makaronnik kirjutas:
DOT3 on vojaagerile asjakohane pid.vedelik, mitte DOT4
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Paar päeva tagasi vahetasin oma vojal kõik esipiduri detailid (suppordid, kettad, klotsid) ja hirm tuli peale vaadates sellele vedelikule, mis vanadest supporditest välja voolas. Selle värvust või koostist ei oskagi kirjeldada. Ülehomme on plaanis vahetada ka tagumised piduriosad ja korraga väljavahetada ka pidurivedelik, kuid mida rohkem ma nende piduriõlide markide kohta loen või kuulen, seda segasem asi on.. Erinevates kauplustes ja ettevõtetes DOT3 otsides ma seda ei leidnudki. Igal pool pakuti ikka DOT4. Ühes tanklas nägin küll Neva DOT3-e, kuid seda ei julge küll oma süsteemi kallata, või kuidas? Mis firma DOT3 keegi enda sõidukil kasutab?
Anjolle siin kirjutas, et DOT3 kaitseb roostetamise eest paremini kui DOT4
kuna imab vähem niiskust(?) Kaudses mõttes on tal õigus, kuid keemikud väidavad vastupidist, et just DOT3 imab rohkem niiskust, ainuke vahe on selles, et kui 2% niiskust alandab DOT3 keemispunkti
25%, siis samasugune niiskuseprotsent pidi alandama DOT4 keemispunkti
40%-50%.
Tsiteerin ühe keemiku (Kaie Ritslaid) artikklit Eesti Lennuakadeemia lehelt
http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/auto ... likud.htmlTsiteeri:
Aasta möödudes imab DOT 3 endasse kuni 2% vett, 18 kuu jooksul suureneb vee sisaldus juba 3%. Mõne aasta möödumisel sisaldab juba 7 %-8 % vett.
Ehkki DOT 4 imab endasse vett DOT 3 võrreldes aeglasemalt, on vee mõju DOT 4 keemistemperatuurile suurem. Kui 2% niiskust alandab DOT 3 keemispunkti 25 %, siis samasugune niiskuseprotsent alandab DOT 4 keemispunkti 40%-50%.
Lugedes erinevaid arvamusi netis jõudsin järeldusele, et kui ikka õigeaegselt (näit. iga 1,5.. 2 aasta tagant) vahetada pidurivedelikku, siis ei tohiks DOT4 kasutamisega ka midagi hullu juhtuda, sest ka DOT3-e peab samamoodi iga 2 aasta tagant vahetama, sellest pääsu ei ole, mõlemal on ju see halb omadus absorbeerida niiskust.
Lugesin täna ka ühest USA foorumist ühe mehe postitust, kellel pidavat 35 ralliaastat seljataga olema ja tema kirjutas, et peale igat rallisõitu vahetab ta piduriõli (kuna pidurdamisel vedeliku keemisel tekkivad aurukorgid e. niiskus) ja kasutab ta DOT3-e asemel DOT4, sest tema pikaajaline praktika näitab, et DOT4 pidi vähem pidureid rikkuma. Aga jah see rallivaldkond, mitte tänavasõit.