nüüd kasutan neid tulesid ainult vajadusel.

Parimat,
Siller

Autor:  urki [ Neljapäev 15 Mär, 2007 21:57 ]
Teema pealkiri: 

Hääkene küll, ma olen nõus, et kui kasutatakse neid päevasel ajal, no nii moe pärast, või siis omanik arvab, et on stiilsem. Aga ei, kõige selgemal ööl, sõidavad vastu vähemalt iga viies udukatega.
Ehk on viga minus, et kui kasutan pimedas udukaid siis kustutan need koos kaugtuledega enne, kui vasusõitjaga kohtun.
Puhas austus kaasliklejate vastu. Üsna tavaline, et pikema otsa peale sõidab sulle vastu selliseid, kellel tuled valesti reguleeritud, mõned tudisevad, mõnedel reflektor lahti ja kogu krempel väriseb. Tuled vanad, klaasid kriibitud, reflektorid roostes. Siis omanik ütleb kindlasti, et tuled kehvad ja muidu ei näe, kui udukaid põlema ei pane.
Tegelikult häirib küll, kui pimedas ja vajaduseta udutulesid kasutatakse, päeval aga andku minna.

Autor:  hmm [ Laupäev 17 Mär, 2007 20:42 ]
Teema pealkiri: 

sõna võib alati võtta aga kui kõhkled siis www.riigiteataja.ee on alati abiks

Autor:  111 TOM [ Laupäev 17 Mär, 2007 22:34 ]
Teema pealkiri: 

Sõidan ise ka kogu aeg udukatega aga puhtalt selle pärast et pimedas on originaallähituled ikka väga jamad ja valgustamata ja märgistamata teedel ei tahaks kohe kuidagi ka kaugeid maha võtta...Täna veel ütles tagumine numbrivalgustus ka töölepingu üles, kuna ise olen nisanäpp siis esmaspäeval Ameerika Autosse kiibitsema...Pilt

Autor:  Kuripiiritus [ Teisipäev 20 Mär, 2007 21:20 ]
Teema pealkiri: 

üldiselt need udukad kõik niipalju ei häirigi. Tehase omad üldjuhul näitavad mingis konkreetses suunas ja on ka reguleeritavad. Häirivad just need ime tuled, mida erinevad kodanikud ise udutulede asemel autode ette kruvivad. Nende valgus tugevus ja suund on täpselt nii nagu ta just on.

Ja siis on muidugi need xenoon kit'id mis paigaldatud.. kohati nagu päike tuleb vastu :D

Autor:  hmm [ Teisipäev 20 Mär, 2007 21:23 ]
Teema pealkiri: 

sellepärast ongi piirangud tulede tuunimisele, et ei tekiks pimedal ajal päikseid vastu sebima

Autor:  MurakaMari [ Teisipäev 20 Mär, 2007 21:42 ]
Teema pealkiri: 

Mina kasutan samuti lörtsise jms kummalise ilma puhul pimedas lisatuledena udukaid. Neoni tuled on liiga nirud ja käsikaudu ka päris sõita ei tihka.

Kumb siis ohtlikum ojn, kas umbes-täpselt orienteeruda või natuke tuld juurde panna?... :think:

Autor:  111 TOM [ Kolmapäev 21 Mär, 2007 23:20 ]
Teema pealkiri: 

111 TOM kirjutas:
Täna veel ütles tagumine numbrivalgustus ka töölepingu üles, kuna ise olen nisanäpp siis esmaspäeval Ameerika Autosse kiibitsema...Pilt

Käidud! Tund aega masin sees ja info olemas : üks lambipirn läbi põlenud! Järelikult : kui kahest üks läbi, ei põle kumbki!
Halenaljakas oli aga see, et pirn maksis 5 krooni, selle paigaldus aga 390 !
Arve kokku koos käibekaga 395.- EEK.

Autor:  eero [ Neljapäev 22 Mär, 2007 1:00 ]
Teema pealkiri: 

111 TOM kirjutas:
Sõidan ise ka kogu aeg udukatega aga puhtalt selle pärast et pimedas on originaallähituled ikka väga jamad ja valgustamata ja märgistamata teedel ei tahaks kohe kuidagi ka kaugeid maha võtta...Täna veel ütles tagumine numbrivalgustus ka töölepingu üles, kuna ise olen nisanäpp siis esmaspäeval Ameerika Autosse kiibitsema...Pilt


No aga valgustamata teel pimeda ajal tohibki sõita pooltuled+udukad. Nii ma loen välja lausest "Eesmised udutuled võivad põleda [...] pimedal ajal valgustama teel koos lähi- või kaugtuledega. "

Autor:  shishunder [ Neljapäev 22 Mär, 2007 21:21 ]
Teema pealkiri: 

minu autol üks pirn põleb teine ei põle......mingi jama......

Autor:  Anjolle [ Laupäev 24 Mär, 2007 1:00 ]
Teema pealkiri: 

111 TOM kirjutas:
üks lambipirn läbi põlenud! Järelikult : kui kahest üks läbi, ei põle kumbki!
Võimalik, et teine ei saanud lihtsalt korralikku kontakti.

Autor:  Stratus97 [ Kolmapäev 26 Sept, 2007 10:34 ]
Teema pealkiri:  udukad

Sõidan ka ise pidevalt udukatega kuna hämaras õhtupoolikus on teele nähtavus ikka hoopis midagi muud kui vaid lähikatega. Kuid sellisest asjast ja mõttest ma küll aru ei saa kes sõidavad päeval pargid ja udukad

Autor:  Ropka [ Kolmapäev 26 Sept, 2007 11:47 ]
Teema pealkiri: 

Seletada annaks ehk sellega, et mõned on udukad enda jaoks defineerinud päevasõidutuledeks ja võibolla ehk ka see on argument kui on lähituledes head ja kallid pirnid mida päevad läbi põletades hakkab kahju. Mõte on pigem ju selles, et sõiduk oleks nähtav/märgatav liikudes mitte teede valgustamisel päikesega võidu. Mind häirivad pigem need tohmanid kes põletavad ka tagumisi udukaid (kelle autol ei ole eraldi esimeste ja tagumiste tulede lülimise võimalust)

mul eelmisel autol oli päevatuledeautomaatika tehtud just udukatele (koos parkidega), sõitsin ka rõõmsalt nendega, kuigi pirnide vahetamiseks tuli stange maha võtta, lähituledel oleks saanud kapoti alt sehkendamisega hakkama.

praegusel autol ainult udutulede põletamine on välistatud ja seega ei kasuta neid üldse, kuna neist nagunii erilist nähtavat tolku ei ole.

aga on kuulda olnud, et viimasel ajal pidavat liikluses nöögitama just neid udutulede põletajaid päevasel ajal.

Leht 1 koguhulgast 3 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/