Tänud Anjollele.
Katsetuste tulemused: süüde sees tekkis toitepoolele pinge kõikidel anduritel, aga signaali pool oli 3-l anduril (ühte tagumist ei hakanud enam katsetama) lühis
. Arvasin, (kuna manuaaliski kirjas, et enne mõõtmist kustutada veateade ära) et äkki see seotud kuidagi veateatega, sest tagumised andurid peaksid ju korras olema, seega ka liinid. Järgmisena mõõtsin esimest vasakut andurit nägu foorumis kirjas, 9,8V alalispinge tekkis, aga vahelduvpinge oli mingi 0,03V ja see ei muutunud ratta pööramisel. Ühendasin siis uue anduri pistikusse ja seda mõõtes oli samuti 9,8V alalispinge ja 0,03V vahelduvpinge, kuid pannes anduri hammasvöö juurde ja liigutades ratast tõusis vahelduvpinge 0,5V
Seega vana andur tuksis.
Aga kuidas asi töötab kohutavalt roostes hammasvööga?
Kuna hammasvöö enam hullemaks niikuinii minna ei saa, asusin sealt seda roostet lihtsalt eemaldama. Ja rooste alt sain kätte päris normaalse hammasvöö. Kahju, et hammasvööst enne puhastamist pilti ei teinud, see oli tõesti kohutav, nagu roostene rõngas aimatavate hammastega, millede puutumisel jäi hamba asemele auk. Aga asi iseenesest ei olegi roostes, vaid rooste on hammasvöö peale kasvanud. Peale puhastamist paigaldasin anduri ja vaatasin, et jääks ikka mingi vahe hammasvööle ja andurile, kuna anduri eemaldamisel murdus seda hoidev 1
! polt ja selle väljapuurimine on väga keeruline. Seega pidin sinna uue kinnituse aretama, aga anduril on ainult üks kindel asend. Seega ettevaatust anduri kinnituspoldi lahtikeeramisel, kuna ka teise anduri polt ei liikunud kuhugipoole, ja mitu päeva õli lisamine ei andnud tulemusi, siis kasutasin mingit külmaspraid, mis isegi andis tulemuse.
Parempoolse esimese anduri hammasvöö otsustasin esmalt puhastada. Ja siis mõõtsin andurit - alalispinge 9,8V ja vahelduvpinge ratast liigutades 0,5V, seega peaks andur korras olema, kuid miks diagnostika siis ka selle anduri(liinis) viga näitas? Anduri lähimal vaatlusel oli rooste juba sellegi plastmassi piisavalt nühkinud ja kuna ka teine uus andur oli olemas otsustasin ka selle ära vahetada. Rohkem ma mõõtma ei hakanud, mõtlesin ainult, et kas ABS-i tuluke kustub nüüd ära või mitte. Ameeriklaste foorumis kirjutavad, et peale anduri vahetust on tuli alles 100 miili pärast kustunud, seega erilisi ootusi testsõiduks polnud, aga niipea, kui kiirus jõudis mingi 30 km/h kustuski ABS-i tuluke
Järeldused:
ABS-i anduri takistus pole piisav argument anduri korrasolekuks
Ja "S....r"- tahab ABS-i tulukese kustutamise eest Sulle müüa uued andurid + uued poolteljed, kuna hammasvöö pole eraldi eemaldatav, minule oleks see lugu seal maksma läinud pea 15 000 krooni nende esialgse jutu järgi. Ostsin ainult "RockAutost" mõlemad andurid (koos posti ja käibemaksuga kokku 1330.- ), ja isegi hammasvöö on eraldi saadaval. Aga minu arvates põhjustab esimeste andurite katkimineku hammasvöö vahele tekkiv rooste, mis hakkab vaiksetviisi anduri plastmassi lihvima , kuni jõuab anduri peani välja. Aga kui hammasvööd aegajalt puhastada, siis ei tohiks seda vist juhtuda?