Tänane kuupäev Pühapäev 23 Juun, 2024 21:43

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev 18 Nov, 2012 21:49 
Eemal
Kasutaja
2002 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 25 Mai, 2008 18:56
Postitusi: 139
Otsusatasin õõtsapukse vahetada,kuna tagumised olid täitsa õhtal omadega.Kuna mõtlesin,et õõts võetakse alt ära siis saab korraga vahetada ka esimesed puksid aga see oli suur viga.
Nimelt originaalid olid veel täitsa korras aga ikkagi lasin ära vahetada.
Pärast vahetamist u.200 kiltsa pärast hakkas auto ragisema manööverdamisel.
Tõstsin auto tungiga üles liigutasin ratast siis nägin,et esimene puks loksub nagu oleks peenem polt sealt läbi pandud.
Puks ehituslikult selline,et pole võimalik 200 kildi läbimisel läbi minna.
Tagumisi pukse ostes pakkus kataloogid,et need erinevad,vasak ja parem aga American Beauty kataloog pakub et on samad.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 18 Nov, 2012 23:44 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Õõtsa esimene puks tõmmatakse kinni kergsulamist abiraami sisse. Poldi pingutusjõud on 185Nm ja pea meeles, et seda ei tohi teha tungraua või tõstuki peal. Paned ratta alla ja lased auto normaalasendisse ja alles siis pingutad esimese õõtsapuksi kinni. Kolin sinu masinal tuleb arvatavasti sellest, et polt ei ole piisava jõuga pingutatud ja puksi sisemine metallosa hakkab poldi peal logisema. Tegelikult peaks ta saama kinni tõmmatud abiraami vahele.
Küsi remondimeeste käest, mis jõuga nad poldi kinni pingutasid. See käib kindla jõuga (tuleb kasutada dünamomeetrit, mitte suruõhupüstolit!!!!) ja kui tundub, et polt kipub nö. venima ja ei anna antud pingutsmomenti välja, siis tuleb remondi käigus panna uus polt.

Polt õige jõuga kinni ja su probleem peaks olema lahendatud. Polt ongi peenem, kui puksi sisemine metallosa. Ja peale puksi vahetust on tehasenõue teha sillareguleerimine, ALATI.

Rivo

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 20 Nov, 2012 0:11 
Eemal
Kasutaja
2002 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 25 Mai, 2008 18:56
Postitusi: 139
rivo kirjutas:
Õõtsa esimene puks tõmmatakse kinni kergsulamist abiraami sisse. Poldi pingutusjõud on 185Nm ja pea meeles, et seda ei tohi teha tungraua või tõstuki peal. Paned ratta alla ja lased auto normaalasendisse ja alles siis pingutad esimese õõtsapuksi kinni. Kolin sinu masinal tuleb arvatavasti sellest, et polt ei ole piisava jõuga pingutatud ja puksi sisemine metallosa hakkab poldi peal logisema. Tegelikult peaks ta saama kinni tõmmatud abiraami vahele.
Küsi remondimeeste käest, mis jõuga nad poldi kinni pingutasid. See käib kindla jõuga (tuleb kasutada dünamomeetrit, mitte suruõhupüstolit!!!!) ja kui tundub, et polt kipub nö. venima ja ei anna antud pingutsmomenti välja, siis tuleb remondi käigus panna uus polt.

Polt õige jõuga kinni ja su probleem peaks olema lahendatud. Polt ongi peenem, kui puksi sisemine metallosa. Ja peale puksi vahetust on tehasenõue teha sillareguleerimine, ALATI.

Rivo

Sinu nimetatud meetodil seda ei tehtud.Auto oli tõstukil ja lasti kinni suruõhuga;)Ja pärast seda oli sillastend....
Aga tänud vastuse eest!!!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 20 Nov, 2012 23:35 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 27 Aug, 2006 16:56
Postitusi: 176
Asukoht: Tallinn
Oma kogemuste põhjal: kui see abiraam on puksi hülsi kohast ära "ussitanud" ei aita ka meeletu jõuga kinni keeramine.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Nov, 2012 23:02 
Eemal
Kasutaja
2002 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 25 Mai, 2008 18:56
Postitusi: 139
gert55 kirjutas:
Oma kogemuste põhjal: kui see abiraam on puksi hülsi kohast ära "ussitanud" ei aita ka meeletu jõuga kinni keeramine.

Sain korda,suruõhk ei tõmmanud piisavalt kinni ja pingutasin 185 Nm ja tõmbas kinni.
Siiani 600 km ja tundub korras olevat.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Veebr, 2013 21:35 
Eemal
Kasutaja
2002 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 25 Mai, 2008 18:56
Postitusi: 139
Hõiskasin liiga vara....Pingutasin liiga üle ja nüüd mõlemad poldid pooleks...
Kust saada uusi polte?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 09 Veebr, 2013 21:41 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 16 Sept, 2007 19:47
Postitusi: 267
Asukoht: Harjumaa
BalticBolt ja Würth, emba kumba. Küsida tasuks tugevamast materjalist polti.

_________________
Don`t drive faster then you angel can fly


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 10 Veebr, 2013 11:53 
Eemal
Kasutaja
2002 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 25 Mai, 2008 18:56
Postitusi: 139
Kas teab keegi poldi täpset jämedust ja pikkust?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Veebr, 2013 19:06 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Võta vana polt näpu vahele ja mine poodi. Vana poldi pealt saad ju mõõdu ka võtta. Küsi kindlasti suurema tõmbetugevusega polti, 10,9 või rohkem.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Veebr, 2013 21:58 
Eemal
Kasutaja
2002 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 25 Mai, 2008 18:56
Postitusi: 139
Kui oleks alles siis oleks juba ammu läinud ja poleks sellist küsimust siia pannud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 11 Veebr, 2013 22:04 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 07 Jaan, 2013 23:09
Postitusi: 15
185 nM tundub väga ulmeline number. Ratta polte paned alates 110 nM kinni, suurematel autodel rohkem. Pigem äkki näpukas ja 85 nM ? Püssiga on kindlasti vähe aga piisab lihtsalt käega üle pingutamisest ja polt saab olema hea, kordagi pole keegi tagasi tulnud. Ära tehke rumalusi ja uurige tabelitest ja andmebaasidest ennem kui hakkate midagi sarnast tegema, lõhute kõik poldid ära ja jama kui palju. :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 12 Veebr, 2013 17:08 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
intelligence kirjutas:
185 nM tundub väga ulmeline number. Ratta polte paned alates 110 nM kinni, suurematel autodel rohkem. Pigem äkki näpukas ja 85 nM ? Püssiga on kindlasti vähe aga piisab lihtsalt käega üle pingutamisest ja polt saab olema hea, kordagi pole keegi tagasi tulnud. Ära tehke rumalusi ja uurige tabelitest ja andmebaasidest ennem kui hakkate midagi sarnast tegema, lõhute kõik poldid ära ja jama kui palju. :)

Ei olegi rumalus. Näiteks Mercedes Sprinteri rattapoldid käivad kinni üle 300 Nm, peast täpselt ei mäleta aga kui vaja siis otsin välja. See on auto kasutusjuhendis kirjas.
Mul on Chrysler Voyagerile Haynes'i remondijuhend ja seal on kõik jõud täpselt kirjas. Millisel poldil kui palju vaja ja kuidas täpselt teha. Hetkel viibin Rootsis aga kui koju saan võin teha pildi leheküljest ja uskumatutele siia üles riputada.
Kellel on midagi vaja, siis andke teada. Saan teha vajalikest lehtedest pildi või koopia ja jagada infot.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 13 Veebr, 2013 0:41 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 07 Jaan, 2013 23:09
Postitusi: 15
See oleks tõesti huvitav ja hariv, sest mulle tundub see nii ulme ja uskumatu. Aga eks poldid aja pikku väsivad, Eesti ilm teeb oma töö ja samas kes teab mis polt kunagi alla pandud on, teiste näitajatega kui peaks. Aga ikkagi, väga suured numbrid. :D


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 13 Veebr, 2013 1:29 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
intelligence kirjutas:
See oleks tõesti huvitav ja hariv, sest mulle tundub see nii ulme ja uskumatu. Aga eks poldid aja pikku väsivad, Eesti ilm teeb oma töö ja samas kes teab mis polt kunagi alla pandud on, teiste näitajatega kui peaks. Aga ikkagi, väga suured numbrid. :D

Täiesti offtopic, aga sulle, kui uskumatule võin öelda (ja ka dokumenteeritult kinnitada), et näiteks 8-tonnise tõstejõuga Linde tõstuki pooltelje mutter käib kinni 5500Nm jõuga. Niiet see 185 Nm ei ole üldse suur jõud.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 13 Veebr, 2013 21:09 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 16 Sept, 2007 19:47
Postitusi: 267
Asukoht: Harjumaa
aga dokumenteeri siis oma väiteid, kui juba siis juba :-)
5500Nm Linde poolteljepolt ja 185 Nm õõtshoovapolt, mis on ca 12mm läbimõõduga
pole kunagi neid alusvankri tõmbetugevusi jälginud, aga sõiduauto plokikaanel on ca 90 Nm ja seda annab juba venitada...
vahe võib olla mingid 10x mõõtesüsteemis, aga mitte 100x - 5500Nm tundub ulmena

_________________
Don`t drive faster then you angel can fly


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 87 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia