Tere!
Küsimus on mootori hingeeluga kursis olevatele CHR-omanikele.
Nimelt autoks on siis 300 M 3,5V6 187 kW.
Paar päeva tagasi, avastasin, et lõunale minnes, läheb mootor soojaks, aga salongi soojendus, ei tule kohe järgi. No mõtlesin, et eks see ilm ka selline vihmane niiske ja alarmiks pole põhjust, sest mingi hetke pärast hakkas jälle sooja ilusti puhuma. Kuid sellega see päev veel ei lõppenud. Nimelt jäi õhtul auto, kui oli mootor soojaks läinud, kohapeale töötama, kuna vestlesin ise väljas juttu. Kahtlust tekitas siis asjaolu, et hakkas tööle sundjahutus ventilaatorid, mis tavaliselt hakkavad tööle, kui oled suvel kuuma ilmaga seismas. Need ventilaatorid viivad siis mootori temp koheselt keskmisest kriipsust 1 sektori võrra alla, nagu on ka norm temp.
Istudes siis autosse tagasi, märksin, et tempnäiduk on keskmise kriipsu juures ja tuleb külma õhku salongi. OK, hakkasin sõitma ja temp läks jälle normi. Mõtlesin, et äkki on jahutusvedelik ära aurustunud. Eile siis avasin paisupaagi ja oh imet, oligi väike tilk sees veel. Tõttasin kohe poodi ja ostsin müüa soovitusel rohelise -36 kraadi universaalse jahutusvedeliku. Valasin siis terve 1 L sisse ja sõit jätkus. Kõik toimis nii nagu vansti. Kuid midagi jäi ikka hinge kraapima. Õhtu poole kui jälle liilkuma asusin tegin veel kontrollvaatluse paaki ja see oli jälle tühjem ja see vedelik oli sellist pruuni ollust veel täis. OK ostsin 1 L veel ja valasin 0,5 L kohe paaki. Sõitsin oma sõidud ära ja tegin siis õhtul veel 1 kontrolli ja jälle sama lugu. Nüüd jätsin mootori tööle ja avasin paisupaagi korgi ning lisasin seda rohelist veel; andsin gaasi ja see paisupaagi sisu hakkas vahutama.
Nüüd siis minu küsimus. KAS MOOTOR ON NÜÜD SABA ANDNUD.
Miks peaks järsku vedelik kaduma ja siis hiljem vahutama? Tuttav arvas, et kuskil tekib surve ja tuleks kõik lõdvikud üle vaadata. Hullem variant, plokikaane tihend, või plokikaan ise.
Äkki keegi targem oskab kaasa rääkida või nõu anda, mida teha?
väike pilt ka paisupaagi sisust (telefoniga tehtud):
Tervitades
Tomso