Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 18:07

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Sinine suits
PostitusPostitatud: Teisipäev 21 Juun, 2016 18:48 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 26 Jaan, 2012 16:49
Postitusi: 15
Tere!
Käivitades ja sõites hakkas Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD 110 KW jubedalt tagant sinist suitsu ajama...

Kas ja milles võib jama olla? Pihustid, turbo?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sinine suits
PostitusPostitatud: Laupäev 25 Juun, 2016 11:39 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 871
Asukoht: Lääne-Virumaa
Reegel on enamasti selline, et sinine suits- õli, must suits- kütus.

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sinine suits
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Juul, 2016 13:36 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 15 Juul, 2013 22:49
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu; Sarpsborg
rannamees kirjutas:
Reegel on enamasti selline, et sinine suits- õli, must suits- kütus.

Tegelikult on nii, et must suits- põlemata kütus, sinine suits- väheke õli või palju põlemata kütust(lõhn ütleb kumb täpselt), valge suits- palju õli ja väga palju põlemata kütust.
Põhjuseid võib olla miljoon.

Alusta kõige lihtsamast- õhu- ja kütusefilter.

Kuna viimase 110kw 2,8crd Voyageri väljaveeremisest tehasest on möödas juba ca 9aastat(uuematel 120-131kw) ja sarnaselt teistele diislitele valdav enamus Lääne-Euroopas oma eluteed alustanud isenditest seal sõitnud sünnist saadik ca 50000km aastas, oleks mõistlik:
*vahetada hammasrihm
*kontrollida silindrisurved ja pihustid
*ühendada arvuti ja kontrollida, kas kõik andurid ja side nendega on ikka korras

Kui nimetetutest tõele lähemale ei viinud, tuleks:
*võtta kütuserelsi otsa küljest ära peenike voolik, käivitada auto ja veenduda, et tühikäigul relsi ots oleks kuiv
*võtta maha ja kontrollida stendis kõrgsurvepumba jõudlust

Kui on turbokahtlus, siis soovitan esialgu võtta lahti turbot ja coolerit ühendav lõdvik, veendumaks, et see on seest kuiv. Kui torus on õli, on esiteks turbo varsti laiali, teiseks tuleks siis kontrollida ka seda kas cooler ummistunud ei ole. Kui turbo üldse ei tööta või selles esineb häireid, on see oluliselt tuntav auto jõudluses, kuna turbo annab mõningatel mootoritel efekti kuni 30%.

Kui sellel mootoril on toimiv(ehk mitte kinni pandud) EGR(heitgaaside tagastussüsteem), võiks kontrollida ka sisselaskekollektori seisukorda. Ma ei oma küll isiklikku kogemust aga olen kuulnud isenditest(tõsi, mitte VM Motori 2,8crd), kus EGR-i tõttu on tahm sisselaskekollektori ummistanud. Seda sõidukitel, mis on töötanud väga suure osa tühikäigul, sõitnud enamasti külma mootoriga ja väikestel kiirustel/koormustel.

_________________
2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW
2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW

Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus! :)


Viimati muutis Icetrucker, Laupäev 02 Juul, 2016 23:16, muudetud 1 kord kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sinine suits
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Juul, 2016 21:59 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 13 Juun, 2007 0:13
Postitusi: 1102
Asukoht: viljandi vöi siis lohja
Mobiil: 56684864
valge suits-dosooli leke......

_________________
kahte head asja pole olemas.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sinine suits
PostitusPostitatud: Pühapäev 03 Juul, 2016 0:04 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 15 Juul, 2013 22:49
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu; Sarpsborg
Hulkur kirjutas:
valge suits-dosooli leke......

Silindrisse või mis tahes kuuma keskkonda lekkiv jahutusvedelik on pigem veeaur kui suits. Tiheda auru tekkimiseks peab leke olema sedavõrd suur, et on märgatav jahutusvedeliku kadu. Suitsuga võrreldava auru tekkimiseks vajaliku koguse sattumine turbodiisli, sh 2,8crd survepoolele(nt. silinder, plokikaane sisselaskekanalid) on pigem ebatõenäoline ja ei avaldu niivõrd summutist väljuvas aurus, kuivõrd kiiresti kaduvas jahutusvedelikus, selle väljumises paisupaagi ülvoolutoru või koguni korgi kaudu.

_________________
2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW
2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW

Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus! :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 64 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia