Tänane kuupäev Pühapäev 16 Juun, 2024 5:55

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Teisipäev 26 Aug, 2014 11:09 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Kuna väljalaskes oli nn. "sukk" katki, käisin OÜ Autosummutid juures, kus paigaldati see nn. "VolksWageni tugevdatud sukk"
Samas mehhaanik ütles, et tuleks ka eemaldada tahmafilter (näitas potsikut, mis asub kohe väljalaskekollektori küljes peale sukka). Et see pidi nagunii minema mingi aja pärast umbe ja et siis peab uuesti keevitama. Olin küll umbusklik, aga lõpuks ikka lubasin, kuna usun, et need inimesed teevad seda tööd igapäev ja teavad asja paremini. Lubati, et ülevaatusel probleeme ei tule.
Peale seda operatsiooni vähenes kütuse kulu tõesti umbes liitri võrra /100km.
Kuna sain aru, et tegemist on DPF-iga ehk siis tahmaosakseste peenfiltriga, siis guugeldasin, et seda tõesti tehakse ja see mõjub hästi kütusekulule ja tõmbele. Samas on igalpool öeldud, et siis peab ka aju programmeerima, et mootor teaks, et DPF-i enam pole. Küsisin Urmo käest, kas nüüd on vaja seda ka teha (u. 175€ lõbu), kuid ta ütles, et nii vanadel autodel seda DPF-i ei ole. Samuti polnud selle potsiku küljes mingeid andureid ega juhtmeid, ehk siis see tõesti pole DPF. Kuid mis vidin see siis on? Katalüsaator???.
Samas olen aru saanud, et kui liigne eemaldatud, siis tuleb EGR ka välja lülitada. Kas see vastab tõele? Sellel mootoril (2.8 CRD) asub see mootori taga? Leidsin mootori eest samasuguse jubina, mis väga meenutab EGR-i, ja sinna lähevad turbo õhu voolitkud. Kas olen eksiteel?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 29 Aug, 2014 10:21 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Kas siis keegi pole väljalaske torustikku uurinud?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 29 Aug, 2014 13:49 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Sa ei pea EGRi eemaldama. Ja tahmafiltrit su masinal ka pole, lihtsalt katalüsaator. Arvatavasti eemaldatigi see. Võimalik, et EGRi eemaldamiseks peab ajusse nö. linnukese tegema, et masin aru saaks. Muidu võib hakata erinevaid veakoode loopima.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 02 Sept, 2014 0:12 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Aga kas katalüsaatori eemaldamine on ülevaatuse kohapealt okei?


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 02 Sept, 2014 18:54 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Aug, 2014 14:44
Postitusi: 313
zariin kirjutas:
Aga kas katalüsaatori eemaldamine on ülevaatuse kohapealt okei?


kindlasti mitte!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 02 Sept, 2014 19:11 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
GrandBlack kirjutas:
zariin kirjutas:
Aga kas katalüsaatori eemaldamine on ülevaatuse kohapealt okei?


kindlasti mitte!

Eestis pole diislitel sellega probleeme. Meil mõõdetakse ainult tahmasisaldust, mitte NOx ühendeid. Katalüsaatori ülesanne on just viimaseid vähendada ja neutraliseerida.
Bensukal peale kati eemaldamist enam ülevaatuselt läbi ei saa.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 02 Sept, 2014 19:29 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Vat seda ütlesid need OÜ Autosummutid mehed ka, et pääseb läbi. Et isegi uutel Chrysladel pidi maha võetama.
Seega oli tegemist katalüsaatoriga. Ja esialgu ma vähemalt siis EGR-i ei näpiks. Kuigi vaatasin järele, sinna mingeid andureid ei lähe ja ainult vaakum - nagu bensukatelgi. Kuigi bensukal kui vaakumi eemaldasin, siis mootor lakkas töötamast ja seda karburaatoriga 4,2 AMC-l. Ehk siis kõrgelektroonika puudus.
Ühesõnaga - aitähh, kes vastasid! Sain targemaks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 03 Sept, 2014 19:38 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Aug, 2014 14:44
Postitusi: 313
zariin kirjutas:
Sain targemaks.

Mina ka! Pole enne diiselautot omanud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Okt, 2014 14:15 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Nonii, nüüd siis sain EGR-i kohapealt targemaks.
Nimelt toimisin nagu õpetatud selles videos:
.
Tulemus on see, et videos on kujutatud 2.5 CRD mootori EGR-i aga 2.8-l näeb asi välja teistmoodi. Lisaks sellele solenoidile, mis videos on seal kõrval ka teine solenoid ja rohkem vaakum voolikuid, aga protseduur iseenesest ikka sama.
See õige solenoid asub 2.8-l ka teise nurga all, kuid kruvike tuleb sissekeerata ikka samadele voolikutele.
Tegin ära ja mootor töötab ilma veakoodideta. Samas nagu võimsuse vahet eriti ei tunneta. Ökonoomsusele veidi vist mõjus, aga linnasõidul on seda väga raske öelda - eks gaasijalg sõltub ikka niipalju ilmast, meeleolust jms.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 37 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia