Tänane kuupäev Neljapäev 23 Mai, 2024 8:22

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Esmaspäev 29 Juun, 2009 19:40 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
ka kohaopeal ei tohiks langeda pöörded kohe tühikäiku. Kui pöörded kukuvad kiirelt all siis nad kukuvad ka allapoole tühikäigu normi ja see võib lõppeda mootori seiskumisega halvemal juhul
Aga kui tahad tuuritada nagu ralliautoga siis chr selleks ei ole just kõige õigem.

Mis juhtubmootoriga kui pöörded paugust ülesse ja kohe kukuvad alla- esmalt hävivad mootori padjad

Olen näinud 90 ndatel BMW kus mootor oli kettidega sillatalakülge tõmmatud kuna padjad ei pidanud lihtsalt vastu sellel väändele ja kuuldavasti oli ketki paar korda olnud katkenud võistlustel
Muidugi tegu oli tänavakiirendus autoga

Sedasi need asjad liiguvad


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 01 Juul, 2009 15:49 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 03 Aug, 2008 13:30
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
No nii esiteks - kõigepealt siis seda, et kastil on kolm asendit edasi liikumiseks D, 3 ja L. Uurisin ühe languse (lauluväljaku mäe) peal asja - kui allatulemist alustada u 60km/h ja panna kast kolme peale siis kiirus kasvab ja eriti pidurdamist ei tähelda (ei julgenud üle 70 lasta :shock: ). Ehk siis tunne oli umbes sama kui D-ga tulles s.t. ikka peab pidurdama paar korda hoo maha.
L peale ei jugend nii suurel kiirusel tõmmata- selleks läksin lasnamäe kraavi (kanali) äärde ja kraavi allasõites siis kirusel u40 tõmbasin L peale. Siis oli küll tunda tugevalt mootriga pidurdamist. Ei tea seda voya kasti hingeelu: mitu käiku ja mis kiirustel orienteeruvalt nad lülituvad ja lukustuvad. Kui keegi teab ja viitsib seletada siis oleks tore.
Teiseks tühikäik- täna proovisin jälgida pöördeid- aga aru ei saa si..gi- näiteks hakkad kohalt liikuma kiirendad enam vähem 50-ni lased gaasi maha pöörded jäävad u 1400 peale ja auto liigub justkui veel kiirendades s.t. ees oli väike tõus ja pöörded ei langend eriti. Samas hiljem lasin sirgel kiiruse u 60-ni ja siis gaasi maha. Pöörded lngesid kuhugi 1000-ni ja kui pärast seda tavaliselt gaasi andes pöörded kukuvad u1600 siis 1400 ja sealt edasi langevad aeglasel koos kiirusega (vahest 20-30 sek) siis täna kukkusid kohe 1000-ni tagasi ja proovisin nii paar korda.
Tahaks kohe võrrelda kellegagi kes arvab, et tal pööretega kõik korras.

_________________
AUTO- GV 2,4 (2001)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 01 Juul, 2009 16:47 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
eks kõik arvavad et on korras kyuigi enamustel 3,3 ja suurem


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 01 Juul, 2009 21:36 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Essa sinu jutu järgi ei tähelda ebanormaalsust :) asi ongi nii nagu kirjutad
Kast peaks sul olema 4 käiguline
3 käik on ettenähtud sirgel maal raske lasti vedamiseks
L on põhimõtteliselt 1 käik ning sellega kannatabki sõita kuskil ~50km max - jälgi tahhomeetrit
Kastile see väike langus ei teinud midagi.
Kui me räägime langusest kümnetes kilomeetrites ja seda 20-30% nurga all..... vot siis võiks teha jahutus pause laskumisel.

Nüüd seisa paigal käik "P" ja anna korraks gaasi (pöörded korraks ~4000RPM) ja kuidas siis mootor käitub?
Kui langevad suht kiirelt (~2-3sek jooksul) 1000 juurde on asi ok, kui aeglaselt jupikaupa siis on jama.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 01 Juul, 2009 21:41 
Eemal
Kasutaja
1997 Chrysler Voyager

Liitunud: Reede 01 Juun, 2007 13:16
Postitusi: 118
Asukoht: Tartumaa
Kusagilt mälusopist on jäänud meelde selline automaatkasti käikude seletus:
pos "D" - kasutab aut.kasti kõiki 4 käiku, tavakasutus
pos "3" - kasutab aut.kasti kolme käiku, annab võimaluse närvilisemale sõidustiilile, võimaldades nt Tln-Trt maanteel möödasõite sooritada ühtse jõuga ehk ilma käiguvahetuseta kõrgemale (neljandale) käigule.
pos "L" - kasutatakse raskemates tingimustes nt haagisega liikuma hakkamisel.

Kui sa pead simas nö mägipiduri varianti siis peaksid proovima kooslust cruise control´i ja käikude valikus pos "3" - annad ette kiiruse ja vaata kas toimib.

Samas lohutuseks ka manuaalkasti osas:
kui sa sõidad manuaalkastiga autoga näiteks kiirusega 100km/h (pöörded ~2500 rpm) siis ei kuku pöörded koheselt minimumini - loomulikult eeldusel, et sidurit ei lahutata ja käiku ei vahetata madalamaks.

_________________
Vähem mölöš, rohkem tegöš


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 01 Juul, 2009 21:57 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Cruise control ei pidurda käiguga... vaid hoiab kiirust hõõrdejõu, õhutakistusele selle suurenedes annab kütust peale.
Nüüd kus on laskumine siis kütust peale ei anna... ehk siis cruisecontrol on nagu sinu automaatne jalg gaasi peadaalil...

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 01 Juul, 2009 23:25 
Eemal
Kasutaja
1997 Chrysler Voyager

Liitunud: Reede 01 Juun, 2007 13:16
Postitusi: 118
Asukoht: Tartumaa
hmm kirjutas:
Cruise control ei pidurda käiguga... vaid hoiab kiirust hõõrdejõu, õhutakistusele selle suurenedes annab kütust peale.
Nüüd kus on laskumine siis kütust peale ei anna... ehk siis cruisecontrol on nagu sinu automaatne jalg gaasi peadaalil...


Seda tööpõhimõtet ma ei tea kuid minul on õnnestunud Viljandis, Tartu poole välja sõites, Jakobsoni tn mäest alla veeredes cruise abil automaatkastiga käik allapoole vahetama "sundida" ja seeläbi mootoriga pidurdada.
Kuigi mäest alla veeredes oli kiirus siiski ~70km/h olgugi et seatud oli ~50km/h-le. :roll:

_________________
Vähem mölöš, rohkem tegöš


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 02 Juul, 2009 0:20 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
Mul tekib sellin etunne et essa läeb varsti teenindusse , maksab suure papi ja vastuseks saab et teie autol ei ole häda midagi, Selline mootori käitumine on normaalne

Ära veel see nädal mine Hiiumaal on bensukad ka esindatud vaatame.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 02 Juul, 2009 17:17 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 03 Aug, 2008 13:30
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
Olen seda Hiiumaa asja mõelnud ja oleks igavesi tore lasta oma autol seal teiste autodega mürada aga mul on suvi otsa kõik nädalavahetused mingit ehitust ja remonti täis- nii ka seekord. Igatahes loodan, et seal saab tore olema (neil kes kohale lähevad).
Huvi pärast lähen üks päev veel lauluväljaku mäge testima (kui pollareid näha pole) ja vaatan kui palju 3 peal kiirus kasvab.
Aga P ja N asendis minu arust pöörded kukuvad ka astmeliselt ikka mõni sek läheb umbes 1000-ni ja päris 800-900-i langevad väga aeglaselt. Võtan selle uuringu nüüd tõsisemalt ette.

_________________
AUTO- GV 2,4 (2001)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Juul, 2009 12:19 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 03 Aug, 2008 13:30
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
Kas pöörded langevad aeglaselt ka kohapeal seistes kui kast on "P" peal? kui jah siis on probleem
Aga sõiduajal ongi nii, et ei lange vaid langeb ~200-300 RPM-i võrra ning langus toimub vastavalt kiirusele. Nüüd kui pöörded jõuavad ~1000 RPM-i kanti siis vahetab käigu alla ja uuesti pöörded tiba tõusevad.

Vot seda pole eriti täheldanud, et päris 1000ni langevad koos käiguvahetustega jne- mulle tundub nagu langeks üsna ühtlaselt (ehk siis kui kast ka käike vahetab siis pööretest seda eriti näha pole. Proovisin kohapeal- pöörded langesid üsna ruttu u1-2sek 1000-ni siis aeglaselt allapoole. Aga sõiduajal siiski minu arvates miski mäda- kusagil 1400-1300 pöörde juures on selline maagiline koht. Võtad kiiruse üles (50-60ni) ja siis võid gaasi vabaks lasta ja sõidab 1400-1300 pöördega mingi 500m. Kiirus isegi väheneb aga väga aeglaselt. Siis hakkavad kiirus ja pöörded aeglaselt langema. Linnasõidul üsna häiriv- kuigi ilmselt võimalik harjuda. :think: Varem pole mul küll ühegi autoga sellist kogemust.
Teoreetiliselt peaks kiirust vähendama õhutakistus, rattad ja käigukasti hõõrdumine. Lähen õhtul ja katsetan ühe ja sama lõigu peal D ja N asendit. Kui gaasi ei anna peaks ju D asendis kiirus kiiremini vähenema kuna kasti veetakse kaasa?

_________________
AUTO- GV 2,4 (2001)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Juul, 2009 12:58 
Eemal
Kasutaja
1997 Chrysler Voyager

Liitunud: Reede 01 Juun, 2007 13:16
Postitusi: 118
Asukoht: Tartumaa
Mulle isiklikult tundub, et sa üritad hetkel peedist pesumasinale trumlit teha. :)
Seda sümptomit, et automaatkastiga on justkui vedu taga ei pea sa mitte välja ravima hakkama. Pigem ürita sellega harjuda.
Kusjuures selline vabalt veeremine ja käigukastiga mitte pidurdamine teeb Su sõidustiili palju rahulikumaks.
Äkki see ongi Chrysler´i panus liikluse rahulikumaks muutmisel. :think:

PS Kui vägivaldseid paraleele tõmmata siis samasuguseid sümpomeid "põeb" ka Neon´i automaatkast (Ja arvatavasti ka teised aut.kastidega Chrysler´i pereliikmed)

_________________
Vähem mölöš, rohkem tegöš


Viimati muutis Mees metsast, Esmaspäev 06 Juul, 2009 15:12, muudetud 1 kord kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Juul, 2009 15:02 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Essa - su masinaga on ju kõik korras - ära püüa parandada korras asja.

Kui oleks jama siis masin oleks sulle ka seda öelnud.

D asendis ja sõiduajal, kui gaasi ei vajuta ja liikmemine toimub peavadki pöörded olema ~1400-1200 (+/- oleneb sõidukiirusest)
kui tõmbad sõiduajal N peale lülitab see spidomeetri välja see kukub kolksti nulli aga tahhomeetri näitu see ei mõjuta.

Pöörded peavadki peal olema, sellega hoitakse turbiini ja käigukasti õlipumpa töös, et jahutus toimiks.

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Juul, 2009 23:38 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 03 Aug, 2008 13:30
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
No mis ma oskan öelda? Tore oleks kui kõik korras! Võib-olla ma olen loomult pessimist ja kedagi ei usalda- ärge seda isiklikult võtke- kes on püüdnud siis mind veenda, et kõik on korras. Aga ikkagi tundub, et peaks natuke teisiti olema. Sõisin ükspäev natuke 300M-iga ja sellel küll sellist kasti käitumist ei märganud.
Kuna olen praegu toas ja katsetada ei saa siis avaldan arvamust umbes- kas ikka tõesti N peal spido läheb nulli? :tige:

_________________
AUTO- GV 2,4 (2001)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 07 Juul, 2009 0:49 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
emb kumb neist tahho või spido.... krt liiga öö on ja vana ka krt :hi:

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 07 Juul, 2009 10:15 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev 19 Jaan, 2006 22:22
Postitusi: 3136
essa kirjutas:
Kuna olen praegu toas ja katsetada ei saa siis avaldan arvamust umbes- kas ikka tõesti N peal spido läheb nulli? :tige:


kahtlane kas ikka läheb spido null kui N käiguga sõita :think:

Nu mida krt on vaja N peal sõita automaatkastiga.

Kuna endal on gaasi seade ja see tegi mingi kala siis panin N peale et teda käivitada aga ei vaadanud mis nende seieritega juhtub


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia