Tänane kuupäev Laupäev 27 Apr, 2024 12:03

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev 17 Juul, 2008 18:22 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
Olge tähelepanelikud, kui oma suhteliselt uue autoga esindusse tehnohooldusele lähete. Kõigepealt tehke kindlaks, kas mootoril on kübemefilter või mitte. Mõned vanemate aastakäikude masinad võivad olla ilma selleta, aga alates 2006 peaks kübemefilter kõigil olema. Sellest sõltub, millist õli tuleb mootorisse kallata. Õli peab vastama MB 229.51 nõuetele. Silberauto Ülemiste teeninduses vastab sellele Mobil 1 ESP Formula 5W-30.

Pärast tööde teostamist kontrollige arvelt, mis õli ja kui palju kasutati. Normaalne kogus oleks 9,5 liitrit. Äärmisel juhul 10.

Minuga juhtus selline lugu, et kallati sisse vale õli ja veel 10,5 liitrit, mis teenindajate väitel pidavatki olema nende norm, põhjenduseks lause "aga meil ongi arvutis 10,5 liitrit". :shock: Õnneks järgmisel päeval vahetati õli tasuta ümber õige vastu. Selle tehinguga hoidsin kokku üle tuhande krooni, kuna õige õli oli 100 kr/l kallim, kui see, mis algselt sisse pandi (Mobil Super 3000 X1 5W-40) ja mille eest ma maksin. Mr Green Lisaks sain ka tasuta mootoripesu. Õli oli siiski nii heade pesemisomadustega, et pärast 30 km sõitmist oli see must nagu tökat, tunduvalt mustem, kui vana õli enne vahetamist. Huvitav, mis õli seal tehases sisse pannakse, aga Mobilile jääb see kõvasti alla.

Õli vahetusnorm peaks nüüd neil ka väiksem olema, kuna tunnistasid, et 10,5 ikka kuidagi sisse ei mahu. Pärast 0,8 liitri õli väljavõtmist sai ka taseme normi. Pildil on purgis juba teine õli, aga ka see on must mis must.

Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev 17 Juul, 2008 18:48 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Vot siinkohal on asi natuke täbar, kuna kui minnakse esindusse siis ei peaks omanik auto hooldamise pärast muretsema, kuna esindus peakski olema see kõige teadjalikum koht masina hoodamiseks keda ta esindus esindab.
Eriti veel suhteliselt uue margi suhtes (300c tootmises alates 2004a.)

Seega enne esindusse minekut võtke ja lugege kasutus juhendiy (user manual) ning ajage näpuga rida kui palju õli, mis õli, mis filter ning pärast hooldust seda ka arvepeal kontrollima.... :doh:
ja siis kui garantii ajal esinduses ei käi kaotad garantii...... kindalsti peab 300C vastu kogu garantii aeg selle teise õliga sõitmise aga peale garantiid enam pikalt ei pea......

Mootoritega juhtuvad enamasti vead ikka valest hooldamisest... ehk siis esindues käimises???

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev 17 Juul, 2008 20:34 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2007 Chrysler 300C

Liitunud: Reede 20 Juul, 2007 14:32
Postitusi: 392
Asukoht: Göteborg
hmm kirjutas:
Seega enne esindusse minekut võtke ja lugege kasutus juhendiy (user manual) ning ajage näpuga rida kui palju õli, mis õli, mis filter ning pärast hooldust seda ka arvepeal kontrollima.... :doh:

Muidugi, kui selline juhend olemas. Ilmselt käib uute mudelite täiustamine kiiremini, kui kasutaja juhendi täiendamine. Mina sain ostes kaasa eestikeelse raamatu, kus kaane peal küll õige aastaarv, aga sisus polnud sõnakestki juttu ei diiselmootorist, rehvirõhu anduritest ega rattaparanduse komplektist. :oops: Õnneks on netist võimalik puuduv info teiste mudelite manuaalidest kätte saada.

Kübemefilter on teatud piirideni isepuhastuv. See istub väljalasketoru lõpus ja enne ning pärast seda on rõhuandurid, mille poolt mõõdetud rõhkude erinevuse järgi aju otsustab filtri seisukorra üle. Kui rõhud on liiga erinevad, siis aju juhtimisel tekitatakse filtris kõrge temperatuur (kuidas see täpselt toimub, pole jõudnud uurida), mis põletab filtrisse kinni jäänud süsinikuosakesed ära. Pärast seda testib aju uuesti rõhkude erinevust ja kui see on ikkagi liiga suur, siis läheb MIL tuluke põlema ja filter vajab vahetamist. Ei taha teadagi, palju see maksab. :evil: Teatavasti põleva tulukesega aga ülevaatuselt läbi ei saa.

MB 229.51 ja 229.31 õlid on spetsiaalselt mõeldud kübemefiltriga mootoritele, st. nende tuhasisaldus on väiksem kui muude näitajate poolest sarnaste MB 229.5 ja 229.3 nõuetele vastavatel õlidel. Sedasama omadust tähistab ka C3 tähis. Kuna aga mootor on ikkagi MB oma (OM642), siis nende oma standardid tunduvad kõige pädevamad olevat.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 69 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia