Kuna väljalaskes oli nn. "sukk" katki, käisin OÜ Autosummutid juures, kus paigaldati see nn. "VolksWageni tugevdatud sukk" Samas mehhaanik ütles, et tuleks ka eemaldada tahmafilter (näitas potsikut, mis asub kohe väljalaskekollektori küljes peale sukka). Et see pidi nagunii minema mingi aja pärast umbe ja et siis peab uuesti keevitama. Olin küll umbusklik, aga lõpuks ikka lubasin, kuna usun, et need inimesed teevad seda tööd igapäev ja teavad asja paremini. Lubati, et ülevaatusel probleeme ei tule. Peale seda operatsiooni vähenes kütuse kulu tõesti umbes liitri võrra /100km. Kuna sain aru, et tegemist on DPF-iga ehk siis tahmaosakseste peenfiltriga, siis guugeldasin, et seda tõesti tehakse ja see mõjub hästi kütusekulule ja tõmbele. Samas on igalpool öeldud, et siis peab ka aju programmeerima, et mootor teaks, et DPF-i enam pole. Küsisin Urmo käest, kas nüüd on vaja seda ka teha (u. 175€ lõbu), kuid ta ütles, et nii vanadel autodel seda DPF-i ei ole. Samuti polnud selle potsiku küljes mingeid andureid ega juhtmeid, ehk siis see tõesti pole DPF. Kuid mis vidin see siis on? Katalüsaator???. Samas olen aru saanud, et kui liigne eemaldatud, siis tuleb EGR ka välja lülitada. Kas see vastab tõele? Sellel mootoril (2.8 CRD) asub see mootori taga? Leidsin mootori eest samasuguse jubina, mis väga meenutab EGR-i, ja sinna lähevad turbo õhu voolitkud. Kas olen eksiteel?
|