Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Mure kütte ventikaga (esimesega)
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=4612
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  yksjalg [ Esmaspäev 09 Veebr, 2009 22:27 ]
Teema pealkiri:  Mure kütte ventikaga (esimesega)

Mure siis niisugune, et täna lõpetas koostöö mu 2003 a. Town&Country esimene kütte vent..tagumine töötab..Kaitse korras..relee kah..Jääb üle siis veel kas mootor ise..või Blower Motor Resitor..mis asub kuskil kindalaeka all/taga..ja kus peaks kah miski kaitse olema..On keegi omanud kokkupuudet või lahanud sellist asja..ka soovitused teretulnud..Tegu ju töömasinaga ja külmaga ei saa tööd teha/inimesi vedada...Help :(

Autor:  L2M [ Esmaspäev 09 Veebr, 2009 22:45 ]
Teema pealkiri: 

Nagu ma juba telefonis seletasin siis asukoht kindalaeka taga suunaga ventilatsiooni šahtis. Lisan siia pildina ka mõlemad nii asukoha (manual lk 2258) ja skeemi (manual lk 869). Kõigile muidugi avatud arvamused antud probleemi võimalikusest.

Uurisin natuke ja lisasin veel ühe skeemi mõtlemis aineks...

Manused:
2003 blower resistor asukoht.JPG
2003 blower resistor asukoht.JPG [ 76.57 KB | Vaadatud 4321 korda ]
2003 front blover skeem.JPG
2003 front blover skeem.JPG [ 48.82 KB | Vaadatud 4325 korda ]
2003 integrated power module.JPG
2003 integrated power module.JPG [ 47.68 KB | Vaadatud 4324 korda ]

Autor:  TICU [ Esmaspäev 09 Veebr, 2009 23:27 ]
Teema pealkiri: 

Kui kliima-automaat, siis pole lihtsalt takistid, vaid elektrooniline blokk. Minu omal jäi esimene vent täiskiirusel tööle, aitas blokis transi vahetus. Lähemalt teemas: omanik pajatab (ei oska siia linki panna :tige: )

Autor:  yksjalg [ Esmaspäev 09 Veebr, 2009 23:32 ]
Teema pealkiri: 

TICU kirjutas:
Kui kliima-automaat, siis pole lihtsalt takistid, vaid elektrooniline blokk. Minu omal jäi esimene vent täiskiirusel tööle, aitas blokis transi vahetus. Lähemalt teemas: omanik pajatab (ei oska siia linki panna :tige: )

Mul kolmetsooniline kliima..ja vist siis see automaat...Ja tänud...eks homme hakkan otsima...mis ses olukorras teha ja palju suudab seal asja remontida...Tänx


Panen siis siia üles sinu inffi:
Nonii, Esimene suurem rike siis minu Voyal. Nimelt süüte sissekeeramisel hakkas kohe tööle salongi ventilaator, isegi siis , kui kliima juhtblokk välja lülitada. Samuti ei reageerinud ei manuaalne ventilaatori kiiruse reguleerimine, ega ka automaatne, samas tegelikult kõik töötas , nii konditsioneer, kui ka õhu juhtimise lülitid. Ainult ventilaator töötas koguaeg maksimaalsetel pööretel. Sellise murega Silberisse minnes oleks kindlasti esimese asjana öeldud, et kliima blokk tuksis ja väljaminek oleks olnud ca~8000 EEKi.
Foorumit uurides viisid jäljed siis ventilaatori takistite blokini. Kuid kuna minul kliima-automaat, siis minu isendil hoopis "blower power modul" e. ventilaatori toite moodul, mis lihtsast takistite 300 kroonisest blokist tiba kallim. Tootekoodi järgi Silberi on-line varuosaotsingu lehelt vaadates annab Silber teada, et antud koodiga osa on asendatud ja annab teised koodid. Osade hind ~900 kuni ~1500 krooni.
Mooduli kood: Image 1372
Otsisin siis ka välismaistest foorumitest, ja sain tead, et selle koodiga detaili enam saada pole ja on olemas asendus kood. Kui selle asendus koodi Silberi lehele sisse trükkisin, siis anti jälle teada, et antud toode on asendatud ja uuteks koodideks pakkus ka seda originaal koodi.
Võibolla oleks võinud selle osa lasta siis Silberil ära tellida ja ise peale panna, vaatamata Silberi pea kahekordsele hinnale Ameerika hindadega võrreldes, kuid kuskil Dodge foorumis oli keegi asja veel odavamalt lahendanud. See mind rõõmustas - vähemalt Silber küll minu raha ei näe
Paistab, et see jublakas Chryslerite üsna nõrk koht, miks muidu ta nii ligipääsetavas kohas asub ja tegelikult väga kallis pole ka. Ning Ameerikaski paljud seda vahetanud.
Niisiis . peale selle mooduli eemaldamist ja lahtivõtmist avaneb selline pilt
Image 1374
Tõenäoliselt esimesena läbiminev detail on antud moodulil suur transistor. Transi mark: 75343P, Eestis letist saada pole, kuid Oomipoe kaudu tellitav, hind ~60 krooni
Image 1375
Jootekolb püsib käes küll ja ega selle vahetamine hullem pole kui arvuti emaplaadil kondekate vahetamine. Transs sai vahetatud ja ventilaatori toitemoodul töötab jälle ilusti ja Silber ei näinudki minu raha
Vähemalt kaks päeva on küll töötanud. Siit tekkis väike äriidee : kui kellelgi vedeleb neid mittetöötavaid mooduleid, siis võib ju nad kokkukorjata, transid äravahetada ja järgmistele vajajatele näiteks 150 krooni eest maha müüa. Odavam ju kui Silberi 900 kroonine, või mis?
ja link ise: http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=3042

