Tänane kuupäev Reede 19 Apr, 2024 10:48

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Neljapäev 23 Veebr, 2012 6:53 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Nimelt siis küsimus selles, mis põhjustab käigukastil vahest käiguvahetusel tugevamat jõnksu või sellist kolksu vms. Ei oskagi kirjeldada. Vahest on ka tasasel kiirendamisel tunda. Vahest võib paugutada põhjagaasiga ja ei ole mitte midagi häda :oops:
Kas hakkab kast laiali minema? Või on asi õlis ja piisab kui kasti hooldada või hoopis mõni muu mure?
Samuti on küsimus- mitu käiku peab kastil olema? Kas käike lugeda peale käigu vajetust (lukustust) või enne? Miks ma seda küsin on see, et kuskil 2200-2400(2500) pöörde juures vahetab ta käiku, kuid maanteel 100-110km/h sõites jõuavad pöörded jälle sinnamaale ja võiks nagu käiku vahetada, aga 1 käik oleks justnagu vajaka veel.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Neljapäev 23 Veebr, 2012 23:13 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Laupäev 19 Veebr, 2011 22:02
Postitusi: 19
Minuteada on voyal 4käigune kast. Endal sama jõnks sees pikemat aega, tekib siis ca 80km/h juures käiguvahetusel. Kuulan huviga, mis saama hakkab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Reede 24 Veebr, 2012 8:27 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Kui mul see jõnks sisse tuleb, siis esimesest käiguvahetusest alates. Kui seda jõnksu ei tule, siis võin ka vabalt 120ni kohalt võttes, põhjagaasiga kiirendada...

Kas see võib seotud olla kuidagi kastiõli temperatuuriga?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Veebr, 2012 10:30 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Kuulsin veel üht põnevat infot selle kolksuga käiguvahetuse kohta.

Nimelt teadis üks inimene rääkida mingisugusest automaatkastiga bemmist (vist isegi päris paljudel pidi nii olema), et käigukast "harjub" vastavalt auto kasutajale käiku vahetama. Ehk siis, oleneb sõidu sujuvusest, hakkab vahetama kenasti käike. Kui muidu on vahetanud rahulikul sõidul käike ja siis hakkad tallama, siis vahetabki mõnda aega kolksuga, kuni ringi "harjub" ja samuti, kui siis jälle rahulikku sõidustiili hakata viljelema, kolksub jälle mõnda aega.... On selline asi võimalik ka GV puhul? Nimetet kodanik oli üsna kindel oma teoorias, kuigi ma olen selle suhtes pisut skeptiline...


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Veebr, 2012 13:25 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 13 Juun, 2007 0:13
Postitusi: 1102
Asukoht: viljandi vöi siis lohja
Mobiil: 56684864
seda nüüd küll,voyageril on küll niiöelda iseõppiv kast,aga kas kolksuga peaks käiku vahetama ,seda ma ausaltöeldes ei usu.

_________________
kahte head asja pole olemas.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Veebr, 2012 13:33 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 08 Juul, 2010 0:30
Postitusi: 79
Endal on sellne kolks juba 2,5 aastat-kui mootor külm siis käiguvahetust pole kuuldagi,sooja mootoriga on kolks 2 ja 3 vahel.Õlid ja filtrid vahetatud,kasti ajule resett tehtud aga viga ikka sees.Mingit veakoodi ei näita-ju siis see ongi selline kast.Autoks siis voyager 2.4 98 aastast.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Veebr, 2012 14:48 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Hulkur kirjutas:
seda nüüd küll,voyageril on küll niiöelda iseõppiv kast,aga kas kolksuga peaks käiku vahetama ,seda ma ausaltöeldes ei usu.

Kas kuskil sellest iseõppimise süsteemist juttu ka on? Eestikeelne oleks hea. Või kuidas ta õpitut unustama panna ja siis õpetama hakata?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Veebr, 2012 20:35 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 13 Juun, 2007 0:13
Postitusi: 1102
Asukoht: viljandi vöi siis lohja
Mobiil: 56684864
ega seal muud eriti ei olegi,kui muudad sõiduharjumusi ja ta hakkab kohe sinu sõidustiili omandama.

_________________
kahte head asja pole olemas.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Veebr, 2012 21:03 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
Hulkur kirjutas:
ega seal muud eriti ei olegi,kui muudad sõiduharjumusi ja ta hakkab kohe sinu sõidustiili omandama.

aga kuskil tehase seadeid taastada vms (reset?) ei saa teha?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Veebr, 2012 21:06 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Midagimoodi ta õpib küll, kui näiteks AWD'ga kohapeal Saintzi teha siis pärast ta sinder ikka ligi 10 minutit arvas et kohe läheb uuesti "andmiseks" - vahetas kõiki käike märksa kõrgemalt.
Samas kui aga teed "pensionäri" - pöördeid ei lasegi üle nooh 1600 umbes, siis on kast nõus isegi koormaga 75km/h pealt panema neljanda rahumeeli.
Nii et mingi "learning" käib jah.

Aga mind üllatab vahel see asi et kolmanda- neljanda vahel mõnikord harva ta shiftib käike edasi tagasi, enne kui lõplikult jääb neljandale. Õlid on nagu normis, vahetatud ka ikka õige vastu, kuigi mul pole teada mis seal enne mind sees oli (sellel autol minu poolt alles esimene õlivahetus).

Samuti oli kummaline kui augustis sai sõidetud Klapperjahile, peal pere ja mitme päeva laager, siis hakkas ta ühelt maalt käike rapsima ikka väga imelikult, tundus et üritas äkki lausa mitu käiku alla vahetada, aitas kui tõmbasin veidiks pärast Tõrvat kõrvale ja seisin natuke (sellel korral oli mul küll kahtlus et äkki polnud kasti õlitase päris normis, üsna enne sai seda ka vahetatud). Tagasi sõites oli vist korra see anomaalia, hiljem pole sellist pulli enam teinud. Ise mõtlesin et äkki on vanast õlist mingeid klimpe sisse jäänud, või kasti tihendi silikoonist midagi sisse saanud, sest enne mind oli tihend uljalt silikoonitud. Ise ma panin tihendi küll täiesti ilma silikoonita, peab kenasti õige tihendiga.

Paar korda on ka seda kolksu olnud, kuid sellega kaasnenud tingimused ei meenu. Autoks märtsis 1996 (esimest korda) müüdud vana kandiline.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Veebr, 2012 8:18 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
palju kasri õli mahub üldse ja millised tihendid ja asjad veel koos õliga oleks soovitatav vahetada? Eh ksiis, mitu raha, üks korralik õli ja kulutarvikute vahetus kastile, maksma läheks?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Veebr, 2012 12:45 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Mina olen tavaliselt kodus ise vahetanud, kui õli välja imeda ei saa siis peaks varuks olema vähemalt 5 liitrit õli, kui saab siis läheb sisse vist 8,9L. Ma olen pannud WIX komplekti kus nii õlifilter ja karteritihend koos, hinnad on kuni 10 € tihendikompletil ja õli maksab 7 € liiter, (Pennzoil ATF +4). Silber müüb minu teada ka lahtist kastiõli sama hinnaga.
Soovitus - mitte mingit silikooni karteritihendile lisada! Vähemalt WIX'i tihend istub kuivalt väga hästi paigale, karteripolte ei tohi üle pingutada, pigem keerata õrnemalt alguses, siis natuke jälgida ja nii ca 100km järel kontrollida/pingutada kergelt. Tihendit ei tohi kokku suruda, siis ta pole enam tihend vaid pilutäide... ja siis pannaksegi lisaks silikooni :)

PS: võin õhtul otsida mis tootekood filtril/tihendil on.


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Veebr, 2012 14:37 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar
2000 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 30 Nov, 2011 20:42
Postitusi: 956
chrV92 kirjutas:
PS: võin õhtul otsida mis tootekood filtril/tihendil on.


teistele teadmiseks võid ju otsida. ma ise lasen arvatavasti töökojas ära teha, kus nad ise otsivad vastavad asjad. kaua selle töö peale aega kuluda võiks? Ja mis kastiõlil üldse vahetusvälp võiks olla?


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Veebr, 2012 16:52 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 13 Juun, 2007 0:13
Postitusi: 1102
Asukoht: viljandi vöi siis lohja
Mobiil: 56684864
üldse läheb automaatkastile sisse 11,5 liitrit,vahetades jah nii, 5 liitrit,aga kui autot tagaotsast tõsta siis õnnestub ka rohkem kätte saada ja kastiõli vahetatakse üldiselt iga 40.000 km. järgi. või iga 2,aasta tagant.

_________________
kahte head asja pole olemas.....


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: 3.3 aut käiguvahetus
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Veebr, 2012 17:16 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 11 Jaan, 2008 1:23
Postitusi: 365
Asukoht: kusagil ikka
Mul kulub tavaliselt ehk 30-40 minutit, kuna lasen ka nõrguda ja "kiigutan" veidi autot tungi otsas. Mul on igaks juhuks tavaliselt siis 6 liitrit varuks. Raamat pakub tühja A604 kasti mahuks 8,6L, ju siis jahutusradikas ei lähe sinna arvesse...

Välp... raamat ütleb nii:"The automatic transaxle does not require periodic maintenance when used for general transportation. If the vehicle is subjected to severe service conditions, the automatic transaxle will require fluid/filter change and band adjustments every 24 000 km (15,000 miles)."

Ma tegelikult soovitaks umbes nii - 2 aastat või 50 000km, kumb enne täitub. Mõned teeva nii et iga kahe mootoriõli vahetuse tagant, kuid 24 000km on ATF +4 jaoks häbemata vähe läbisõitu, see vastab rphkem Dextron 3 omale, mida muuseas EI TOHI kasutada.
Usa foorumite andmeil on normaalne pidada ATF +4 läbisõiduks 70-100 tuhat km, seega pakutud 50 000km on isegi väga ettevaatlik.
Kui aga lähtuda mootoriõli vahetusvälbast, siis see sobib sest vähemalt korra 6 kuu tagant seda peaks tegema ja siis saabki igal neljandal korral ka kast tehtud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia