Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 17:45

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Esmaspäev 29 Juul, 2019 20:55 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
Sain paar päeva tagasi uue auto omanikuks ja probleemid ei lasknud ennast kaua oodata.
Tegemist 2003a 3,3 Grand Voyageriga. Käisin sellel pealinnas järel ja kuni Tartuni ei paistnud mingeid erilisi anomaaliaid. Eilsega sai aku tühjaks (vana aku ja uksed olid päev otsa lahti, sest autot oli vaja koristada) täna lasksin umbes tund aega laadida ning kõik töötas nagu vaja. Mingi hetk lasksin juhipoolse esiakna alla. Umbes 5cm jäi lõpuni maad(nii suur kolmnurk paistis) ja aken enam ülespoole ei liikunud. Allapoole ka mitte. Võtsin koju jõudes polstri pealt ning kuna millegi muuga mõõta polnud siis panin mootori klemmidele pirni külge. Kui lülitit vajutada siis pirn põleb. Järelikult vool mootorile peale läheb. Kakkusin veomehanismi trossid mootori küljest ära, et ehk on kinni kiilunud kuid mootor tööle ei hakanud. Tõstsin siis esialgu klaasi käsitsi üles ning lappisin asja kokku. Korraks allapoole aken liikus, kuid ülespoole mitte. Siis lendas mingi plastmassitükk akna küljest minema ning lõin käega. Võimalik, et trossi ots tuli akna küljest lahti/murdus kinnitus ära. Panin ööseks puupulga aknale alla, et vihm sisse ei sajaks ja tulin siia abi otsima. :hi:
Kuivõrd siit teemadest lugenud mis imetabaseid anomaaliaid vigane aku põhjustada võib siis ennem ukse kallale minekut võtsin ka pooleks tunniks aku klemmid maha kuid sellest ei muutunud midagi. Kõige kummalisem? oli see, et ülejäänud kolm akent töötasid veatult ja ka Tallinnast Tartusse sõidul ei paistnud aknal ega selle mootoril midagi viga olevat. Kõik töötas laitmatult. Tõsi, akent 100% alla lasta ei proovinud. Pigem sai tuulutamiseks paar korda mõne sentimeetrine vahe sisse lastud ja siis uuesti kinni tagasi. Trossid paistsid käsitsi liigutades ka korras olevat ja aken liikus siinidel vabalt üles-alla kui käega liigutada.
Nüüd on mõistus otsas ja juhe parasjagu koos. Kas peab hakkama uut akent otsima, et trossi kinnitusi korda saada, seda vaatan homme selge peaga, kuid mis jama selle mootori tööga saab olla?

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Viimati muutis pikk88, Kolmapäev 21 Aug, 2019 16:09, muudetud 1 kord kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 29 Juul, 2019 22:33 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1997 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Esmaspäev 09 Nov, 2009 20:14
Postitusi: 377
Asukoht: Tre,Fin
Tsiteeri:
kuid mis jama selle mootori tööga saab olla?

Ei midagi erilist, lihtsalt oksudeeruvad seest ära ja siis ei jaksa hästi enam liigutada ja lõpuks jookseb kinni…
Kuumaks läheb ka kui nupuga mängida...

_________________
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 30 Juul, 2019 8:26 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
koff kirjutas:
Tsiteeri:
kuid mis jama selle mootori tööga saab olla?

Ei midagi erilist, lihtsalt oksudeeruvad seest ära ja siis ei jaksa hästi enam liigutada ja lõpuks jookseb kinni…
Kuumaks läheb ka kui nupuga mängida...

Sellisele järeldusele jõudsin ise ka eilse õhtu lõpuks neid videosid vahtida mis youtubes üleval. Ega seda mootorit vist enam töökorda sättida pole võimalik? Tuleb ilmselt uus komplekt otsida. Täna üritasin pool päeva '99a masinalt maha kruvitud süsteemi selle põlvkond uuema masina külge aretada. Silma järgi vaadates istuks nagu kõik üks ühele(trossid-kõrid ühepikkused), kuid kui külge hakata sättima siis mootor ei jää oma koha peale. Paned kaks asja kõrvuti ja näevad välja täpselt ühesugused. Poest öeldi, et koodid on erinevad ja kummalgi masinal oma. Samas tundub täiesti ajuvaba, et on mingi tühine muudatus tehtud põlvkondade vahel ja üks ei istu teisele aga mina ei suutunud seda erinevust oma silmaga tuvastada ka...

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 01 Aug, 2019 8:20 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
Tänaseks siis selgus käes. Vähemalt üks kõri on 3cm lühem, kui vanema põlvkonna seadmel. Mootor istus täpselt 1:1-le.
Selline ju täiesti mõttetu muudatus, sest ukse sees on ruumi küllalt. Mootori oleks saanud tehases paigaldada nii, et oleks saanud "vana koplekti" koos siinide ja trosside-kõridega kasutada. Võimalik, et ka ülejäänud trossid on eri mõõdus, ei viitsinud neid kõrvutama hakata, sest oli juba põhjalikult siiber sellest tsirkusest.

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 02 Aug, 2019 13:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 16 Mai, 2012 13:12
Postitusi: 28
Tervitus, mina selle auto müüsin. Meenub et korra oli endal ka juhi aknaga probleeme - lahenduseks oli rusikaga üks litakas vastu ust :) Aga hea, et korralikult korda tegid. Tõenäoliselt oleks see viga hakanud aina tihemini esinema.
Aku tühi: nagu müües mainisin, jälgi, et uks lahti auto lõugama ei jääks! Nimelt kulunud süütelukk laseb ka vales asendis võtme välja võtta.
Lisaks võid näppida salongi valgustuse ketast. Mingis asendis kustuvad salongituled lõpuks ka avatud ustega, mingis mitte. Teistel masinatel olen kindluse mõttes asendanud kõik salgongituled ledidega (peale poolt aastat pooled neist hiinakatest küll enam ei tööta või vilguvad).
Ühel Voyageril lasid mul lapsed rannas elektriustega mängides aku tühjaks. Õnneks olid krokodillid kaasas.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 06 Aug, 2019 8:22 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
zod kirjutas:
Tervitus, mina selle auto müüsin. Meenub et korra oli endal ka juhi aknaga probleeme - lahenduseks oli rusikaga üks litakas vastu ust :) Aga hea, et korralikult korda tegid. Tõenäoliselt oleks see viga hakanud aina tihemini esinema.
Aku tühi: nagu müües mainisin, jälgi, et uks lahti auto lõugama ei jääks! Nimelt kulunud süütelukk laseb ka vales asendis võtme välja võtta.
Lisaks võid näppida salongi valgustuse ketast. Mingis asendis kustuvad salongituled lõpuks ka avatud ustega, mingis mitte. Teistel masinatel olen kindluse mõttes asendanud kõik salgongituled ledidega (peale poolt aastat pooled neist hiinakatest küll enam ei tööta või vilguvad).
Ühel Voyageril lasid mul lapsed rannas elektriustega mängides aku tühjaks. Õnneks olid krokodillid kaasas.

Rõõm näha, et sa siia ka käima satud :) Nagu ma interneeduses levivatest videotest nägin ja kuulsin siis see rusikaga pauk vastu mootorit ongi ajutine lahendus probleemile. Aku koha pealt sai ka probleem lahenduse. Nüüd uus aku kapotiall ja enam pole niiviisi tühjaks läinud paari ööga. Seda, et midagi kusagilt ei piiksuks ja ei vilguks/põleks jälgisin kogu aeg.
P.S. Saaksid sa uuesti mulle oma naabrimehe telefoninumbri saata. Selgus, et masina kliimapumbal on sidur katki ja see põhjustab ka seda "resonantsi" kapoti all. Nüüd vaja uut sidurit kusagilt. Ehk on temal pakkuda mõnda kasutatud juppi...

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 06 Aug, 2019 13:36 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 16 Mai, 2012 13:12
Postitusi: 28
Midagi on vist tõlkes kaotsi läinud. Ise olen siiani juppe võtnud Märtenilt või siis suvaliselt lammutusest, kuna Voyagere kõik kohad täis.
Sidur eraldi paistab üpris kallis jupp olevat, ehk õnnestub ainult laager ära vahetada. Konditsioneer tuleb selleks ikkagi maha võtta ja kalli raha eest täita lasta. Ise seda tööd veel ette ei võtaks.

Korra olen pannud kasutatud konditsioneeri. Eks ta ole joppamise asi, aga mul kestis aasta. Maha võttes oli kont ise kinni kiilunud ning sidur oli nii palju kuuma saanud, et plastikust sidurikorpus oli ära sulanud. Romulast kasutatud kompressor oli 120, kuskilt veebipoest renoveeritud 200 kopikatega.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 06 Aug, 2019 21:20 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Aug, 2014 14:44
Postitusi: 313
Aknatõstukiga lihtne kui trossid töötavad! Volga poest sai suvalised harjad võetud 0,9€ tk ja viilga parajaks! Natuke jootmist, puhastamist ja kolmas aasta juba töötab! Kui trossid sõlmes siis lihtsalt kõne Märtenile ja mõistliku summa eest tavaliselt tallinnas juba järgmine päev korras jupid olemas!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Aug, 2019 16:09 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
Paistab, et nii lihtsalt see nali ikkagi veel ei lõppe. Sai ostetud uus aku. Nüüd umbes nädala masin seisis ja täna jälle aku täiesti nullis. Nii tühi, et isegi uksi puldist lahti ei tee. Muudest tuledes ja viledest rääkimata. Keegi on sinna külge aretanud tuledele selle automaatika, et süüdet sisse keerates lähevad tuled kohe põlema ja ka makk on järelturu oma. Eks siis kui masina värvimisest kätte saab, tuleb hakata seda viga ka veel taga ajama. Niikaua aega ennast harida ja kui kellelgi kogemusi jagada kus ning mis need põhivead olla võivad siis oleks juba ette väga tänulik.

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 31 Aug, 2019 8:35 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
Täna kuulsin juttu sellest, et kui süütelukk keerata päris viimasesse asendisse enne võtme välja võtmist, siis jäävad selle põlvkonna masinatel mingid elektroonika asjad töösse ja see sööbki aku tühjaks paari päevaga. Ehk oskab keegi natuke lähemalt kommenteerida mis värk sellega on? Tean, et näiteks automakk jääb tööle, kuid minu omal pole hetkel isegi makki peal. Järelikult peab midagi veel olema. Ükski tulukene salongis põlema ei jää.

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 18 Sept, 2019 7:41 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
pikk88 kirjutas:
Täna kuulsin juttu sellest, et kui süütelukk keerata päris viimasesse asendisse enne võtme välja võtmist, siis jäävad selle põlvkonna masinatel mingid elektroonika asjad töösse ja see sööbki aku tühjaks paari päevaga. Ehk oskab keegi natuke lähemalt kommenteerida mis värk sellega on? Tean, et näiteks automakk jääb tööle, kuid minu omal pole hetkel isegi makki peal. Järelikult peab midagi veel olema. Ükski tulukene salongis põlema ei jää.


Põhjus ilmselt selles süüteluku asendis ongi. Nüüd mitu päeva auto käivitunud ja aku ka peale mitmepäevast seismist täis. Inimlik uudishimu piinab. Mis on see põhjus, et aku jookseb tühjaks, kui süütelukk päris lõpuni tagasi keerata?

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 18 Sept, 2019 12:51 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 16 Mai, 2012 13:12
Postitusi: 28
Tõenäoliselt jääb ajudele (BCM, FCM, ...) toide peale ja võibolla veel midagi. Nt. gabariidid. Ei kontrollinud testriga, puusalt tulistan.
Ise kasutan võtme lõppu keeramist selleks, et poe ees oodates raadio välja ei lülituks.
Kas selles asendis ust avades midagi lõugama ei pisata? Või pidi lisaks veel tulede nuppu näppima, et ta piiksuks?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 19 Sept, 2019 8:03 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
Midagi ei piiksu ega põle kusagilt. Võimalik tõesti, et ajudele jääb toide peale. Kas see võib uue aku ühe ööga tühjaks tõmmata? Raadiot pole hetkel masinal peal. Pole küll põlvkond vanema generatsiooni masinaga seda katsetanud kaua siis aku peab kui süütelukk päris lõppu keerata aga ise pole muud märganud kui raadio ja elektriaknad mis tööle jäävad...

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 24 Sept, 2019 18:21 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 10 Aug, 2013 21:46
Postitusi: 210
Kummaline on see, et olenemata süüteluku asendist jookseb maha ümmarguselt 1 amper voolu aga kui süütelukku päris viimasesse asendisse ei keera siis aku paari päevaga veel tühjaks saanud ei ole. Täna sai mõõdetud seda maha jooksvat voolu. Vool langes siis kui välja tõmmata accessories relay. Relee eemaldades kukkus vool 0,2-0,3 ampri peale ja pimedaks jäi armatuur. See jäi tummaks ka siis kui auto käima sai pandud aga mida see relee veel juhib?

_________________
Torutööd Tartus 56 932 898


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 25 Sept, 2019 11:29 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 16 Mai, 2012 13:12
Postitusi: 28
manuaali järgi accessory relay taga kaitsmed:
5. raadio, sigaretisüütaja (20A)
6. tagumine 12v sigaretisüütaja pesa ning põrandal käivate kastide vool. front reading lamps? (20A)
11. rear wiper, tagaklaasi küte. b-pillar switch? (20A)
28. power windows, locks (40A)
33. rear,front washer pump (15A)

kõik kaitsmed asuvad accessory relee kõrval. kaitset 6 saab panna kahte asendisse - "ign" ja "bat".


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 55 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia