Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=13534
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  zariin [ Teisipäev 26 Aug, 2014 11:09 ]
Teema pealkiri:  Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

Kuna väljalaskes oli nn. "sukk" katki, käisin OÜ Autosummutid juures, kus paigaldati see nn. "VolksWageni tugevdatud sukk"
Samas mehhaanik ütles, et tuleks ka eemaldada tahmafilter (näitas potsikut, mis asub kohe väljalaskekollektori küljes peale sukka). Et see pidi nagunii minema mingi aja pärast umbe ja et siis peab uuesti keevitama. Olin küll umbusklik, aga lõpuks ikka lubasin, kuna usun, et need inimesed teevad seda tööd igapäev ja teavad asja paremini. Lubati, et ülevaatusel probleeme ei tule.
Peale seda operatsiooni vähenes kütuse kulu tõesti umbes liitri võrra /100km.
Kuna sain aru, et tegemist on DPF-iga ehk siis tahmaosakseste peenfiltriga, siis guugeldasin, et seda tõesti tehakse ja see mõjub hästi kütusekulule ja tõmbele. Samas on igalpool öeldud, et siis peab ka aju programmeerima, et mootor teaks, et DPF-i enam pole. Küsisin Urmo käest, kas nüüd on vaja seda ka teha (u. 175€ lõbu), kuid ta ütles, et nii vanadel autodel seda DPF-i ei ole. Samuti polnud selle potsiku küljes mingeid andureid ega juhtmeid, ehk siis see tõesti pole DPF. Kuid mis vidin see siis on? Katalüsaator???.
Samas olen aru saanud, et kui liigne eemaldatud, siis tuleb EGR ka välja lülitada. Kas see vastab tõele? Sellel mootoril (2.8 CRD) asub see mootori taga? Leidsin mootori eest samasuguse jubina, mis väga meenutab EGR-i, ja sinna lähevad turbo õhu voolitkud. Kas olen eksiteel?

Autor:  zariin [ Reede 29 Aug, 2014 10:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

Kas siis keegi pole väljalaske torustikku uurinud?

Autor:  rivo [ Reede 29 Aug, 2014 13:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

Sa ei pea EGRi eemaldama. Ja tahmafiltrit su masinal ka pole, lihtsalt katalüsaator. Arvatavasti eemaldatigi see. Võimalik, et EGRi eemaldamiseks peab ajusse nö. linnukese tegema, et masin aru saaks. Muidu võib hakata erinevaid veakoode loopima.

Autor:  zariin [ Teisipäev 02 Sept, 2014 0:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

Aga kas katalüsaatori eemaldamine on ülevaatuse kohapealt okei?

Autor:  GrandBlack [ Teisipäev 02 Sept, 2014 18:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

zariin kirjutas:
Aga kas katalüsaatori eemaldamine on ülevaatuse kohapealt okei?


kindlasti mitte!

Autor:  rivo [ Teisipäev 02 Sept, 2014 19:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

GrandBlack kirjutas:
zariin kirjutas:
Aga kas katalüsaatori eemaldamine on ülevaatuse kohapealt okei?


kindlasti mitte!

Eestis pole diislitel sellega probleeme. Meil mõõdetakse ainult tahmasisaldust, mitte NOx ühendeid. Katalüsaatori ülesanne on just viimaseid vähendada ja neutraliseerida.
Bensukal peale kati eemaldamist enam ülevaatuselt läbi ei saa.

Autor:  zariin [ Teisipäev 02 Sept, 2014 19:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

Vat seda ütlesid need OÜ Autosummutid mehed ka, et pääseb läbi. Et isegi uutel Chrysladel pidi maha võetama.
Seega oli tegemist katalüsaatoriga. Ja esialgu ma vähemalt siis EGR-i ei näpiks. Kuigi vaatasin järele, sinna mingeid andureid ei lähe ja ainult vaakum - nagu bensukatelgi. Kuigi bensukal kui vaakumi eemaldasin, siis mootor lakkas töötamast ja seda karburaatoriga 4,2 AMC-l. Ehk siis kõrgelektroonika puudus.
Ühesõnaga - aitähh, kes vastasid! Sain targemaks.

Autor:  GrandBlack [ Kolmapäev 03 Sept, 2014 19:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

zariin kirjutas:
Sain targemaks.

Mina ka! Pole enne diiselautot omanud.

Autor:  zariin [ Esmaspäev 06 Okt, 2014 14:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Voyager 2.8 crd 2006 Väljalase, EGR ja DPF

Nonii, nüüd siis sain EGR-i kohapealt targemaks.
Nimelt toimisin nagu õpetatud selles videos:
.
Tulemus on see, et videos on kujutatud 2.5 CRD mootori EGR-i aga 2.8-l näeb asi välja teistmoodi. Lisaks sellele solenoidile, mis videos on seal kõrval ka teine solenoid ja rohkem vaakum voolikuid, aga protseduur iseenesest ikka sama.
See õige solenoid asub 2.8-l ka teise nurga all, kuid kruvike tuleb sissekeerata ikka samadele voolikutele.
Tegin ära ja mootor töötab ilma veakoodideta. Samas nagu võimsuse vahet eriti ei tunneta. Ökonoomsusele veidi vist mõjus, aga linnasõidul on seda väga raske öelda - eks gaasijalg sõltub ikka niipalju ilmast, meeleolust jms.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/