DeniM51 kirjutas:
Kui vahetad ainult AIRBAGid ära, siis neid küll ei löö lahti, kui seest ajud on ühe kordsed.
Ei tea, millel sinu väide, et "ajud" (millised?) on ühekordsed, aga vähemalt 2002 a. omal see päris nii ei ole.
Service manuaali üldosas on kirjas:
Tsiteeri:
The Occupant Restraint Controller (ORC) controls the driver/passenger airbags and seatbelt pretensioners. If the ORC determines the impact is severe enough, the driver/passenger airbags and seatbelt pretensioners will inflate. Once a deployment occurs, these devices, and all damaged parts must be replaced, as well as the ORC must be diagnosed following procedures outlined in the service/diagnostic manuals.
The Side Impact Airbag Control Module (SIACM), the seat back assemblies and all damaged parts must be replaced, as well as the SIACM must be diagnosed following procedures outlined in the service/diagnostic manuals.
Selle kohta, mis laupkokkupõrke puhul vahetada, on öeldud järgmist:
Tsiteeri:
When the front airbag system is deployed, the following MUST be replaced:
- Complete Steering Column Assembly.
- Lower Steering Column Coupler.
- Steering Wheel.
- Clock Spring.
- Driver Airbag
- Passenger Airbag
- Upper Instrument Panel with Pad.
Kui seda nüüd täht-tähelt võtta, siis peaks külgkokkupõrke moodulid (SIACM) vahetama, aga põhiplokki (OCR) ainult kontrollima. Praktikas võib tihti tõesti osutuda vajalikuks ka OCR vahetada, kuna tegemist on väga õrna seadmega, õigemini õrn on selle külge monteeritud kiirenduse mõõtmise andur, mille alusel plokk otsustab, kas ja kuidas on vaja padjad käivitada. Nii on manuaal täis hoiatusi, et suvalisel ploki käest pillamisel tuleb see alati uue vastu vahetada.
Teiselt masinalt ploki laenamisel tuleb jälgida, et mõlema masina VIN koodides oleksid kere tüübi tähised samad. OCR küsib töö ajal masina VIN koodi ja võrdleb selle kere tüüpi kirjeldavat osa enda sisse kirjutatuga. Plokki programmeeritud otsustusalgoritm sõltub nimelt ka auto kere tüübist. Kui armatuurlauas turvapadja tuli ei põle, vilgub või põleb kauem kui 8 sekundit, siis on midagi pahasti. Vea saab teda diagnostikaga. Igal juhul peab pärast osade vahetamist diagnostika ära tegema, kui just päris surmapõlgur pole.