Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Sinine suits
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=15516
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  kuldarp [ Teisipäev 21 Juun, 2016 18:48 ]
Teema pealkiri:  Sinine suits

Tere!
Käivitades ja sõites hakkas Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD 110 KW jubedalt tagant sinist suitsu ajama...

Kas ja milles võib jama olla? Pihustid, turbo?

Autor:  rannamees [ Laupäev 25 Juun, 2016 11:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Sinine suits

Reegel on enamasti selline, et sinine suits- õli, must suits- kütus.

Autor:  Icetrucker [ Laupäev 02 Juul, 2016 13:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Sinine suits

rannamees kirjutas:
Reegel on enamasti selline, et sinine suits- õli, must suits- kütus.

Tegelikult on nii, et must suits- põlemata kütus, sinine suits- väheke õli või palju põlemata kütust(lõhn ütleb kumb täpselt), valge suits- palju õli ja väga palju põlemata kütust.
Põhjuseid võib olla miljoon.

Alusta kõige lihtsamast- õhu- ja kütusefilter.

Kuna viimase 110kw 2,8crd Voyageri väljaveeremisest tehasest on möödas juba ca 9aastat(uuematel 120-131kw) ja sarnaselt teistele diislitele valdav enamus Lääne-Euroopas oma eluteed alustanud isenditest seal sõitnud sünnist saadik ca 50000km aastas, oleks mõistlik:
*vahetada hammasrihm
*kontrollida silindrisurved ja pihustid
*ühendada arvuti ja kontrollida, kas kõik andurid ja side nendega on ikka korras

Kui nimetetutest tõele lähemale ei viinud, tuleks:
*võtta kütuserelsi otsa küljest ära peenike voolik, käivitada auto ja veenduda, et tühikäigul relsi ots oleks kuiv
*võtta maha ja kontrollida stendis kõrgsurvepumba jõudlust

Kui on turbokahtlus, siis soovitan esialgu võtta lahti turbot ja coolerit ühendav lõdvik, veendumaks, et see on seest kuiv. Kui torus on õli, on esiteks turbo varsti laiali, teiseks tuleks siis kontrollida ka seda kas cooler ummistunud ei ole. Kui turbo üldse ei tööta või selles esineb häireid, on see oluliselt tuntav auto jõudluses, kuna turbo annab mõningatel mootoritel efekti kuni 30%.

Kui sellel mootoril on toimiv(ehk mitte kinni pandud) EGR(heitgaaside tagastussüsteem), võiks kontrollida ka sisselaskekollektori seisukorda. Ma ei oma küll isiklikku kogemust aga olen kuulnud isenditest(tõsi, mitte VM Motori 2,8crd), kus EGR-i tõttu on tahm sisselaskekollektori ummistanud. Seda sõidukitel, mis on töötanud väga suure osa tühikäigul, sõitnud enamasti külma mootoriga ja väikestel kiirustel/koormustel.

Autor:  Hulkur [ Laupäev 02 Juul, 2016 21:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Sinine suits

valge suits-dosooli leke......

Autor:  Icetrucker [ Pühapäev 03 Juul, 2016 0:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Sinine suits

Hulkur kirjutas:
valge suits-dosooli leke......

Silindrisse või mis tahes kuuma keskkonda lekkiv jahutusvedelik on pigem veeaur kui suits. Tiheda auru tekkimiseks peab leke olema sedavõrd suur, et on märgatav jahutusvedeliku kadu. Suitsuga võrreldava auru tekkimiseks vajaliku koguse sattumine turbodiisli, sh 2,8crd survepoolele(nt. silinder, plokikaane sisselaskekanalid) on pigem ebatõenäoline ja ei avaldu niivõrd summutist väljuvas aurus, kuivõrd kiiresti kaduvas jahutusvedelikus, selle väljumises paisupaagi ülvoolutoru või koguni korgi kaudu.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/