Autor:  TICU [ Teisipäev 10 Veebr, 2009 9:48 ]
Teema pealkiri: 

Seda blokki on kõige lihtsam kontrollida katse-eksitus meetodil, et leiad auto, millel samasugune blokk ja katsetad endaoma peal. Bloki eemaldamine ja uuesti paigaldus võtab aega max 2minutit. Antud bloki küljes ka ventilaatori otsad pistikuga, vendi enda saaks järgi proovida nendest otstest. (minul seda vaja teha polnud, kuna vent töötas maximumil)

Autor:  yksjalg [ Teisipäev 10 Veebr, 2009 10:08 ]
Teema pealkiri: 

TICU kirjutas:
Seda blokki on kõige lihtsam kontrollida katse-eksitus meetodil, et leiad auto, millel samasugune blokk ja katsetad endaoma peal. Bloki eemaldamine ja uuesti paigaldus võtab aega max 2minutit. Antud bloki küljes ka ventilaatori otsad pistikuga, vendi enda saaks järgi proovida nendest otstest. (minul seda vaja teha polnud, kuna vent töötas maximumil)

Kahjuks mu tutvusringkonnas analoogi kellegil pole..aga proovin täna siis testri ja muude abivahenditega asjasse sukelduda..Vaatan, mis tõed välja tulevad. Loodan muidugi südamest, et asi kergem ja äkki see termokaitse(skeemi järgi enne seda resistorit) läbi...Aga see kõik selgub siis, kui seal all ära olen käinud..Annan siis tulemustest teada..

Autor:  yksjalg [ Teisipäev 10 Veebr, 2009 19:30 ]
Teema pealkiri: 

Asi siis sai korda...tegu oli jah selle resistor blokiga...Kuid miskit polnud seal kärasanud, vaid tegu lihtlabase külmjootega ühel transistori jalal. Koos siin teada/tuntud Igoriga siis lahendasime veerand tunniga selle proble ja kõik jälle töötab.
Kuna parandaja on suure elektrihuviga, sai kogu seda blokki ka nats uuritud.. Ülalpool skeemil on näidatud , et (+) vool läheb otse mootorile.. (-) ahel aga jagatakse läbi resistori. Minu isendil on nats teisit see süsteem. + tuleb ka selle resistori peale..kuigi jagab seda asja (kiirust) ikkagi miinuahel. Lihtsalt nähtavasti on eripära selle kolmetsoonilise kliima pärast vist. Ja testriga mõõtes sai selgeks..mida vähem miinust, seda rohkem plussi sel resistoril..Ja termokaitset sellel blokil üldse polegi.
Aga tänud suured kõigile, kes vaevusid aitama..tänu neile leidsin selle bloki vaevata kohe üles ja tõesti selle eraldamine võtab ainult paar minutit..kui tead, kust otsida.. :pai:

Autor:  heinz [ Pühapäev 14 Mär, 2010 19:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Mure kütte ventikaga (esimesega)

Sama probleemi küüsi sai siis langetud eelmise nädala kolmapäeval. Sama lugu juhtus, kui eeskõnelejail, et ühel järjekordsel hetkel autot käivitama hakates, nii kui süüde sees - vent puhub täiega. Ei saanud teda maha keerata ja power nupp ei regeerinud ka elik ei lülitanud vent plokki üldse välja. Kuna viibisin lähetuses, siis tuligi sõita kolm päeva, vent täiega huugamas :S

Ja nüüd kiidusõnad Ülemiste Silberautole (kes ei taha lugeda, vahetagu teemat :) ). Helistasin reede lõunal, laupäeva hommikuks pandi aeg kinni. Laupäeval läksin kohale, 35 minuti pärast helistati tagasi ja paluti autole järele tulla - korras! Silberautole 5+ teeninduse eest!

Autor:  TICU [ Esmaspäev 15 Mär, 2010 9:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Mure kütte ventikaga (esimesega)

heinz kirjutas:
Sama probleemi küüsi sai siis langetud eelmise nädala kolmapäeval. Sama lugu juhtus, kui eeskõnelejail, et ühel järjekordsel hetkel autot käivitama hakates, nii kui süüde sees - vent puhub täiega. Ei saanud teda maha keerata ja power nupp ei regeerinud ka elik ei lülitanud vent plokki üldse välja. Kuna viibisin lähetuses, siis tuligi sõita kolm päeva, vent täiega huugamas :S

Ja nüüd kiidusõnad Ülemiste Silberautole (kes ei taha lugeda, vahetagu teemat :) ). Helistasin reede lõunal, laupäeva hommikuks pandi aeg kinni. Laupäeval läksin kohale, 35 minuti pärast helistati tagasi ja paluti autole järele tulla - korras! Silberautole 5+ teeninduse eest!


Kui saladus pole, siis palju nad küsisid? Välismaiseid foorumeid lugedes tehakse see töö mujal esindustes ootetööna vähem kui 10 minutiga. Seega võtaks selle + sealt viie tagant ära, kui selleks pidi aja kinni panema ja aega kulus üle poole tunni. Nojah, eks see paberitöö seal võttis rohkem aega kui bloki enda vahetamine.

Autor:  heinz [ Teisipäev 16 Mär, 2010 0:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Mure kütte ventikaga (esimesega)

1057 krooni koos käibemaksuga. Ma arvan, et pole olulist vahet, kas 10 või 35 min. Peaasi, et ei pidanud tunde ootama ja et korda sai.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/