Tänane kuupäev Reede 03 Mai, 2024 15:13

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: ABS anduri takistus?
PostitusPostitatud: Pühapäev 09 Mai, 2010 21:29 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
ABSi teemasid foorumis juba mitu, aga vastust omale küsimusele ei leidnud. Samas paljud neid andureid juba vahetanud, äkki keegi teab?
Nimelt kas anduri takistus on piisav argument anduri korrasolekuks? Nii uutel kui vanadel anduritel takistus sama. Manuaal ei maini anduri takistuse mõõtmisest aga midagi.
Lasin Anjollel teha ABS diagnostika ja tulemuseks oli mõlema esimese anduri viga. Enne uute paigaldamist mõõtsin nende takistusi ja tulemus oli sama, mis olemasolevatel anduritel. Kontrollisin üle juhtmed - katkestusi ja lühist omavahel pole ja ka massiga pole lühises (jäi tegemata manuaalis mainitud pingega lühise test.) Ka 12 v. tuleb pistikutesse kohale (jälle jäi kontrollimata signaali ja maa takistus, kuna manuaali hakkasin hiljem uurima :tige: ) See pani mõtlema.
Kaks andurit korraga katki minna - peab ikka hea juhus olema! Aga CAB - blokk peaks korras olema - tagumised andurid viga ei näidanud ja arvatavasti oleks diagnostika ka bloki enda vea registreerinud. Kahju, et ise ei saa kuidagi ABSi veakoode nullida, siis piisaks lihtsalt uute andurite järgiühendamisest, et aru saada, kas on viga nendes. Nüüd aga nullib vea ära alles peale sõidu testi, kuid sellega võib sisselugeda ka juba hammasvöö vea. Seetõttu ei saa ma 100% kindel olla, et andurid katkised. Pistikuid olin juba enne diagnostikat liigutanud.

Lisan veel, et minuarust on mõlema poole andurid ise identsed, erinevus on ainult kinnitusklambrites, kuid hea tahtmise korral on need vist võimalik asendada olemasolevatega. Kuid millest tuleneb siis erinevate poolte andurite päris suur hinnaerinevus :shock:


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: ABS anduri takistus?
PostitusPostitatud: Neljapäev 13 Mai, 2010 12:20 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Lugesin kuskilt manualist, et selle mudeli ABS andurite korrasolekut takistust mõõtes teada ei saa kuna seal sees olevat veel miski skeem vms.
Juhtmestiku kontrollimiseks saab kontrollida, et süüdet sisse lülitades tekkiks ühele anduri otsale +12V ja teise takistus kere suhtes peab olema ligikaudu 300 oomi.
Kuskilt välismaa foorumist lugesin sellest kuidas inimesed testisid andureid nii, et võtsid pistiku vahelt väljavõtted, nii, et andur oleks küljes aga saaks mõlema juhtme pealt pinget mõõta. Siis sisselülitatud süüte korral ratast (rummu) pöörates tekkib nende kahe juhtme vahel ca 1V vahelduvpinget. Samal ajal on seal veidi alla 10V alalispinge ka. http://forum.chryslerminivan.net/showth ... #post89005 Piltide nägemiseks peab olema registreeritud ja sisse logitud.

