Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Esiklaasi pesur lõpetas töö.
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=6697
Leht 1 koguhulgast 2

Autor:  Hagar [ Esmaspäev 01 Mär, 2010 22:56 ]
Teema pealkiri:  Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Sõidan, ilm kehva ja ühel hetkel ei pritsi esiklaasile enam pesuvett. Paremat hetke annab otsida. :angry: Tagaklaasile aga pritsib endiselt. Kust otsast asjale tasuks läheneda? Kaitse tundub terve olevatjärgmisena kahtlustaks mootorit. Kas esi- ja tagaklaasil on erinevad mootorid ning kas nad on ühe kaitse all? Kuidas oleks kõige parem aknapesuvedeliku paaki auto küljest eraldada?

Korraga sai kohe palju küsimusi, vahest keegi oskab aidata. :hi:

Autor:  Hagar [ Pühapäev 14 Mär, 2010 22:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Ise küsin, ise vastan :pai:

Esiklaasi ja tagaklaasi pesuril on erinevad mootorid ja nad on ühise 15 A. kaitsme all. Esiklaasi ja tagaklaasi mootorid paistavad väliselt sarnased aga nende pistikud on natuke erinevad ja ei sobi teineteisele. Vooliku läbimõõt tundub samuti erinev.
Pisut lähemalt nende mootoriteni jõudmisest, kui kellelgi peaks tulevikus vaja olema. Kõigepealt tuleb paar kruvi lahti keerata ja plastikkate on rattakoopast lahti. Siis paistab järgmine vaatepilt.

Pilt

Valge mootor on tagaklaasi ja must esiklaasi pesur. Mootor on paagi küljes tiftiga kinni. See tuleb sealt välja tõmmata ja käes ta on. Siis jubaon lihtsam juhtmeid ja voolikuid kätte saada. Mootorilt juhtmete kättesaamiseks tuleb kõigepealt kontakti punane jublakas ülesse liigutada. Siis on veel ühendusnaga, mille tagant tuleb konks lahti saada. Selleks lükkasin kruvikeeraja alt naga taha ja lahti ta oli.

Autor:  AWD95 [ Esmaspäev 15 Mär, 2010 9:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Ja kas said korda? Kui, siis viska ka viga siia, teistel ehk kergem.

Autor:  Hagar [ Esmaspäev 15 Mär, 2010 17:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Selle kordasaamisega pikem lugu.

Käisin autoteeninduses teiste probleemidega ja palusin ka esiklaasi pesuri üle vaadata. Kõik asjad said korda aga pesuril pidi mootor läbi olema. Elaktrik oli mõõtnud, et vool tuleb mootorisse peale. Kuna originaal mootor maksab 1200.- raha, siis muretsesin romulast uue ja vahetama. Mootor vahetatud aga tööle ikka ei hakanud. Proovisin mõlemat mootorit aku pealt ja töötasid. Usalda veel teenindust ja elektrikut :angry:

Nüüd teine töötav mootor olemas ja esiklaas ikka must. Kui kellelgi peaks vaja olema, siis olen nõus selle maha müüma.

Nüüd oleks järgmine probleem, vahest keegi oskab aidata. Kust kaudu ja kuhu jooksevad klaasipesu pumba juhtmed. Nad nii varjatud ja ei näe midagi.

Autor:  Anjolle [ Esmaspäev 15 Mär, 2010 20:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Pluss tulebki talle otse peale, läbi aksessuaaride relee, kaitsme nr. 33 ja kaitsmeploki pistiku C1 klemmilt 11 väljuva OR/PK juhtme kaudu, niipea kui süüde sisse lülitada.
Miinusotsa ühendamise teel käivitab teda kaitsmeploki (Intelligent Power Module) esiküljes asuv metallkarp - Front Control Module.
Pruun juhe läheb pumba miinusklemmile kaitsmeploki pistiku C1 klemmilt 20.

Nii vähemalt paistab 2001 aasta Voya skeemilt.

Autor:  Anjolle [ Esmaspäev 15 Mär, 2010 20:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Lisaküsimus: kas kaugtuli töötab?

Võib naljakas tunduda aga Front Control Module'it kamandab omakorda Body Control Module, millele omakorda signaal klaasipritsi käivitamiseks antakse sama juhet pidi, mis kaugtule lülitamisekski (BCM pistik C5, klemm 27, VT/LG ehk violetne/heleroheline juhe).

Veel üks lisaküsimus: Kas siis kui vajutad aknapesu nuppu, kojamehed käivituvad? Kui jah, siis ikka selles viimases juhtmes viga ei tohiks olla.

Autor:  heinz [ Teisipäev 16 Mär, 2010 0:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Tuttav lugu. Tulin kord Euroopast ja keset Leedut sama nali - ei tilkagi vett enam. Porise klaasiga siis Eestisse välja :D

Tuttav elektrik kaevas kapoti all mis jube ja kirus nii mis kole. Aga leidis vea ja korda sai. Mootor ei ole sul läbi, seal on mingi ummistus, mida on jube keeruline leida, seaotud miski imepisikese metallitüki või kaabliühenduse lahkumisega algpositsioonilt (korrodeerumine vms), mul ei jäänud päris täpselt meelde. Jõudu otsimisel!

Autor:  Hagar [ Teisipäev 16 Mär, 2010 11:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Pumba viga see ei ole, kontrollitud ja mõlemad ei funksioneerinud tööasendis. Aknapesu nuppu vajutades kojamehed hakkavad tööle aga vett ei saabu ja pesuri mootor ei tööta.

Autor:  Anjolle [ Teisipäev 16 Mär, 2010 13:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Hagar kirjutas:
Aknapesu nuppu vajutades kojamehed hakkavad tööle aga vett ei saabu ja pesuri mootor ei tööta.
Ahah, no siis ikka peab info Front Control Module'ini välja jõudma sest kojamehe releesid juhib ka tema. Siis ikka peab olema probleem selles konkreetses pumba miinusahelas või tema juhtlülituses.
Pluss ikka jõuab pumba plussklemmile kui süüte sisse paned?

Autor:  Hagar [ Reede 19 Mär, 2010 10:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Mõõtsin nüüd voolu ära, pumbale tuli peale + 4 Volti. Kust see pluss juhe peale algab, mis pumbale peale läheb?

Autor:  Anjolle [ Reede 19 Mär, 2010 11:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Hagar kirjutas:
Mõõtsin nüüd voolu ära, pumbale tuli peale + 4 Volti. Kust see pluss juhe peale algab, mis pumbale peale läheb?

Anjolle kirjutas:
Pluss tulebki talle otse peale, läbi aksessuaaride relee, kaitsme nr. 33 ja kaitsmeploki pistiku C1 klemmilt 11 väljuva OR/PK juhtme kaudu, niipea kui süüde sisse lülitada.

Mõõtsid seda pinget ikka otse kere suhtes? Või sama pistiku miinusklemmi suhtes?

Autor:  Hagar [ Reede 19 Mär, 2010 22:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Ikka kere suhtes ja kindluse mõttes akult samuti. Andis teine ikka sama tulemuse.

Autor:  heinz [ Reede 19 Mär, 2010 23:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

No kas ikka korda ei saa? Äkki tahad selle sähkömehe kontakte, kes minu autol pesuri elustas?

Autor:  unch [ Kolmapäev 31 Mär, 2010 18:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Mul sõbral juhtus ka sama lugu.Tal oli küll pump kutu,aga ajutiselt sai ta küll asjale lahenduse, kui tõstis pumpadelt veetorud ringi.Vähemalt sai esiklaasi puhta hoida.Pritsis küll tagaklaasi pump ja käivitas tagaklaasi lülitilt ,aga lahendus ajutiseks täitsa nutikas.

Autor:  kapsta [ Reede 20 Nov, 2015 11:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Esiklaasi pesur lõpetas töö.

Pühiks siis teemalt tolmukihi ja tõstaks taas päevakorda küsimuse:
Kas keegi elektrik tänapäeval ka veel tegutseb, kes selle pesuri probleemiga tegeleks?
Mul 2003 T&C 3.8 ja samad sümptomid. Pesuri mootor akule ühendades toimib, kuid pistikust mitte. Pistiku klemmide vahel 4V. pinge kui süüde sees. Pistikust keresse möötnud pole..
Kuna omal garaasi võimalust pole ja pesuri järgi tekkis kriitiline vajadus alles siis kui ilmad õues auto all roomamist ei soosi, oleks vaja abi selle ala meistrilt.
Soovitusi???
Tänud. :)

Leht 1 koguhulgast 2 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/