Diisel vs. bensiin. Igivana teema, igal oma austajad. Aga teemasse. Esiteks miinused, diisel on neljasilindriline ja vibra on oluliselt suurem. Igal silindril oma plokikaas, mootor hammasrihmaga. Talviti, suure külmaga, ilma lisasoojenduseta ei jõua salongi ära kütta. Lisaks talvel veel võimalikud käivitushädad (korras diisel käivitub tegelikult väga hästi). Diiselmootori hooldus on kallim, hammasrihma vahetus jne. Kõik varuosad diiselmootorile on kallimad terve suurusjärgu võrra. Täisvarustuses diislil pole kolmetsoonilist kliimaseadet võimalik saada, lisaks veel mõned lisad, mis on ainult bensukale saada. Plussid, kütusekulu on madalam, kui bensukal, turbodiislile omane hea minek. Bensukas. Miinused, kütusekulu, mõnede jaoks V6-mootoritel manuaalkasti puudumine (ise eelistan alati automaati). Plussid, töökindlam, kui diisel, V6 äärmiselt sujuva ja pehme käiguga mootor, täisvarustuses masinal rohkem lisasi, kui diislil, talvel soe, hooldus odavam, pole hammasrihma. Kokkuvõtteks võib öelda, et kindel valik on korras ja hästi hooldatud auto. Bensiinimootori janu saab ohjata gaasiseadme paigaldusega. Isiklik eelistus on V6 bensukas. Diisel tasub üldjuhul ära siis, kui on väga palju sõitmist, üle 30 000 aastas. Väiksema läbisõidu puhul võta kindlasti bensukas. Kui valid enne facelift tehtud masina, siis on saada ka neliveoliseid mudeleid. Bensukad reeglina odavamad ka, sama raha eest saad uuema ja vähem sõitnud bensuka. Kui diisel korras on ja probleeme pole, siis on hea sõita. Kui aga peaks juhtuma mingi jama selle mootoriga, siis läheb asi ülikalliks, paljud kohad ei taha ka seda mootorit remonti võtta. Neid legendaarseid mootori lugusi peaks kõik teadma.
_________________ 2011 Dodge RAM Longhorn 2020 Passat Executive
|