Anjolle kirjutas:
Heints56 kirjutas:
Kust pärineb info, et õlitaset kontrollitakse töötava mootoriga?
Eks ikka juhendist. Juhendeid leiate lehelt
http://oskin.ru Teie küsimusest võiks järeldada, et teil on mingist usaldusväärsest allikast pärinev teistsugune info?
Igaks-juhuks märgin üle, et jutt käib siin ikka automaatkäigukasti vedeliku (ATF) taseme, mitte mootori- või manuaalkäigukasti õlitaseme mõõtmisest.
Procedure For Checking Fluid Level kirjutas:
The fluid level in the automatic transmission should be checked whenever the vehicle is serviced. Operation with an improper fluid level will greatly reduce the life of the transmission and of the fluid.
To properly check the automatic transmission fluid level, the following procedure must be used:
1. The vehicle must be on level ground.
2. The engine should be running at curb idle speed for a minimum of 60 seconds.
3. Fully apply parking brake.
4. Place the gear selector momentarily in each gear position ending with the lever in P (PARK).Wipe the area around the dipstick clean to eliminate the possibility of dirt entering the transmission.
5. Remove the dipstick and determine if the fluid is hot or warm. Hot fluid is approximately 180°F (82°C), which is the normal operating temperature after the vehicle has been driven at least 15 miles (24 km). The fluid cannot be comfortably held between the finger tips. Cold is when the fluid is below 27°C (80°F).
6. Wipe the dipstick clean and reinsert until seated. Remove dipstick and note reading.
a. If the fluid is hot, the reading should be in the crosshatched area marked “HOT” (between the upper two holes in the dipstick).
b. If the fluid is cold, the fluid level should be between the lower two holes in the area marked “COLD”.
If the fluid level indicates low, add sufficient fluid to bring to the proper level.
Vene keelsest juhendist loen välja, et mootor käima ja soojendada käigukasti õli ca 82 kraadini Celsiuse järgi, siis käigukang asendisse P ja mootor seisma ning seejärel mõõta õlitaset, mis sooja õli korral peab jääma HOT piirkonda ja külma õli korral (ümbritseva keskkonna temperatuuril ca 27 kraadi Celsiuse järgi) COLD piirkonda. See info pärineb vene saidilt leitud 2001-2007 diisel 2,5 ja 2,8 CRDI Chrysler Voyager/Grand Voyager/Dodge Caravan/Ram Van hoolduse ja remondi raamatust, 2009.a. väljaanne. See nagu loogiline, et seisva mootoriga õlitaset kontrollida, sest töötava mootori korral on käigukastis õli piltlikult öeldes lennus, õlipilv kastis suuremalt jaolt ja ei saa nivood õigesti mõõta. Kuidas siis külma õli nivood saab teisiti mõõta kui mitte seisva mootori korral? Õli on ju külm siis kui auto on seisnud pikemat aega ja kastis õli välisõhuga samal temperatuuril. Sama ju mootori õlitaseme mõõtmisega - ei mõõdeta taset töötava mootori korral, vaid siis kui mootor seisab ja õli on karterisse valgunud.