Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Airbag avanes
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=83&t=5411
Leht 1 koguhulgast 2

Autor:  gv26 [ Laupäev 27 Juun, 2009 15:10 ]
Teema pealkiri:  Airbag avanes

Tere!
Lugu nimelt selline,et juhtus väike ninakõks ja viskas padjad vallale. Kõveraks läks esimene alumine tala ja vasak lanseka nurk. Kus asuvad sellel isendil airbagi andurid ja kas on nüüd ohtu,et kui uued padjad panna, et viskab nad äkki kohe lahti? Tegu siis autoga aastast 99.

Autor:  hmm [ Laupäev 27 Juun, 2009 15:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Tegu siis ohutus/turva paketi tööle rakendumisega ja selle "parandamine" lihtsalt oma käeliselt mingite osade vahetamisega pole just nüüd kõige targem tegu.
Soovitaks oma tervise hoidmise eesmärgil pöörduda kas siis American Beauty või American Auto poole kus uuendatakse andurid ja vahetatakse padjad.
Loogiliselt võttes peaks toimuma ka mingisugune "testimine" ning märge ka hooldusvihikusse (viimane tegevus siis aususest tulevaste omanike suhtes)

Autor:  DeniM51 [ Pühapäev 28 Juun, 2009 2:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Kui turva padjad sul lahti lõi, vaja vahetada 2 asja. See on siis ise padjad ja aju. Voyageril ei olegi andurid, kõik see asub ajudes, ei tea kuidas uutel on. Loogiliselt mõelda, kui paned teised padjad ette, ja ei vaheta aju ära, siis ei peaks midagi juhtuma. Ainuke mis on, et armatuuris pirn hakkab põlema.

Autor:  kalla [ Pühapäev 28 Juun, 2009 10:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Kõigepepealt uuri mis üldse uued padjad maksavad.Arvan ,et odavam on uus Voya soetada kui patju vahetama hakata.Makaronnikul läks ka vana Voya mahakandmisele tänu sellele,et patjade taastamine oleks läinud mega raha maksma. :)

Autor:  Kolumbus [ Pühapäev 28 Juun, 2009 11:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Patjade avanemise tõttu loobusin minagi masina taastamisest, patjade taastamisele tehti pakkumine ca 50 kilo peale. Usaldusväärsed spetsialistid ütlesid, et iseseisvalt pole mõtet patjade vahetusega tegeleda. Lisaks oleks tulnud vahetada ka muud kannatada saanud detailid ning kokku oleks remont päris kalliks läinud, kindlasti rohkem kui auto hind. Seega otsustasin uue samalaadse masina osta, sel ajal maksis see 65 kilo!!! Kusjuures laks ei old sugugi niiväga eriti kõva Mr Green . Laksuga masin on varuosadsena kasutusel.

Autor:  gv26 [ Neljapäev 02 Juul, 2009 18:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Aitäh kõigile vastajatele. Jutt suht hirmutav, aga hetkel rasked ajad nagunii, nii et läksin Denimi poolt pakutud teed ja kõik täitsa nii toimib. Vahetatud terve armatuur ja uus rool ka peal ja jäigi armatuuri tuli põlema.

Autor:  Kolumbus [ Neljapäev 02 Juul, 2009 20:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

gv26 kirjutas:
Aitäh kõigile vastajatele. Jutt suht hirmutav, aga hetkel rasked ajad nagunii, nii et läksin Denimi poolt pakutud teed ja kõik täitsa nii toimib. Vahetatud terve armatuur ja uus rool ka peal ja jäigi armatuuri tuli põlema.


Kas padjad toimivad kui tuli põleb? Loogika ütleb, et ega vist.. :think:

Autor:  DeniM51 [ Reede 03 Juul, 2009 20:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Kui vahetad ainult AIRBAGid ära, siis neid küll ei löö lahti, kui seest ajud on ühe kordsed.

Autor:  Kolumbus [ Neljapäev 09 Juul, 2009 14:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

DeniM51 kirjutas:
Kui vahetad ainult AIRBAGid ära, siis neid küll ei löö lahti, kui seest ajud on ühe kordsed.

Seega, kas siis avariilise auto aju (padjad lahti) ei kõlba ka doonoriks lihtsalt ajurikkega masinale???
Elik missugune ajudest seda padjatööd juhib?

Mõni asjatundja võiks seda teemat natuke pikemalt kommenteerida või teha hoopis eraldi teema!

Autor:  DeniM51 [ Neljapäev 09 Juul, 2009 22:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Airbagi teema meid küll kõiki huvitab. See on meie turvalisus, ja teema muidu võib pikk olla, aga igalühel on oma arvamus, ja igaüks ise teeb mis tahab. Aga see teema siin on Voyager 1999a. AIRBAGID, ja sellel autol kui sul bagid läksid lahti, tähendab see seda, et ajudele anti signaal ja rohkem neid ei saa kasutada, sest need on ühekordsed ja mingeid andureid ei ole.

Autor:  enn1 [ Reede 10 Juul, 2009 15:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Kolumbus kirjutas:
DeniM51 kirjutas:
Kui vahetad ainult AIRBAGid ära, siis neid küll ei löö lahti, kui seest ajud on ühe kordsed.

Seega, kas siis avariilise auto aju (padjad lahti) ei kõlba ka doonoriks lihtsalt ajurikkega masinale???
Elik missugune ajudest seda padjatööd juhib?

Mõni asjatundja võiks seda teemat natuke pikemalt kommenteerida või teha hoopis eraldi teema!


Millist aju sa vahetada tahad üldse? Airbag'idel täitsa omaette ajud.Muid ajusid(mootori jne.)avanenud airbag'id ei puuduta ;)

Autor:  Kolumbus [ Reede 10 Juul, 2009 18:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Mind ju just see huvitabki, et missugune aju siis patjade avanemise tõttu kasutuskõlbmatuks muutub ja kus see asub? MInuarust on Voyageril igasuguseid juhtplokke (mida mõni ka ajuks nimetab) päris mitu. Üks karbike oli kuskil armatuuri plastkatte all, kas see ongi see airbagi aju?

Autor:  albert [ Reede 10 Juul, 2009 19:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

DeniM51 kirjutas:
Kui vahetad ainult AIRBAGid ära, siis neid küll ei löö lahti, kui seest ajud on ühe kordsed.
Ei tea, millel sinu väide, et "ajud" (millised?) on ühekordsed, aga vähemalt 2002 a. omal see päris nii ei ole.
Service manuaali üldosas on kirjas:
Tsiteeri:
The Occupant Restraint Controller (ORC) controls the driver/passenger airbags and seatbelt pretensioners. If the ORC determines the impact is severe enough, the driver/passenger airbags and seatbelt pretensioners will inflate. Once a deployment occurs, these devices, and all damaged parts must be replaced, as well as the ORC must be diagnosed following procedures outlined in the service/diagnostic manuals.
The Side Impact Airbag Control Module (SIACM), the seat back assemblies and all damaged parts must be replaced, as well as the SIACM must be diagnosed following procedures outlined in the service/diagnostic manuals.

Selle kohta, mis laupkokkupõrke puhul vahetada, on öeldud järgmist:
Tsiteeri:
When the front airbag system is deployed, the following MUST be replaced:
- Complete Steering Column Assembly.
- Lower Steering Column Coupler.
- Steering Wheel.
- Clock Spring.
- Driver Airbag
- Passenger Airbag
- Upper Instrument Panel with Pad.

Kui seda nüüd täht-tähelt võtta, siis peaks külgkokkupõrke moodulid (SIACM) vahetama, aga põhiplokki (OCR) ainult kontrollima. Praktikas võib tihti tõesti osutuda vajalikuks ka OCR vahetada, kuna tegemist on väga õrna seadmega, õigemini õrn on selle külge monteeritud kiirenduse mõõtmise andur, mille alusel plokk otsustab, kas ja kuidas on vaja padjad käivitada. Nii on manuaal täis hoiatusi, et suvalisel ploki käest pillamisel tuleb see alati uue vastu vahetada.

Teiselt masinalt ploki laenamisel tuleb jälgida, et mõlema masina VIN koodides oleksid kere tüübi tähised samad. OCR küsib töö ajal masina VIN koodi ja võrdleb selle kere tüüpi kirjeldavat osa enda sisse kirjutatuga. Plokki programmeeritud otsustusalgoritm sõltub nimelt ka auto kere tüübist. Kui armatuurlauas turvapadja tuli ei põle, vilgub või põleb kauem kui 8 sekundit, siis on midagi pahasti. Vea saab teda diagnostikaga. Igal juhul peab pärast osade vahetamist diagnostika ära tegema, kui just päris surmapõlgur pole.

Autor:  albert [ Reede 10 Juul, 2009 20:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Komponentide asukohad 2002 a. versioonil, külgkokkupõrke moodulid on mõlemal pool B-piilarites.

Manused:
02rgairbag.pdf [74.63 KB]
Alla laetud 373 korda

Autor:  Kolumbus [ Laupäev 11 Juul, 2009 9:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Küsimus airbagi kohta?

Tänud Albert, III seeria airbagi süsteemi tutvustamast, aga äkki keegi oskab kommenteerida, et kui sarnane see jutt G/GV II on!?

Leht 1 koguhulgast 2 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/