Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Kütuse kulu
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=17589
Leht 1 koguhulgast 2

Autor:  pikk88 [ Laupäev 23 Nov, 2019 10:28 ]
Teema pealkiri:  Kütuse kulu

Nüüd paar kuud uue masinaga(2003a 3,3) ringi liigutud ja kompuutri järgi tundub kütuse kulu natuke suur. Aparaat näitab keskmiseks 15,5 sajale. Põlvkond vanemal masinal näitas keskmiseks 13 sajale. 1/3 või isegi natuke rohkem liiklemisest toimub maanteel, ülejäänu linnavahel. Sõidustiil on rahulik. Küünlad ja küünlajuhtmed said ära vahetatud kohe alguses, kuid sellest küttekulu ei langenud. Mootor hakkas küll ühtlasemalt tööle. Kui sõita umbes 50 kilomeetrit maanteel, siis kukub küttekulu küll 0,5l allapoole, kuid linna jõudes tõuseb kiirelt tagasi. Nüüd ongi küsimus selles, et kas kulu normaalne või tuleb hakata vigasid otsima?

Autor:  pikk88 [ Teisipäev 18 Veebr, 2020 9:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Kas on võimalik, et kompuuter on päris lolliks läinud ja viga selles? Praegu näitab kütusekulu juba 17 sajale. Eile käisin Texas services, ei leitud mitte midagi viga olevat, mõõdeti kõike. Alates lambda anduritest kuni kompressioonini ning kõik oli normis. Pakuti, et viga kompuutris endas. Mõni aeg tagasi näitas keskmist küttekulu veel 15,5 sajale ja siis sai tehtud täispaagi test. Kõik klappis, peale saja kilomeetri läbimist mahtus paaki ümmarguselt 15 liitrit juurde...

Autor:  tiku-taku [ Teisipäev 18 Veebr, 2020 10:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Siis ju ümmarguselt ta võtabki sul 15 sajale

Autor:  pikk88 [ Kolmapäev 19 Veebr, 2020 8:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Jah aga arvestades praegust ülisooja talveilma sõidustiili siis eeldaks pigem seda, et võtab 13 või max 14 sajale. Eile sai tehtud ka natuke pikem tiir maantee peal ja seal näitas keskmiseks kütusekuluks 10,5
Muidugi on alati ka võimalik, et see masin võtabki umbes liiter-poolteist rohkem kui mu eelnevad masinad. Eelmised olid mõlemad ka põlvkond vanemad aparaadid. Samas ei seletaks see siiski seda põhjust miks lõpuks kompuuter juba 17+ näitas.

Autor:  Hulkur [ Kolmapäev 19 Veebr, 2020 18:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Aga arvuta tegelikkus,mitte kompuutri järgi.

Autor:  tiku-taku [ Kolmapäev 19 Veebr, 2020 21:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Mingi väikse otsa oli teinud nagu ma aru sain ja sealt lugesingi välja et umbes 15 jämedalt võtab
Aga jah loogiline ikka et tee üks korralik kuu aega ja saad teada reaalse kulu

Autor:  Alluxp [ Reede 21 Veebr, 2020 7:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Mu 2.8 crd võtab ka 13 sajale :D ei tohiks normaalne olla aga mõistus otsas. Pihustid korras, õhulugeja korras, egr korras, 4xkettad-klotsid vahetatud, pidurid peal ei ole. Rehvirõhud korras, tonnist vaati kaasas ei tassi, õli ja kõik filtrid vahetatud jne. Kulu veel kusjuures linn/maantee pooleks, mitte linnakulu ainult. Algul kahtlustasin lisasoojendit aga nullisin maanteesõidul kulu ära kui ahi töö lõpetas ja sirgel teel 90km/h sain kuluks 9.5 -10 l/100 ahjuga 0.5l rohkem.

Autor:  magnum [ Reede 21 Veebr, 2020 23:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Alluxp kirjutas:
Mu 2.8 crd võtab ka 13 sajale :D ei tohiks normaalne olla aga mõistus otsas. Pihustid korras, õhulugeja korras, egr korras, 4xkettad-klotsid vahetatud, pidurid peal ei ole. Rehvirõhud korras, tonnist vaati kaasas ei tassi, õli ja kõik filtrid vahetatud jne. Kulu veel kusjuures linn/maantee pooleks, mitte linnakulu ainult. Algul kahtlustasin lisasoojendit aga nullisin maanteesõidul kulu ära kui ahi töö lõpetas ja sirgel teel 90km/h sain kuluks 9.5 -10 l/100 ahjuga 0.5l rohkem.

Pane webastole kell vahele ja saad kulu ~2L väiksemaks.

pikk88 kirjutas:
Kas on võimalik, et kompuuter on päris lolliks läinud ja viga selles? Praegu näitab kütusekulu juba 17 sajale. Eile käisin Texas services, ei leitud mitte midagi viga olevat, mõõdeti kõike. Alates lambda anduritest kuni kompressioonini ning kõik oli normis. Pakuti, et viga kompuutris endas. Mõni aeg tagasi näitas keskmist küttekulu veel 15,5 sajale ja siis sai tehtud täispaagi test. Kõik klappis, peale saja kilomeetri läbimist mahtus paaki ümmarguselt 15 liitrit juurde...

bensukad, kuna neil otseselt kompu võrdleb andmeid, mitte ei teisenda, siis bensuseier on hetkekulu näitaja, kui sa tallad kõvasti, kukub seier ära päris kiirelt, jääd seisma, süüde välja-sisse ja tõuseb tagasi, ehk siis alustab trip cons. uuesti.
Kõige suurem röövel oli 3.8 AWD Voyager - Tartus hakkas tuli põlema, 20L paaki ja Põltsamaale.. Põltsust tulles u poole teepeal jälle tuli põles... Ehk siis suutis 75km jooksul kõik see 20L ära nosida. Heitgaas oli ideaalne, katid nagu uued.. ja siis selgus, et sellel mudelil ongi joomisprobleemid. 3.3 on leebe selles osas, täis või tühjalt 12 sajale on täiesti okei. Arvestage juurde ka mootori moraalne eluiga (tõenäoliselt mingi aastast 70.... ), siis ei maksagi 2klapiliselt eriti ökot loota.
Kõige kindlam mõõta ise tankides ja km lugedes, kompuuter arvestab vähe viltu. Eriti kellel on paagis 2 pumpa, siis on ühtlasi ka 2 tasemeandurit ja aju näeb kütusekoguseks 200%. Kompusse kulu näit ja kütuseseieri asend võetakse 2 tasemeanduri keskmine.
Mängisin ise oma Magnumis selle stsenaariumi läbi, lükkasin ühe ujuki alla ja kogu elu sassis, olin 1 minuti jooksul ära tarvitanud justkui 35L kütust. :D Peale korraks süüte väljakeeramist sai juba paremini aru, mis ma talle teha tahtsin.
Lisaks on 4-käiguline kast üpris lollikindel, aga mõneti sobimatute ülekannetega, sp on Voyager rohkem maanteemürsk, kui linnaauto... seevastu uuem 3.6 pentastar 6se kasti otsas on lausa unelm.

Autor:  pikk88 [ Laupäev 22 Veebr, 2020 8:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Mis ajast alates neil kaks pumpa paagis on? Kas ainus võimalus seda kontrollida on näpuga katsumas käia või saab ka lihtsamat moodi?

Autor:  tiku-taku [ Laupäev 22 Veebr, 2020 11:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Omasin 3.8 voya mitte küll nelik
Aga kütuse kulu sain paagi mõõtmisega aasta keskmiseks ikka kuskil 10 liitrit
Näidiku järgi 8-10 ehk kompuuter paneb ikka umbes liitri juurde

Autor:  magnum [ Laupäev 22 Veebr, 2020 22:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

2 pumpa on minu omal.. ja awd masinatel. Esiveolistel peaks ikka üks olema.. minu viga, ei täpsustanud.

Autor:  Alluxp [ Esmaspäev 24 Veebr, 2020 21:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

magnum kirjutas:
Pane webastole kell vahele ja saad kulu ~2L väiksemaks.

Kuidasmoodi see käib? Nii kergelt vist ei pääse, et lüliti vahele panna

Autor:  Neonimees [ Teisipäev 25 Veebr, 2020 19:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Siit saab ka midagi aimu. https://www.spritmonitor.de/en/overview/11-Chrysler/78-Grand_Voyager.html?fueltype=2&fuelsort=18&constyear_s=2000&constyear_e=2007&minkm=&gearing=2&powerunit=2
See 50a. tagasi aretatud mootor ongi janune. Tol ajal ju benss ei maksnud midagi.

Autor:  magnum [ Teisipäev 25 Veebr, 2020 23:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

Alluxp kirjutas:
magnum kirjutas:
Pane webastole kell vahele ja saad kulu ~2L väiksemaks.

Kuidasmoodi see käib? Nii kergelt vist ei pääse, et lüliti vahele panna

päris nii lihtsalt ei käi jah, kuigi on tehtud, pead üles leidma signaalijuhtme, ja sinna lüliti vahele, et ahi lihtsalt ei saa käivitumiskäsku. Muud ei juhtu midagi, et auto ei lähe soojaks siis enam lihtsalt :D
Kell vahele koos tööga jääb üldiselt 190 euri kanti, seega mõistetav, miks ei taheta enam osta, mõnel juhul on see juba mingi märkimisväärne osa auto hinnast, sest sõber just ostis omale 2.5crd voya 700 euriga ja sõidab ka tänase päevani. :D

Nende vanade mootorite häda on jah moraalne vanus. Töökindlus on tipptasemel, lihtsalt käigukast keerab oma ülekannetega kräu. 2005.a 2.4 bensakas manuaali otsas, ei ütleks, et kehvem pill oli.
samamoodi on need rihmaga v6, mis minu omalgi aiste vahel kräunub. 60-kraadine V6 tuletatud sellest samast 3.3 plokist, lihtsalt tehtud rihmajami peale, aga 2-klapi tehnika on ikka nii 70ndate teema raisk :D aga töökindlus super ja tänu 5astmelisele kastile, ei saa väga kulu üle kurta, kõik võtab ära, mis sisse kallad. :D

Autor:  pikk88 [ Kolmapäev 26 Veebr, 2020 8:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Kütuse kulu

See tundub juba päris loogiline põhjendus olevat. Kahtlustasin ise ka oma peaga seda võimalust, kuid tundus jaburana, et uuem mudel nii kõvasti rohkem võiks võtta. Tavaliselt ikka ju uuem on ka ökom :)

Leht 1 koguhulgast 2 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/