Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Voyager 96-99 2,5td karterituulutus
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=83&t=93
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  hmm [ Reede 27 Jaan, 2006 12:21 ]
Teema pealkiri:  Voyager 96-99 2,5td karterituulutus

Nimelt, ilmnes minu voyal väga ebameeldiv nähtus:
Hommikul enne autot käivitades vaatasin korraks kapoti alla ja nägin ehmatusega, et mootor oli pealt väga õline (hiljem selgus et u 1L õli oli mootorist õlivarda vahelt välja pritsinud). alguses ei osanud kuskilt viga otsida, kuid võtsin lapi ja pühkisin oletatavad kohad puhtaks (klapikambrikaane tihendi juurest, mootoriploki tihendi juurest jne - kohad kus võib õli välja ajada) panin mootori tööle ja püüdsin aru saada kus kohast õli tuleb (kui nii suures koguses lühikese aja jooksul välja tuleb peab silmaga koht näha olema).
Selgus, et õlivarda juurest kohe pritsib välja ning kui varrast natuke väljapoole tõsta siis tuli tugev õhuvihin. Seega oli alust arvata et karterituulutus on kuskilt kinni. Halvemal juhul siis tegu muu jamaga (bolkikaane tihend, saaled jne)

Õhtul leppisin tuttavaga aja kokku, et saaks angaari kasutada, kus oli siis valgus ja soojus (+15)
eelnevalt ostisn 1L õli (sama tüüpi 5W40 Champion täissünt) ning mootoripuhastusvedelikku (39EEKu) õli eemaldamiseks. Kastitäis võtmeid, kruvikeerajaid, kuuskante ja 12kant võtmeid. üks vana pluus, klaaspurk pintsel ja lamp (kahjuks kasutasin autoaku pealt töötavat lampi).

Vea leidsin ülesse kohe, kui võtsin lahti karterituulutsfiltrist mineva õhuvooliku, mis suundus mootoriõhuvõtutorusse. Nimelt sealt hüppas välja u 4cm pikkune ja vooliku paksune jääst silinder.
Seega viga oli leitud ilma suurema lammutamise, ühegi töörista kasutamiseta.

Suurem töö (4 tunnine) seisnes mootori puhastamine õlist ja karterituulutusfiltri kontrollimises, et veel kuskil umbes poleks, õnneks ei olnud.

seega panen siia ka joonise kuids näeb välja karterituulutus süsteem ja koha kus tõenäoliselt võib tekkida ummistus.
Pilt

Foto on siis järgmine (õnneks on see tehtud veel enne 1L õli välja tulemist, sellest ei julgenud pilti teha :oops: ja samas fotokat ka hetkel polnud)

Lihtne lahendus on sellele järgmine - ühenda voolik õhuvõtutorust lahti, kata sealne põlv kinni ning jätagi nii.
Või püüa keerata õhuvõtu toru 90 kraadi vasakule, et karterituulutuse ühenduskoht jääks toru külje peale.
nende lahendustega hoiad tulevikus karterituulutuse kinnijäämise jäätumise teel ära :)

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/