Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=3764
Leht 1 koguhulgast 3

Autor:  essa [ Reede 08 Aug, 2008 10:55 ]
Teema pealkiri:  GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

Sõidan selle autoga aasta otsa juba- muidu nagu kõik toimib aga kui gaasi annad ja pedaali vabastad siis pöörded püsivad väga kaua üleval nii 1500-1400 juures mingi 10s ja langevad vaikselt. Mul teistel autodel ikka tavaliselt kohe kukuvad alla. GV on autmaatkastiga ja kui sõidu ajal nii teeb siis põhimõtteliselt jääb tunne, et auto sõidab ise. Võtad sõidu ajal jala gaasilt ja auto pöörded kohe ei lange vaid lippab päris hästi veel tükk aega.
See nagu pole päris normaalne, milles võiks viga olla? samas näiteks cruise toimib normaalselt. Äkki mingi tross ei libise või vedru nõrk? Naine käis sellega aasta tagasi silberis stendis ja seal väideti et panid või värskendasid aju (mida iganes see ka ei tähenda) ja nende arust kõik korras.
Praegu nagu tundub, et sedasi kulub pidurit väga palju ja kütusekulu võib ka suurem olla.

Autor:  essa [ Neljapäev 25 Juun, 2009 18:48 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

Võtan siin vana teema üles- nimelt ei ole saanud neid tühikäigupöördeid ikka korda. Peaks ju olema nii, et kui gaasi vabastad langeb kohe tühikäigule? Minul näiteks on praegu nii, et maanteel sõidad u.2000-2200 rpm ja kui gaasi lahti lased siis kukuvad kuhugi 1800 peale ja hakkavad vaikselt langema, tühikäiguni läheb ikka aega- u 30sek vist. Kohapeal N peal peale käima panemist gaasi andes langevad 1500 ni pea kohe ja siis edasi 1000 ni u 2sek. Kui mootor soe siis langevad u 900 ni. Liikudes aga nagu väga aeglaselt.
Kas on mingi õhu või temp. andur vigane? Või mis?

Autor:  Oberst [ Laupäev 27 Juun, 2009 19:50 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

täna sõitsin enda autoga ja tuli see teema meelde.
Mul on täpselt sama asi et sõidu ajal ei lange pöörded tühikäigu tasemele kuna kas on ju taga ( ehk siis töös) sama ka manuaali autodel.

Kohapeal langeb samuti astmete kaupa pöörded 1500->1000-> 800

Autor:  essa [ Pühapäev 28 Juun, 2009 11:28 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

Ma ise ka mõtlesin nii aga nüüd kahtlen, et kast ei tohiks sellist asja teha- isegi kui kast on taga- kiirus peaks üsna kiiresti hakkama vähenema aga tunne on, et just gaas on peal kuna isegi pidurile vajutades pöörded alla ei tule, peab nagu jõuga maha pidurdama ja siis lõpuks langevad ka pöörde kuhugi 850-900 kanti. Seoses kastiga tuli veel meelde, et küsiks siin teistelt: Kuidas crysla autom kastiga pidurdada? Olen proovinud mäest alla tulles D pealt 3 peale aga ei mingit muutust. Madalamale ie ole julgenud sõidu ajal tõmmata, et järsku keeran kasti tuksi. :(
(Mul teine auto millel mersu aut.kast ja sellel pidurdab kast ilusti ja tühikäik ka igati korras- kui ikka pidurile vajutad siis mingi 1-2 sek ja tühikäigul). Äkki on mingi gaasi ja kasti vea kombinatsioon?
Proovisin seda võtmega veakoodi trikki aga mingit koodi ei näidanud- kohe tuli kiri "done".

Autor:  Oberst [ Pühapäev 28 Juun, 2009 11:46 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

eks autod ole erinevate ehitustega Gryslal on selline asi nagu gruis kontroll vaakumiga ja need mõlemad trossid jooksevad ühte kohta kokku ja vaakum on sellle vidinal koguaeg taga. Sellest võib olla tingitud siis see aeglasem pöörete langus. Pole küll teiste automaatidega tundnud seda kasti pidurdust. Kindlasti ei saa see olla sellinne nagu on manuaalil see mootori pidurdamine, kuna nende kahe kasti tööpõhimõtted on teised -mehaaniline sidur ja hüdrauliline (Või kuidas seda nimetada) sidur

Autor:  hmm [ Pühapäev 28 Juun, 2009 16:23 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

Vaata üle gaasitrossid kuigi asi viitab valele segu koostisele.... :think: liiga rikkale... või valele süütele
Kunagi sierral oli sama asi, aga see karburaatoriga ning sellel masinal oli pea ainuke elektrooniline vidin kell salongis....
samas peaks masin karjuma hakkama.... lamdad...
Ega jah raske on neti teel kirurgi mängida, kuna põhjusi võib olla mitmeid, soovitaks ikkagi korraks juhtmed külge panna kõige lihtsamat:
Mõõta CO tase summuti otsast
Kontrollida süüdet - stroboga.

Rakvere Teatrimäest laskudes 2. käiguga hoiab ilusti 50km/h ning pidurdab mootoriga (Sebring, automaat) :tants2:
Ega kast lase ennast eriti lõhkuda, tal piirangud peal millistes vahemikes lubab manuaal reziimis käike lapata.
50km/h kiirusel 2. käik ei tohiks probleem olla ja ka 1. võib vabalt proovida - tõstab ainult pöörded lakke.

Autor:  Oberst [ Pühapäev 28 Juun, 2009 19:21 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

Karbuss ja sissepritse need ikka kas eri asja natuke. ühel said reguleerida ise oma tunde järgi aga pritsung on ainult kompuuter

Siis peab seal kellegi käsi mängus olema kui elektri süüde valeks läheb???

Üks asi jäi enne mainimatta et automaatkastiga autodel kuluvad ju esipidurid piiremini kui manuaal kastiga autodel
see viitab sellel et ei saa pidurdada niiväga käiguga

Autor:  hmm [ Pühapäev 28 Juun, 2009 22:44 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

Oberst kirjutas:
Karbuss ja sissepritse need ikka kas eri asja natuke. ühel said reguleerida ise oma tunde järgi aga pritsung on ainult kompuuter

Siis peab seal kellegi käsi mängus olema kui elektri süüde valeks läheb???

Üks asi jäi enne mainimatta et automaatkastiga autodel kuluvad ju esipidurid piiremini kui manuaal kastiga autodel
see viitab sellel et ei saa pidurdada niiväga käiguga

Just.
Pritsungit juhib kompuuter ja info saab anduritelt - nüüd kui on tekkinud olukord kus segu koostamiseks vajalikud andurid ütlevad, et asi peaks olema OK aga "segajad" ei tee oma tööd õigesti ning ongi tulemuseks rikas segu.

Et süüde valeks läheb... ka see on tingitud anduritest....

Automaatkastiga isendil kuluvadki pidurid kiiremini, sest normaal olukorras kasutatakse "D" kus puudub pidurdamise funktsioon.
Nüüd manuaalselt valides 1. 2. või 3. käigu püüab kast hoida mootorit taga.
Proovi, vali 1. käik ning püüa sellega sõita, krt nagu hüpiknukk.

Autor:  Oberst [ Pühapäev 28 Juun, 2009 22:52 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

hmm kirjutas:
Oberst kirjutas:
Karbuss ja sissepritse need ikka kas eri asja natuke. ühel said reguleerida ise oma tunde järgi aga pritsung on ainult kompuuter

Siis peab seal kellegi käsi mängus olema kui elektri süüde valeks läheb???

Üks asi jäi enne mainimatta et automaatkastiga autodel kuluvad ju esipidurid piiremini kui manuaal kastiga autodel
see viitab sellel et ei saa pidurdada niiväga käiguga

Just.
Pritsungit juhib kompuuter ja info saab anduritelt - nüüd kui on tekkinud olukord kus segu koostamiseks vajalikud andurid ütlevad, et asi peaks olema OK aga "segajad" ei tee oma tööd õigesti ning ongi tulemuseks rikas segu.

Et süüde valeks läheb... ka see on tingitud anduritest....

Automaatkastiga isendil kuluvadki pidurid kiiremini, sest normaal olukorras kasutatakse "D" kus puudub pidurdamise funktsioon.
Nüüd manuaalselt valides 1. 2. või 3. käigu püüab kast hoida mootorit taga.
Proovi, vali 1. käik ning püüa sellega sõita, krt nagu hüpiknukk.


Ja olemegi jõudnud asja lahenduseni Mr Green Mr Green Mr Green

Autor:  hmm [ Pühapäev 28 Juun, 2009 23:43 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

päris nii nüüd öelda ei saa.
Seega soovitakski aparaatidega hakata vigade ringi vähendama

Autor:  essa [ Pühapäev 28 Juun, 2009 23:51 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

Seda kastiga pidurdamist lähen lähipäevil lausa testin. Aga see, et mingi andur seda kahtlustan ka ise- proovisin korra ka mingeid pistikuid kapoti all liigutada aga aru ei saand kuidas need lahti käivad ja nii ei saandki midagi.
Ei tea kus seda segu ja süüdet saaks kontrollida? PS! tühikäigul on nagu kerge klõbin ka- see ka äkki mingist valest nurgast?

Autor:  Oberst [ Pühapäev 28 Juun, 2009 23:57 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

essa kirjutas:
Seda kastiga pidurdamist lähen lähipäevil lausa testin. Aga see, et mingi andur seda kahtlustan ka ise- proovisin korra ka mingeid pistikuid kapoti all liigutada aga aru ei saand kuidas need lahti käivad ja nii ei saandki midagi.
Ei tea kus seda segu ja süüdet saaks kontrollida? PS! tühikäigul on nagu kerge klõbin ka- see ka äkki mingist valest nurgast?


Kui pappi sitaks saab ju kõike vahetada ja mööda teenendusi käia


Homme proovin kui võtan selle ühe vaakumi vooliku lahti kas siis kukuvadpöörded alla kohe alla.

Minuarust on see norm minu autol on ta koguaeg olnud nii ja homme proovin testida ka ühe sõbra 3,3 st

Autor:  essa [ Esmaspäev 29 Juun, 2009 12:45 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

VOT seda pappi ei ole niiväga kõvasti, et saaks mööda teenindusi käia ja iga kord mingi 400-500 poetada, saades vastuseks, et vot vahetame selle ära ja siis vaatame (kusjuures tavaliselt pole neil vajaminevaid jubinaid kohapeal, et kondlaks teha kas ikka seda on vaja vahetada mida nemad pakuvad). Nii võib terve rida uusi juppe autole külge saada aga pärast tuleb välja, et oleks võinud mingist jubinast tolmu välja puhuda või kusagilt kruvist keerata!
Seega oleks head nõuanded ka abiks.

Autor:  Mees metsast [ Esmaspäev 29 Juun, 2009 13:43 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

Teemast ajendatuna tegin täna väikese katse.
Kui püsiva kiirusega sõita (100 km/h pöörded ~2000 rpm) ja mingil hetkel jalg tõsta siis ei vaju märgatavalt minugi auto pöörded kuhugi vaid hakkavad vähenema kiiruse vähenedes. Jala gaasipedaalilt tõstes vähenevad pöörded nii 200-300 pöörde võrra. Teatud kiiruse juurde langedes on tunda käigu vahetust madalamale käigule kusjuures väike muutus on ka pööretes.
Ja ma ei peagi tarvilikuks automaatkasti puhul käiguga "pidurdamist" - seda loogikat ei ole kasti ajusse programmeeritud - siin ongi masina ja inimese erinevus. Kasti mõistuse järgi peab ta reageerima kiirendusele, kiiruse vähendamiseks on siiski pidurid.

Anna andeks kuid ma ei saa tegelikult Sinu murest aru?
Kas Sul on vaja, et masin seisma saada või tahad temaga siiski sõita?

Autor:  hmm [ Esmaspäev 29 Juun, 2009 14:37 ]
Teema pealkiri:  Re: GV 2,4 SE tühikäigupöörded langevad liiga aeglaselt

no näedsa nüüd täpsustame probleemi koha:
Kas pöörded langevad aeglaselt ka kohapeal seistes kui kast on "P" peal? kui jah siis on probleem
Aga sõiduajal ongi nii, et ei lange vaid langeb ~200-300 RPM-i võrra ning langus toimub vastavalt kiirusele. Nüüd kui pöörded jõuavad ~1000 RPM-i kanti siis vahetab käigu alla ja uuesti pöörded tiba tõusevad.
Kütust ta n.ö. rohkem ei võta kui tühikäigul, kuna kiirendus ja ning cruise klapid on kinni ja kütust antakse peale väga minimaalselt.
Automaatkastiga pidurdamine ongi mõeldud just ekstreemsemates tingimustes kasutamiseks (haagis+ täislast+ laskumine mäest (mitte künkast)) kus tavapiduri võib väga kergelt tuksi keerata. Kastil on siis ainult head jahutust vaja.

Leht 1 koguhulgast 3 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/