Tänane kuupäev Pühapäev 28 Apr, 2024 0:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev 17 Apr, 2016 18:30 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 15 Juul, 2013 22:49
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu; Sarpsborg
Olen nüüd ka pea 3 aastat suht murevabalt RG kerega Voyageri pidanud ja nüüd olen punktis, kus mõistus on otsas.

Möödunud sügisest hakkasin täheldama vibratsiooni, mis oma sageduselt tuletab kangesti meelde veoki kardaanvõlli vibrat. Vibratsioon esineb kiirusvahemikus 80-120km/h. See ei ole pidev, vaid esineb justkui tsüklina, ehk ca 1km jooksul tugevneb, tipneb, nõrgeneb ja kaob korraks isegi ära. All on 17" viie kodaraga BM Adria veljed, millel on umbes 5mm jäägiga Bridgestone Blizzak Nordic rehvid. Kõik on värskelt tasakaalustuspingis käinud ja mitte midagi ei ole muutunud.

Peale roolilati vahetust eelmisel nädalal, käis auto ka digitaalses sillastendis, kust minu vastava pärimise peale öeldi, et kui mõni ratas oleks natukenegi "kaheksat joonistanud", poleks stend silda reguleerida lasknudki, mis välistab velje kõveruse.

Kuna juba möödunud aastast tegi automaatkasti turbiin lukustumisel pisut rumalusi, otsustasin ka selle ühes roolilatiga ära vahetada. Lukustus paranes aga vibratsioon ei kadunud kuhugi.

Veebruaris vahetasin vasaku pooltelje, eile vahetasin parempoolse. Vibrast ikka lahti ei saanud.

Tagumised pidurid said juba enne autoostu vormistamist kõige täiega uued, esimesed vahetasin eelmisel suvel. Pidurikettad on sirged, pidurdamine on igal kiirusel mõnusalt sujuv.

Juhitavus oli enne roolilati vahetust ja on ka nüüd suurepärane, rool ei kisu kuhugi poole ei pidurdades ega ka sõites, võib vabalt käed lahti lasta. Samuti ei vibreeri rooliratas kuidagi kummagi poole suunas. Aga ometi kandub värin esmalt just rooliratta kaudu kätele, mistõttu olen siiani eeldanud, et vibratsiooni allikas on seotud esisillaga. Pikal maanteesõidul on see väga häiriv.

Mootorivibra see olla ei saa, sest värin ei sõltu mitte kuidagi mootori pööretest ega töörežiimist. Samuti võib hakata välistama käigukasti riket, sest esiteks olid õli, filter ja radiaarorisse minevad torud ilusad puhtad, teiseks oleks optimistlikumal juhul selle aja peale(alates sügisest siis) transmissioonis juba mingid võõrad hääledki sees, halvemal juhul aga laialigi. Kuna pooltelje semmekad on kuivad, võib välistada ka difri laagrite lõtku.

Mootori- ja käigukasti padjad on kõik terved.
Rattalaagrid veerevad vaikselt ja vabalt, lõtke ei esine. Ühegi ratta rummud ega pidurid ei soojene teistest rohkem, ülekuumenemisest rääkimata.

Teema on olnud jutuks töökaaslastega, kellest ühel on 2002.a. lühike Voyager, teisel aga sõber, kellel väidetavalt sama auto mis mul. Viitega ametlikule margiesundusele hakkasid mõlemad töökaaslased rääkima esisilla talast! Jah, sellest küllaltki hästi kaitstud alumiiniumjurakast, mille otstesse õõtshoovad kinnituvad! Kui ühe mehe(siis väikse Voya omaniku) jutus oli iva, et õõtshoova kinnituspoldid võivad avas loksuma hakata, siis teine väitis, et juba vaevumärgatav kõverus esisilla talas kutsuvat vibratsiooni esile?! Arusaadavalt niisuguses sõlmes nagu esisild, suudab ju loksuva poldi pea ja samuti mutri all olev seib lühikese aja jooksul alumiiniumpinnale korralikult nähtava jälje teha, mida aga minu autol ei ole ja seega välistab tala vigastuse õõtsa kinnituse juurest. Aga kes seletaks loogikat seose "vaevunähtava kõveruse" ja vibratsiooni vahel??! Tegin talaversioonist juttu ka oma tuttavaga, kes mulle juppe tarnib ja ka ise oma töökojas ameeriklastega aastatepikkust kogemust omab ja tema töökodades ei ole selle mudeli ajaloo jooksul mitte kunagi esisilla tala vahetatud.

Kuigi ma tala versiooni usun kõige vähem, sooviksin siiski teada, kas on mõni sama probleemiga maadelnud ja ka talavahetuseni jõudnud. Ja kui on, siis missuguse loogika järgi paigal, jäigalt kere küljes oleva detaili kõverus kutsub esile kiirusest sõltuvat vibratsiooni. :)

Aga muidu ei oska enam kusagilt edasi otsida.

Tänud, et viitsisite lõpuni lugeda! :)

_________________
2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW
2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW

Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus! :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 17 Apr, 2016 20:35 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 13 Juun, 2007 0:13
Postitusi: 1102
Asukoht: viljandi vöi siis lohja
Mobiil: 56684864
kas talve ja suverehvidega on vibra ühesugune...

_________________
kahte head asja pole olemas.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 17 Apr, 2016 21:40 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 15 Juul, 2013 22:49
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu; Sarpsborg
Pmst suve- või lausa uute rehvidega on veel proovimata. Üks sõber soovitas üldse mõne teise Voyaga rattad ära vahetada.

_________________
2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW
2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW

Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus! :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 17 Apr, 2016 21:45 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
1994 Dodge Caravan

Liitunud: Kolmapäev 08 Juul, 2009 22:49
Postitusi: 345
Asukoht: järvamaa
Mobiil: 56370336
Palju veovõllid kasti pesades loksuma annavad? Kasti pesad pidavat ka põhjustama seda vibra.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 17 Apr, 2016 22:40 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 15 Juul, 2013 22:49
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu; Sarpsborg
Pesad on nagu uued. Pealegi on seal kiirused piisavalt suured, et mingi aja jooksul panna vähemalt hääli tegema. Samuti sõltuks lõtkudest tingitud vibra võllile üle kantavast koormusest aga antud juhul pole vahet kas vedu on taga või mitte.
putin kirjutas:
Palju veovõllid kasti pesades loksuma annavad? Kasti pesad pidavat ka põhjustama seda vibra.

_________________
2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW
2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW

Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus! :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 17 Apr, 2016 23:32 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 13 Juun, 2007 0:13
Postitusi: 1102
Asukoht: viljandi vöi siis lohja
Mobiil: 56684864
Ma seepärast tundsin huvi,et mul kadus vibra peale velgede ja rehvide vahetust.

_________________
kahte head asja pole olemas.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 18 Apr, 2016 12:06 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 14 Mai, 2015 16:15
Postitusi: 78
Vahetasin ka oma RG -l talvekad suvekate vastu samadel velgedel ja seejärel tekkis undamine esisillas. oleks nagu esirattalaager. Müra kadus kui vahetasin rehvid uute vastu.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 18 Apr, 2016 14:08 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
Ma kontrolliks esiratta laagreid


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 110 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia