Esiteks- originaalsüsteem toimib siis ja ainult siis kui auto mootor töötab ja see ongi automaatne! Chrysler Corporation ei ole mitte kunagi mitte ühelegi Voyagerile ja Grand Voyagerile tehases paigaldanud Webastot eelsoojendina, see tähendab ka taimereid või mis tahes muud eraldi käivitamist võimaldavat süsteemi, samuti releesid ja tsirkulatsioonipumpa! Kui teie sõidukil on Webasto taimer või mingi muu võimalus Webastot mootorist sõltumatult käivitada, siis see ei ole originaal, vaid ümber ehitatud kas Webasto poolt pakutava C-kit'i abil või mõne ambitsioonikama elektriku poolt!
Nüüd konkreetse juhtumi juurde. Originaalseades peaks soojendi praeguste ilmadega külma mootori puhul igal juhul käivituma, olenemata temperatuuriseadest salongis. Auto aju määrab välis-, salongi-, ja mootori jahutussüsteemi temperatuuride põhjal, kas mootor suudab ise piisavalt sooja toota või on selleks vaja lisasoojendi abi. Kui autot kasutatakse lühikesteks sõitudeks kus palju käivitusi(nt. linnas ainult tööle-, poodi ja kojusõiduks), soovitan lisasoojendi pistiku lahti ühendada, sest enne soojendi väljalülitamist on soovitav, et see oleks töötanud järjest vähemalt 20minutit. Teatud tasemest madalamal temperatuuril soojendi seiskamine põhjustab tahma ja nõe tekkimist, mis omakorda halvendab soojendi tööd ja mis võib lõppeda enneaegse ja üpris kuluka remondiga. Näiteks ainuüksi põleti hind on umbes 160€, ehk liiga palju, et seda igal aastal vahetada. Lisaks saab pidevalt sisse-välja lülituva soojendi tõttu liigset koormust aku ja Chrysler Voyager on teatavasti nõrga aku suhtes tundlik. Ja loomulikult kütusekulu on soojendiga suurem.
Lisasoojendi hooajaväliseks hoolduseks(suvel näiteks) muide on salongitemperatuuri põhjakeeramine ainus võimalus. See tähendab, et kahe talve vahel peaks soojendil korra või paar vähemalt 20minutit töötada laskma.
Eelsoojenduseks ümber ehitatud ja sellena kasutades aga eeldataksegi, et salongi temperatuur on maksimumile häälestatud. Sel lihtsal põhjusel, et muidu ei anta sooja piisavalt ära, soojendi saavutab seega juba esimese minuti jooksul maksimumtemperatuuri, milleks on üldjuhul 70kraadi, ja lülitub välja. Webasto ütleb muide oma C-kit'i manuaaliski, et eelsoojendina kasutades tuleb seada salongi õhuvool tuuleklaasile ja temperatuur maksimumile, et tagada soojusvahetus õigesse kohta ja salongiventilaator maksimaalselt 2. astmesse, et mitte akut kurnata.
_________________ 2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW 2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus!
|