Ühest kohast lugesin veel, et vahest on viga hoopis juhtmepundis, mis on käigukasti solenoidiploki juures. See võivat remondi käigus vms kuidagi ära vajuda (kas siis kuhugi vastu hõõruda vms) ja seetõttu hakata põhjustama neid samu esimeste rattaandurite signaali ja ahela vigu. Pakutavat isegi mingit spets klambrit selle juhtmepundi toestamiseks. Ise pole veel seda juhtmepunti uurinud. Õieti ei teagi, kus see solenoidiplokk asub.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: ABS anduri takistus?
PostitusPostitatud: Laupäev 22 Mai, 2010 22:32 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Tänud Anjollele.
Katsetuste tulemused: süüde sees tekkis toitepoolele pinge kõikidel anduritel, aga signaali pool oli 3-l anduril (ühte tagumist ei hakanud enam katsetama) lühis :shock: . Arvasin, (kuna manuaaliski kirjas, et enne mõõtmist kustutada veateade ära) et äkki see seotud kuidagi veateatega, sest tagumised andurid peaksid ju korras olema, seega ka liinid. Järgmisena mõõtsin esimest vasakut andurit nägu foorumis kirjas, 9,8V alalispinge tekkis, aga vahelduvpinge oli mingi 0,03V ja see ei muutunud ratta pööramisel. Ühendasin siis uue anduri pistikusse ja seda mõõtes oli samuti 9,8V alalispinge ja 0,03V vahelduvpinge, kuid pannes anduri hammasvöö juurde ja liigutades ratast tõusis vahelduvpinge 0,5V :yeehaa: Seega vana andur tuksis.
Aga kuidas asi töötab kohutavalt roostes hammasvööga? :shock: Kuna hammasvöö enam hullemaks niikuinii minna ei saa, asusin sealt seda roostet lihtsalt eemaldama. Ja rooste alt sain kätte päris normaalse hammasvöö. Kahju, et hammasvööst enne puhastamist pilti ei teinud, see oli tõesti kohutav, nagu roostene rõngas aimatavate hammastega, millede puutumisel jäi hamba asemele auk. Aga asi iseenesest ei olegi roostes, vaid rooste on hammasvöö peale kasvanud. Peale puhastamist paigaldasin anduri ja vaatasin, et jääks ikka mingi vahe hammasvööle ja andurile, kuna anduri eemaldamisel murdus seda hoidev 1! polt ja selle väljapuurimine on väga keeruline. Seega pidin sinna uue kinnituse aretama, aga anduril on ainult üks kindel asend. Seega ettevaatust anduri kinnituspoldi lahtikeeramisel, kuna ka teise anduri polt ei liikunud kuhugipoole, ja mitu päeva õli lisamine ei andnud tulemusi, siis kasutasin mingit külmaspraid, mis isegi andis tulemuse.
Parempoolse esimese anduri hammasvöö otsustasin esmalt puhastada. Ja siis mõõtsin andurit - alalispinge 9,8V ja vahelduvpinge ratast liigutades 0,5V, seega peaks andur korras olema, kuid miks diagnostika siis ka selle anduri(liinis) viga näitas? Anduri lähimal vaatlusel oli rooste juba sellegi plastmassi piisavalt nühkinud ja kuna ka teine uus andur oli olemas otsustasin ka selle ära vahetada. Rohkem ma mõõtma ei hakanud, mõtlesin ainult, et kas ABS-i tuluke kustub nüüd ära või mitte. Ameeriklaste foorumis kirjutavad, et peale anduri vahetust on tuli alles 100 miili pärast kustunud, seega erilisi ootusi testsõiduks polnud, aga niipea, kui kiirus jõudis mingi 30 km/h kustuski ABS-i tuluke :yeehaa: :yeehaa: :yeehaa:
Järeldused:
ABS-i anduri takistus pole piisav argument anduri korrasolekuks :D
Ja "S....r"- tahab ABS-i tulukese kustutamise eest Sulle müüa uued andurid + uued poolteljed, kuna hammasvöö pole eraldi eemaldatav, minule oleks see lugu seal maksma läinud pea 15 000 krooni nende esialgse jutu järgi. Ostsin ainult "RockAutost" mõlemad andurid (koos posti ja käibemaksuga kokku 1330.- ), ja isegi hammasvöö on eraldi saadaval. Aga minu arvates põhjustab esimeste andurite katkimineku hammasvöö vahele tekkiv rooste, mis hakkab vaiksetviisi anduri plastmassi lihvima , kuni jõuab anduri peani välja. Aga kui hammasvööd aegajalt puhastada, siis ei tohiks seda vist juhtuda?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: ABS anduri takistus?
PostitusPostitatud: Neljapäev 27 Mai, 2010 15:16 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 13 Sept, 2009 23:01
Postitusi: 1
Tere
Lugesin seda juttu siin ja tahtsin mainida et palun ärge mõõtke igasuguseid andureid lihtsalt ja vanamoeliselt mingi suvalise tesstriga sest uuemd andurin ei koosme ena lihtsalt mingist termotakistis või lihtsalt mähisest ,nendes on juba pallju muudki ja see tähendab et tester olles takistuse mõõtmisele häälestatud võib selle lihtsalt ära kärsatada.uuemate andurite tesstimiseks kasutatakse ossi


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 67 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia