Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 16:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev 19 Nov, 2015 19:35 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 19 Nov, 2015 19:24
Postitusi: 5
Mul grand voyageril originaal webasto süsteem peal, läheb tööle ainult siis kui salongi temperatuuri nupu põhja keeran,
aga ükspäev kodus avastasin, et vebasto töötab, töötas mingi aeg, siis lõpetas ära nii nagu tavaliselt lõpetab, siis mõne ajapärast jälle.
Tahaks teada kus asub webasto reele, arvan et seal võib mingi jama olla, sest tavaliselt kui mingi asi mul jamanud on, siis olen reele ära vahetanud ja korras.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 19 Nov, 2015 21:22 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 15 Juul, 2013 22:49
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu; Sarpsborg
Esiteks- originaalsüsteem toimib siis ja ainult siis kui auto mootor töötab ja see ongi automaatne! Chrysler Corporation ei ole mitte kunagi mitte ühelegi Voyagerile ja Grand Voyagerile tehases paigaldanud Webastot eelsoojendina, see tähendab ka taimereid või mis tahes muud eraldi käivitamist võimaldavat süsteemi, samuti releesid ja tsirkulatsioonipumpa! Kui teie sõidukil on Webasto taimer või mingi muu võimalus Webastot mootorist sõltumatult käivitada, siis see ei ole originaal, vaid ümber ehitatud kas Webasto poolt pakutava C-kit'i abil või mõne ambitsioonikama elektriku poolt!

Nüüd konkreetse juhtumi juurde.
Originaalseades peaks soojendi praeguste ilmadega külma mootori puhul igal juhul käivituma, olenemata temperatuuriseadest salongis. Auto aju määrab välis-, salongi-, ja mootori jahutussüsteemi temperatuuride põhjal, kas mootor suudab ise piisavalt sooja toota või on selleks vaja lisasoojendi abi.
Kui autot kasutatakse lühikesteks sõitudeks kus palju käivitusi(nt. linnas ainult tööle-, poodi ja kojusõiduks), soovitan lisasoojendi pistiku lahti ühendada, sest enne soojendi väljalülitamist on soovitav, et see oleks töötanud järjest vähemalt 20minutit. Teatud tasemest madalamal temperatuuril soojendi seiskamine põhjustab tahma ja nõe tekkimist, mis omakorda halvendab soojendi tööd ja mis võib lõppeda enneaegse ja üpris kuluka remondiga. Näiteks ainuüksi põleti hind on umbes 160€, ehk liiga palju, et seda igal aastal vahetada. Lisaks saab pidevalt sisse-välja lülituva soojendi tõttu liigset koormust aku ja Chrysler Voyager on teatavasti nõrga aku suhtes tundlik. Ja loomulikult kütusekulu on soojendiga suurem.

Lisasoojendi hooajaväliseks hoolduseks(suvel näiteks) muide on salongitemperatuuri põhjakeeramine ainus võimalus. See tähendab, et kahe talve vahel peaks soojendil korra või paar vähemalt 20minutit töötada laskma.

Eelsoojenduseks ümber ehitatud ja sellena kasutades aga eeldataksegi, et salongi temperatuur on maksimumile häälestatud. Sel lihtsal põhjusel, et muidu ei anta sooja piisavalt ära, soojendi saavutab seega juba esimese minuti jooksul maksimumtemperatuuri, milleks on üldjuhul 70kraadi, ja lülitub välja. Webasto ütleb muide oma C-kit'i manuaaliski, et eelsoojendina kasutades tuleb seada salongi õhuvool tuuleklaasile ja temperatuur maksimumile, et tagada soojusvahetus õigesse kohta ja salongiventilaator maksimaalselt 2. astmesse, et mitte akut kurnata.

_________________
2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW
2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW

Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus! :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 12 Dets, 2015 20:28 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 19 Nov, 2015 19:24
Postitusi: 5
Tõmbasin vahepeal pistikud lahti, mõne päevapärast panin tagasi et proovida kas teeb jälle sama asja, nüüd juba pikemat aega korras, aga täna käisin poespäeval ja nüüd õhtul käisin väljas suitsul siis kuulsin, et auto kahiseb jälle omaette aiataga, kuigi auto ei tööta, võtit ees pole, uksed lukus. pole nelja aasta jooksul kordagi sellist asja juhtunud.
Ja ta teeb nii, et töötab mingi aeg, siis lõpetab ära rahulikult ja siis mõne ajapärast jälle hakkab pihta, ja ilmselt nii kaua kuni aku tühjaks saab.
Arvan, et äkki on üks nendest releedest mis mootori ees reas on webasto oma.
Tavaliselt hakkab ta ainult tööle ainult siis kui auto käib ja salongi temperatuuri kraani põhja keeran, siis hakkab armatuuris lisa sektsioonis webasto tuli põlema.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 12 Dets, 2015 21:37 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 13 Juun, 2007 0:13
Postitusi: 1102
Asukoht: viljandi vöi siis lohja
Mobiil: 56684864
Halli värvi ja sinn peaks webasto olema peale trükitud

_________________
kahte head asja pole olemas.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 19 Dets, 2015 12:57 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 15 Juul, 2013 22:49
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu; Sarpsborg
Ilmselgelt on teemaalgataja auto Webasto ümber ehitatud eelsoojendiks ja seega EI OLE originaal. Originaaseades soojendi iseeneslikuks käivituseks peab olema vigane kas käsku andev üksus ehk mootori aju või käsku töötlev üksus ehk soojendi juhtplokk. Originaalseades soojendi on täielikult digitaaljuhtimisega, mistõttu suvaline lühis või indukas auto poolel seda käivitada ei saa.
Originaalseades soojendisse läheb neli juhet ja need on:
*toide;
*mass;
*käivitus(digitaalne ehk impulsid);
*diagnostika.
See tähendab, et mingeid releesid nn originaalsoojendi käivitamiseks ei kasutata. Eelsoojendiks ümber ehitatud soojendit käivitatakse auto enda vooluga, selleks tuuakse soojendi juurde veel üks juhe, soojendil on ka tavakäivituseks valmidus.
Kui mingite halbade asjade kokkulangevuse tulemusel peaks originaalsoojendi iseeneslik käivitus siiski aset leidma, ei saa see sooja toota kauem kui maksimaalselt minuti, sest tsirkulatsioonipumba puudumise tõttu kuumeneb see lihtsalt üle ja lülitub välja.

Märgutuli armatuuris näitab, et auto on andnud soojendile käivitumiseks käsu. Kui käsk on antud, põleb tuluke ka siis kui seade tegelikkuses ei tööta või on lahti ühendatud.

Miks ma seda kõike räägin? Esiteks et oleks selge, mis on originaalsüsteem, mis mitte. Inimesed, kellele on autot ostes väidetud, et sellel Saksast või kust iganes Euroopast toodud Chrysler Voyageril on taimeriga Webasto originaalsüsteem, on petta saanud isegi siis kui seda on väitnud saksa või kes iganes müüja!
Teiseks on soojendi kompleksne süsteem, mis saab edukalt käivituda ja tööle jääda ainult siis kui selle tööks vajalikud erinevad komponendid samuti õigeaegselt käivituvad. Kui kasvõi üks komponent ei käivitu, ei täida ka soojendi oma ülesannet ehk ei tooda sooja.

Antud loo puhul soovitan kõigepea vaadata kriitilise pilguga üle taimer. Ainult taimeri(või mis tahes muu lüliti) kaudu antakse kompleksne käsk kõigi komponentide õigeaegseks käivituseks. Ühenda taimer lahti. Kui anomaalia ka siis edasi kestab, tuleks vaadata üle sisselülitamise ahel.
Releed(mis on olemas ainult ümberehitatud soojendi puhul) käivitavad komponente eraldi, mis tähendab, et ühe relee mis tahes tõrge välistab seadme kompleksse töö, seda ka iseenesliku käivituse puhul.

_________________
2006-2012: Chrysler Voyager 1993, 2,5 KI4 74kW
2013-... : Chrysler Grand Voyager Limited 2007, 2,8crd 110kW

Voyager ei ole ainult auto- see on sõltuvus! :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 19 Dets, 2015 13:57 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 29 Sept, 2012 16:10
Postitusi: 159
Icetrucker kirjutas:
Originaalseades soojendisse läheb neli juhet ja need on:
*toide;
*mass;
*käivitus(digitaalne ehk impulsid);
*diagnostika.



Kindlasti ei ole RG kerega voyageri webasto juhtimine kuskilt otsast digitaalne, vaid webasto pin 5 ühendatakse massi. Ning seda ei tee ka mootori juhtplokk ehk PCM.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 20 Juun, 2016 15:16 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 19 Nov, 2015 19:24
Postitusi: 5
Kas oskab keegi soovitada elektrikut kes asja üle vaataks ja kontrolliks?
Ühe juures käisin, siis see ütles et vaheta salongi juhtplokk välja, see kus ventika ja salongitemperatuuri nupp küljes, aga äkki polegi selle viga siis jälle mingi 40 euri minema visatud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 77 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia