Mina lõplikku tõde ei tea, aga siin need bitid infot mida mina tean. Üldjuhul töötab tulepesu siis, kui põlevad pool- või täistuled ja esiaknapesu lülitatakse sisse 1+ sekundiks. Pesurid tõusevad stangest välja pesuvedeliku rõhu abil ja selle üles saamine võib võtta aega, vanemal autol ei pruugi need pesurid enam liikuda ka. Tavaline asi meie kliimas on see, et talvel jäätuvad tulepesu düüsid ja tõstukid kinni, düüsidesse ja mehhanismide vahele jäänud muda teeb ülejäänu ja ühel kenal kevadel nad lihtsalt enam ei tõuse. Vaja oleks puhastamist ja määrimist.
Voyageri aknapesu paagis on kolm eraldi pumpa (ülevalt alla): tulepesu, tagaklaasi pesu, esiklaasi pesu. Asuvad nad erinevate nivoode peal, ehk kui vedelik otsa hakkab lõppema, saab ta otsa esmalt tulede jaoks, siis tagaklaasi jaoks ja kõige viimasena esiklaasi jaoks. Tulepesu ja esiklaasi nivoode vahe on umbes 1.5 liitrit. Seega kui vedelikku on vähe, ei peagi tulepesu enam töötama.
Taseme andur ongi umbes selle taseme juures kust aknapesu mootor vedeliku kätte saab, või siis õige pisut allpool (kirjutan mälu järgi ja täpselt ei mäleta). Kindel on see, et sel hetkel kui armatuuris juba madala taseme tuluke põleb, esituledele enam vett ei jätku.
Ühel mu varasemal autol oli eelmine omanik võtnud talveks välja tulepesuri kaitsme (voyageril sellist pole) põhjusel, et ei ole hea mõte talvel -10C ja madalamal temperatuuril olevat vedelikku kuumale tuleklaasile pritsida. See hirm on vist isegi põhjendatud, sest mina olen isiklikult näinud kuidas külmal ajal lumega kuuma tuleklaasi hõõrudes on tulele praksti praod sisse löönud.
|